فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه ارتش و سپاه در رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 1400 نمره بسیار خوبی کسب کردند، گفت: تاکتیک‌هایی که پدافند هوایی ارتش و سپاه اتخاذ می‌کنند بیشترین انطباق را با دکترین عملیاتی نیروهای مسلح ما دارد.

سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ اظهار داشت: این رزمایش متشکل از سه نیروی ارتشی و سپاهی شامل نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه، تحت کنترل و فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور در حال طرح ریزی و اجرا است و ما مشاهده کردیم که در این رزمایش کلیه تهدیدات و اقدامات تهدیدآمیز دشمن را مشابه یک صحنه واقعی جنگ ساماندهی و طرح ریزی شده و فرماندهان و رزمندگان نیروهای پدافند هوایی ارتش و سپاه به موقع آنها را کشف، رهگیری و منهدم کردند.

سرلشکر رشید با بیان اینکه ارتش و سپاه در این رزمایش نمره بسیار خوبی کسب کرده‌اند، گفت: ما نمره بسیار قابل قبولی از طرف قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) که از سوی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بر این رزمایش نظارت و ارزیابی می‌کند به نیروهای عمل‌کننده در این رزمایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر این رزمایش این است که عمده تجهیزات و تسلیحاتی که در آن به کار گرفته شده بومی و ساخت صنایع داخلی کشور است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: کلیه روش‌ها و تاکتیک‌هایی که برادران پدافند هوایی ارتش و سپاه تحت کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) اتخاذ می‌کنند بیشترین انطباق را با دکترین عملیاتی نیروهای مسلح ما دارد.