۳ کاربرد‌ تفاله قهوه

63

1400/7/20

14:52


۳ کاربرد‌ تفاله قهوه

سلامت نیوز:یک کاسه قهوه آسیاب شده را می‌توان در یخچال قرار داد تا بو‌های غذا‌ها یا خوراکی‌های دیگر را خنثی کند.

اسکراب پوست :ذرات درشت موجود در قهوه به عنوان یک لایه بردار عمل و به حذف کثیفی و سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. کافی است ته قهوه را با کمی آب یا روغن نارگیل مخلوط کنید و مخلوط را مستقیم روی صورت بمالید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،خاک قهوه را می‌توان با مقدار کمی عسل مخلوط و به عنوان اسکراب استفاده کرد.کافئین موجود در پودر قهوه دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت کند و جریان خون را افزایش دهد که به سلامت کلی پوست کمک می‌کند.


کاهش ظاهر سلولیت پوست
سلولیت شرایطی است که به پوست ظاهر برآمدگی می دهد که این موضوع ۸۰-۹۰ درصد زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این حالت زمانی رخ می‌دهد که رسوبات چربی از طریق بافت همبند زیر پوست فشار می‌آورد و باعث بروز سلولیت می‌شود. هنگامی که کافئین به صورت موضعی استفاده می‌شود، به تجزیه چربی‌ها کمک می کند و جریان خون را در ناحیه آسیب دیده از سلولیت افزایش می دهد. کافی است ۱۰ بار در هفته پودر قهوه مخلوط با آب یا روغن نارگیل را به مدت ۱۰ دقیقه روی سلولیت و منطقه آسیب دیده بمالید.


از بین بردن بو‌
پودر قهوه حاوی نیتروژن است که در صورت ترکیب با کربن، گاز بدبوی گوگرد را از هوا خارج می‌کند. به عبارت دیگر، تفاله قهوه به جذب و از بین بردن بو کمک می‌کند. به عنوان مثال، یک کاسه قهوه آسیاب شده را می‌توان در یخچال قرار داد تا بو‌های غذا‌ها یا خوراکی‌های دیگر را خنثی کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو