زیاد آب تصفیه شده نخورید+ علت

30

1400/7/21

10:27


تحقیقات ثابت کرده است مصرف بیش از اندازه آب تصفیه شده، به علت وجود ترکیب ذرات مختلف می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در بدن شود.

زیاد آب تصفیه شده نخورید+ علت

به گزارش بهداشت نیوز، سالهاست که اهمیت آب آشامیدنی بسیار بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از مردم از فیلتر تصفیه آب استفاده و گمان می‌کنند تحت مراقبت هستند و آب سالمتری مصرف می‌کنند اما این تصور نادرست است.

در ایالات متحده، نوشیدن آب لوله کشی از سال ۲۰۱۰-۲۰۱۷ منجر به ۱۰۰۰۰۰ مورد سرطان شده است. این امر بیشتر از آرسنیک، آلاینده‌های رادیواکتیو (اورانیوم در آب!) و محصولات جانبی ضدعفونی مانند کلر مورد استفاده برای از بین بردن باکتری‌ها که به کلروفرم تبدیل می‌شود، ناشی شده است.

اکثر سیستم‌های آبی جامعه در این مطالعه با استاندارد‌های ملی آب آشامیدنی ایالات متحده مطابقت داشته است اما به گفته سازمان‌های دولتی این عوامل منجر به صد هزار مورد سرطان غیرعادی شده است.

ناگفته نماند که این تحلیل محافظه کارانه تلقی شده است. چندین ترکیب دیگر (نیتروزامین‌ها، مواد پلی فلوئوروآلکیل (PFAS) و انواع مواد شیمیایی صنعتی و کشاورزی) وجود دارد که تحت نظارت نیستند، اما تاثیراتی دارند.

این مطالعه به سرطان پرداخته اما این عامل، تنها عامل موثر بر سرطان نیست. احتمالاً تأثیرات دیگری ناشی از مصرف این مواد مانند تاثیرات عصبی، تأثیرات سیستم انرژی، حتی تأثیرات افزایش چربی و خیلی بیشتر از این‌ها نیز وجود دارد، تقریباً در مورد هر بیماری دیگری نیز مشکلاتی وجود دارد.

مشابه این ترکیبات در غذا، هوا و جا‌های دیگر نیز وجود دارد که دریافت می‌شود و جای تعجب نیست که چرا بیماری های مزمن امروزه این گونه است. در مطالعات ذکر شده است که خطر مواد موجود در آب آشامیدنی تقریباً معادل آلاینده‌های هواست.

چه می‌توان کرد؟

- تامین و مصرف آب از منابع کاملا طبیعی مانند چشمه‌های تازه و محلی می‌تواند از بروز مشکلات ناشی از مواد مضر مصرفی جلوگیری کند.

- در کل مصرف آب از منابع کاملا طبیعی می‌تواند بهتر از هر نوع فیلتری عمل کند.

- اگر می‌خواهید در طولانی مدت سالم باشید باید مراقب اثرات پنهان نوشیدن آب و ذرات کوچک آن باشید.
- در نهایت نباید از فواید و ضرروت نوشیدن آب غافل شوید و به اندازه نیاز آب بنوشید تا دچار مشکل نشوید.

نظرات


تصویری


ویدئو