بهترین فیلم‌های «سفر در زمان» در طول تاریخ (۱)

بهترین فیلم‌های «سفر در زمان» در طول تاریخ (۱)


منبع: فوت و فن

752

1400/7/21

04:27


بهترین فیلم‌های «سفر در زمان» در طول تاریخ (۱)

اما تصور کنید چقدر جذاب است رفتن به سال‌های دور در گذشته یا آینده. همچون فیلم‌ها به گذشته برویم و از وقوع خیلی از رویدادها پیشگیری کنیم. یا مثلا به آینده‌ای برویم که نمی‌دانیم چیست و بدانیم آخر زندگی بشر چه خواهد شد و به کجا خواهد رسید!


از آنجا که سفر در زمان یکی از جذاب‌ترین آرزوهایی است که هر انسانی می‌تواند داشته باشد، هنرمندان متعددی در طول تاریخ در مورد آن فیلمنامه نوشته و فیلم ساخته‌اند. برخی از بهترین فیلم‌های «سفر در زمان» را برایتان انتخاب و معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

‘About Time’ (2013)
«دربارهٔ زمان» فیلمی عاشقانه، کمدی-درام بریتانیایی محصول سال ۲۰۱۳، که توسط ریچارد کرتیس نوشته و کارگردانی شده‌است. در این فیلم بازیگرانی همچون دامهنال گلیسون، ریچل مک‌آدامز، بیل نای، تام هالندر و مارگوت رابی ایفای نقش می‌کنند. دربارهٔ زمان سفر مردی نشان می‌دهد که در سفر خود به آینده با دختر رویاهایش آشنا می‌شود.

‘Interstellar’ (2014)
«در میان ستارگان»، فیلمی حماسی علمی–تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان است. متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین و مایکل کین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. ماجرای این فیلم دربارهٔ فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکنی بیابند. فیلم‌نامهٔ این فیلم را کریستوفر نولان به همراه برادرش جاناتان نوشته است.

 ‘Star Trek: First Contact’ (۱۹۹۶)
کاپیتان پیکارد نیروهای خود را به گذشته می‌برد تا فعالیت Borg را متوقف کند.

‘The Navigator: A Medieval Odyssey’ (1988)
در این فیلم، Brits در قرن ۱۴ میلادی حضور دارد و در این زمان چاله‌ای در زمین می‌یابد که به او اجازه می‌دهد تا به آینده سفر کند. او به نیوزیلند مدرن سفر می‌کند. این فیلم بسیار عجیب و سورئال است.

‘X-Men: Days of Future Past’ (2014)
«مردان ایکس: روزهای گذشته آینده»، یک فیلم ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۱۴آمریکا به کارگردانی برایان سینگر، که بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور مردان ایکس کمپانی مارول کامیکس ساخته شده‌است.

‘The Final Countdown’ (۱۹۷۰)
در فیلم «آخرین شمارش معکوس»، همه سوار بر هواپیمای مدرن به سال ۱۹۴۱ میلادی – یک ساعت پیش از حمله به اسکله  Pearl  ژاپن – باز می‌گردند.

 ‘Harry Potter and the Prisoner of Azkaban’ (۲۰۰۳)
داستان در باره سال سوم تحصیلات هری پاتر است که با نجات پدرخوانده‌اش و کشف اطلاعات بیشتری در مورد پدر و مادر کشته شده‌اش به دست ولدمورت همراه است. هری پاتر و زندانی آزکابان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۴شناخته شده‌است.

 ‘Somewhere in Time’ (۱۹۸۰)
«جایی در زمان» یک فیلم کاملا رومانس داستان سوپرمنی است که عاشق تصویر زنی در گذشته‌های دور می‌شود. او با هیپنوتیزم خودش را به چند قرن گذشته می‌برد تا با زن موردعلاقه‌اش ملاقات کند.

 ‘Safety Not Guaranteed’ (۲۰۱۲)
در خیلی از فیلم‌های سفر در زمان به داستان «دنیای ژوراسیک» زیاد پرداخته شده است. «امنیت تضمین نشده» نیز یکی از همین فیلم‌ها است. مارک داپلاس در نقش فروشنده سوپرمارکت مشغول کار است و یک کمپانی از او می‌خواهد با ماشین زمان به گذشته‌های نه چندان دور سفر کند.

 ‘Army of Darkness’ (۱۹۹۲)
ارتش تاریکی، فیلمی ۸۱ دقیقه‌ای به کارگردانی سام ریمی با بازی بروس کمپبل محصول کشور ایالات متحده آمریکا است. در این فیلم، سام ریمی به قرن ۱۴ میلادی به اروپا سفر می‌کند.

 ‘Slaughterhouse-Five’ (۱۹۷۲)
«سلاخ‌خانه شماره پنج»، یک فیلم کمدی درام در سبک علمی–تخیلی به کارگردانی جرج روی هیل است که در سال ۱۹۷۲ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به ولری پرین و پری کینگ اشاره کرد.

  ‘Timecrimes’ (۲۰۰۷)
«جنایات زمان» یک فیلم اسپانیایی است که با بودجه محدود ساخته شده و خیلی هم کم دیده شده است. صحنه‌های عجیب این فیلم با شخصیتی که سر خونینش باندپیچی شده است، تا چند روز ذهن بیننده را درگیر خود می‌کند.

‘Back to the Future III’ (۱۹۹۰)
بازگشت به آینده قسمت ۳، یک فیلم علمی تخیلی کمدی وسترن آمریکایی به کارگردانی رابرت زمکیس و سومین فیلم از سه‌گانه فیلم‌های بازگشت به آینده است.

 ‘Edge of Tomorrow’ (۲۰۱۴)
«لبه فردا» فیلمی با بازی تام کروز است که در ارتش خدمت می‌کند. او در این فیلم در طول زمان سفر می‌کند و رویدادهای جالبی رقم می‌زند.

 ‘Time After Time’ (۱۹۷۹)
«زمان بعد از زمان»، یک تریلر هوشمندانه به کارگردانی نیکولاس میر است. شخصیت فیلم، که یک نویسنده است، ماشین زمان را می‌سازد و به دنیای مدرن سان‌فرانسیسکو سفر می‌کند. این فیلم ترسناک و سرگرم کننده است.

‘Star Trek IV: The Voyage Home’ (۱۹۸۶)
کارگردان این فیلم نیز نیکولاس میر استو در داستان این فیلم، شخصیت اصلی به آینده سفر می‌کند تا دنیا را نجات دهد.

‘Back to the Future II’ (۱۹۸۹)
بازگشت به آینده قسمت ۲، یک فیلم علمی تخیلی کمدی آمریکایی به کارگردانی رابرت زمکیس و دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های بازگشت به آینده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو