اختصاصی / مخلوط کردن برخی غذاها چه خطراتی دارد؟

67

1400/7/21

09:25


مخلوط کردن برخی غذاها می تواند پیامدهای منفی برای روند هضم داشته باشد. برخی مواد قادر به ایجاد اختلال در جذب مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

اختصاصی / مخلوط کردن برخی غذاها چه خطراتی دارد؟

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، به همین دلیل ، ترکیب بد محصولات منجر به هدر رفتن خواص آنها یا کاهش سرعت انتقال گوارش می شود که منجر به ناراحتی معده می شود.

هنگام مخلوط کردن غذاهای خاص ، مراقب فیبر باشید

فیبر یک ماده ضروری برای بدن است. این امر خطر یبوست در روده را کاهش می دهد. با این حال ، هنگام جذب برخی از مواد معدنی مانند آهن می تواند یک اشکال باشد وممکن است تا حدی عبور گلوکز از اپیتلیوم روده را مسدود کند.

در بیشتر موارد این خبر خوبی است ، زیرا تأثیر کربوهیدرات ها بر سلامتی و گلیسمی سرم را کاهش می دهد. با این حال در مورد ورزشکاری که به دنبال منبع اضافی انرژی است ، این تعاملی است که باید در نظر بگیرد.

همه ی چیزهایی که می درخشند طلا نیستند. تانن ها تا حدی جذب برخی مواد معدنی مانند آهن و کلسیم را مسدود می کنند. این یکی از دلایلی است که ترکیب شراب با محصولات لبنی ایده خوبی نیست. مخلوط کردن هر دو غذا به دلیل تشکیل نمک های کلسیم در داخل دستگاه گوارش می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند وبر جذب مواد مغذی تأثیر بگذارد. اسید فیتیک موجود در برخی از آجیل ها و حبوبات گواه خوبی بر این امر است  اما برای کاهش اثرات منفی این مواد بر جذب آهن یا کلسیم ، افراد باید مصرف ویتامین C و D خود را افزایش دهند.

چند سال پیش ، مجموعه ای از رژیم های غذایی جدا از هم رایج شدند که مشخصه آنها عدم ترکیب مواد غذایی از گروه های مختلف بود. این نوع رژیم غذایی بر اساس خوردن هر یک از درشت مغذی ها به طور جداگانه بود.

این نظریه اساسی معتقد بود که ترکیب غذاها متابولیسم بدن را کند کرده و روند هضم را مختل می کند. حقیقت این است که هیچ شواهد علمی وجود ندارد که چنین باشد. طبق نظر متخصصان ، بهتر است از رژیم های غذایی متنوع و متعادل استفاده کنید که در هر وعده گروه های مختلف غذایی را ترکیب کند.

 جنبه تفکیک محصولات نه تنها مزایای سلامتی را ارائه نمی دهد بلکه می تواند منجر به بروز برخی کمبودهای تغذیه ای شود. با این حال ، چنین رژیم هایی یک جنبه مثبت نیز داشتند. آنها تمایل داشتند از مصرف محصولات فرآوری شده به نفع افزایش مصرف غذاهای تازه جلوگیری کنند. این دستورالعمل برای بدن مفید است ، زیرا مصرف چربی های ترانس ، قندهای ساده و افزودنی ها کاهش می یابد.

رژیم غذایی متنوع برای سلامتی شما بهترین است.

به جز موارد خاص ، مانند شراب و محصولات لبنی ، ترکیبات غذایی معمولاً خطرات سلامتی را به همراه ندارند. درست است که دوزهای بیش از حد فیبر باعث ناراحتی روده و کاهش جذب برخی از مواد مغذی می شود ، اما وقتی این ماده به صورت کنترل شده مصرف شود مشکلی ایجاد نمی کند.

مواد خاصی در برخی از غذاها وجود دارند که به عنوان ضد مواد مغذی شناخته می شوند.  تانن ها یا فیتیک اسید گواه خوبی بر این امر هستند. این ترکیبات تا حدی جذب مواد معدنی را در سطح روده مسدود می کنند.

 این مشکلی است که با افزایش میزان ویتامین C و D در رژیم غذایی شما قابل حل است. این به ترتیب که فراهمی زیستی آهن و کلسیم را افزایش می دهد و خطر کمبودها را نیز کاهش می دهد.
در نهایت رژیم شدید توصیه نمی شود. چنین برنامه های غذایی نامتعادلی که در نظر گرفته می شود ممکن است در میان مدت و بلند مدت مشکلاتی رابرای بدن ما ایجاد کند.

23 سپتامبر 2021
Steptohealth

گلنوش محبعلی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو