افراد ناشناس شامگاه سه‌شنبه اقدام به پرتاب دو نارنجک به سوی منزل «حقی ابواکبر» فرمانده لشکر ۳۳ الحشدالشعبی عراق کردند.

در این حمله که در منطقه الشعله در شمال غربی بغداد روی داده، چند نفر از اعضای خانواده این فرمانده الحشدالشعبی مجروح شدند.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق به نتیجه اعلام شده توسط کمیساریای عالی انتخابات این کشور اعتراض کرده و خواستار شفافیت در اعلام نتایج شده‌اند.

 هیأت هماهنگی گروههای مقاومت عراق در واکنش به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور، از «دستکاری در نتایج انتخابات» خبر داد.

این نهاد با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد، با توجه به رخدادهای خطرناکی مانند دستکاری در نتایج انتخابات و بروز ادله‌های محکم مبنی بر ساختگی بودن آن، شکست و ناکارآمدی کمیساریای کنونی انتخابات مشخص است.

در همین ارتباط،  «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق هم در ارتباط با نتایج انتخابات این کشور بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد: «به هر قیمتی که شده، ما این نتایج ساختگی را نمی‌پذیریم و از آرای نامزدهای خود و رأی‌دهندگانمان با تمام قدرت دفاع خواهیم کرد».

بر اساس اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات، تاکنون جریان شیعی صدر ۷۳ کرسی، ائتلاف سنی تقدم ۳۸ کرسی، ائتلاف دوله القانون ۳۷ کرسی، ائتلاف عزم ۱۵ کرسی، ائتلاف الفتح ۱۴ کرسی، جنبش امتداد ۹ کرسی، جریان حکمت ملی ۲ کرسی، ائتلاف النصر، ۲ کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق ۳۲ کرسی را به دست آورده‌اند.

به عقیده ناظران، هیچ یک از فراکسیون‌ها میزان آرایی که بر اساس آن قادر به تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان باشند، کسب نکرده‌اند و  ائتلاف میان فراکسیون‌ها برای تشکیل کابینه ضروری است.