اختصاصی/ داروهای طبیعی برای تسکین  سینوزیت در بارداری

74

1400/7/21

09:25


برخی از داروهای طبیعی می توانند به تسکین سینوزیت در بارداری کمک کنند. این عفونت زمانی اتفاق می افتد که مخاط سینوس های پارانازال ، دو فضای پر از هوا که بین استخوان های سر قرار دارند و بینی را چرب و محافظت می کند ، ملتهب می شود.

اختصاصی/ داروهای طبیعی برای تسکین  سینوزیت در بارداری

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، در دوران بارداری ، سینوزیت می تواند به دلیل تغییرات سطح پروژسترون نیز ظاهر شود که آن هم ناشی از آنفولانزا و سرماخوردگی است. اگرچه علائم آن جدی نیستند ، اما می توانند ناراحت کننده باشند و باعث ناراحتی عمومی شوند.

 چگونه می توان این بیماری را در زمان بارداری بهبود بخشید؟

سینوزیت می تواند در هر زمان از بارداری ظاهر شود. این بیماری باعث احتقان بینی ، فشار دردناک در اطراف گونه ها و چشم ها ، گلودرد ، تخلیه مخاط و تب می شود. اگرچه معمولاً عوارضی ایجاد نمی کند ، اما ناراحت کننده است و می تواند چند روز طول بکشد. خوشبختانه برخی از داروهای طبیعی می توانند به تسکین موقت سینوزیت در بارداری کمک کنند. در اینجا چند گزینه وجود دارد.

مصرف مایعات خود را افزایش دهید

یکی از اولین توصیه ها برای تسکین علائم سینوزیت نوشیدن مایعات بیشتر ، به ویژه آب است. نوشیدن مایعات کافی به نازک شدن مخاط کمک می کند.
در واقع ، به نظر می رسد نوشیدن آب ، آب میوه های طبیعی ، آب گوشت و چای های بدون کافئین ناراحتی هایی مانند گلو درد ، سردرد و سایر علائم مشخصه عفونت سینوسی را بهبود می بخشد.

تمیز کردن بینی با سرم:

تمیز کردن بینی با سرم در دوران بارداری بی خطر است. بنابراین  می تواند گزینه ای برای تسکین علائم سینوزیت در بارداری باشد. این دارو گرد و غبار و سایر بقایای تجمع یافته در سوراخ های بینی را پاک می کند.

همچنین به حذف مخاط اضافی کمک می کند و رطوبت طبیعی را در طول دوره های عفونت فراهم می کند. اگرچه شواهد در مورد اثربخشی آن هنوز محدود است . برای تهیه این سرم کافی است کمی نمک و جوش شیرین را در یک فنجان آب مخلوط کنید. سپس ، چند قطره در مجاری بینی خود بریزیدو در نهایت آب و مخاط را با کمی فشار از بینی خود خارج کنید.

آروماتراپی:

رایحه درمانی یکی از رایج ترین درمان ها برای سینوزیت در بارداری است. می تواند ناراحتی هایی مانند احتقان ، سردرد و سوزش غشای مخاطی و گلو را به طور موقت برطرف کند.  طبق تحقیقات انجام شده  استنشاق اسانس راونسارا ، مخلوط با کندر و چوب صندل ، می تواند به تسکین علائم مانند عطسه ، آبریزش بینی و انسداد بینی کمک کند. کارشناسان همچنین معتقدند روغن های دیگر مانند اکالیپتوس نیز این اثرات را دارند.

برای تهیه این درمان ، می توانید حدود ۵ یا ۱۰ قطره روغن را به ظرف آب گرم اضافه کنید. سپس ، بخار آن را برای چند دقیقه استنشاق کنید. گزینه دیگر ریختن آن در دستگاه بخور است.

غرغره آب نمک یک درمان رایج برای سینوزیت در بارداری است. مردم در درجه اول برای تسکین سوزش گلو که در اثر عفونت ایجاد می شود به آن مراجعه می کنند.  بهتر است به ازای هر هشت اونس آب یک چهارم قاشق چای خوری نمک مخلوط کنید. سپس باید مایع به دست آمده را دو یا سه بار در روز غرغره کنید. همچنین می توانید داروهای دیگر مانند عسل با لیمو را امتحان کنید که در صورت سوزش گلو ایده آل است.

برخی از داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن نیز می توانند برای سینوزیت در بارداری استفاده شوند. باز  هم بهتر است از پزشک خود بپرسید که بهترین دارو برای بیماری شما چیست.

   انجام موارد زیر نیز مهم است:

شب ها از مرطوب کننده استفاده کنید. این به پاکسازی سوراخ های بینی کمک می کند.

سر خود را با چند بالش بالا بیاورید تا بتوانید هنگام خواب یا استراحت بهتر نفس بکشید.

داشتن خواب خوب برای سیستم ایمنی مهم است.

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

شما نباید بدون صحبت با پزشک خود از ضد احتقان ها و از داروهای گیاهی استفاده کنید این دلیل که متخصصان هنوز نمی دانند که آیا مصرف آنها در دوران بارداری بی خطر است یا خیر. پزشک شما می تواند در رفع هرگونه شک و تردید در این زمینه کمک کند. در صورت عدم بهبود یا مشاهده علائم و عوارض ، مهم است که به پزشک مراجعه کنید.


24 سپتامبر 2021
Stepto health

گلنوش محبعلی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو