واردات ۸۱.۷ میلیون دوز واکسن سینوفارم

37

1400/7/20

18:48


طبق گزارش گمرک ایران تاکنون بیش از ۹۲.۸ میلیون دوز واکسن کرونا وارد ایران شده که بالغ بر ۸۱.۷ میلیون دوز آن سینوفارم بوده است.

واردات ۸۱.۷ میلیون دوز واکسن سینوفارم

به گزارش بهداشت نیوز، طی مکاتبه معاون فنی گمرک ایران با رئیس سازمان غذا و دارو، آخرین وضعیت واردات واکسن اعلام شده است که نشان می‌دهد از نیمه بهمن سال گذشته تا ۲۰ مهر ماه سال جاری ۹۲ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۰۶ دوز واکسن در ۶۵ مرحله وارد ایران شده است.

جریان واردات این واکسن‌ها حاکی از آن است که بیشترین واردات از چین با ۳۹ محموله بوده که ۳۸ محموله آن سینوفارم به تعداد ۸۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دوز است  ، همچنین یک محموله دیگر از چین با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز به واکسن آسترازنکا (کواکس) اختصاص دارد.

از روسیه نیز واکسن‌های وارداتی شامل یک میلیون و ۳۷۰ هزار دوز اسپوتنیک و ۹۶۳ هزار دوز آسترازنکا است.

در سایر محموله‌های وارداتی دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز آسترازنکا از ژاپن، یک میلیون دوز آسترازنکا از اتریش، ۱۵۰ هزار دوز آسترازنکا از یونان وارد کشور شده است.

همچنین ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز از کره جنوبی (کواکس)، یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز از ایتالیا (کواکس) و یک میلیون و ۱۲۵ هزار دوز بهارات از هند نیز دیگر محموله های وارداتی است.

جزئیات بیشتر از این حکایت دارد که بیشترین محموله‌های وارداتی در دو ماه شهریور و مهر سال جاری وارد شده که ۳۶ درصد در شهریور ماه و ۳۵ درصد در مهر ماه بوده که در مجموع  ۷۱ درصد واکسن های وارداتی را تشکیل می دهد.

بر این اساس، ۳۲ میلیون و ۵۲۵ هزار دوز واکسن در مهر ماه و ۳۳ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دوز در شهریور وارد کشور شده است.

واردات ۸۱.۷ میلیون دوز واکسن سینوفارم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو