11 نکته برای تقویت و بهبود فن بیان در خواستگاری

11 نکته برای تقویت و بهبود فن بیان در خواستگاری


منبع: بیتوته

151

1400/7/21

10:27


11 نکته برای تقویت و بهبود فن بیان در خواستگاری



تاثیر فن بیان در خواستگاری, بهبود مهارت فن بیان در خواستگاری, مهارت فن بیان در خواستگاری

تاثیر فن بیان در خواستگاری

 

تکنیک‌های فن بیان در خواستگاری برای پسران و دختران

فن بیان مناسب در خواستگاری به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید خودتان را معرفی کنید و بهتر به پاسخ سوالات مد نظرتان برسید و در اولین برخورد دلنشین تر باشید. 

یکی از مهم ترین موارد تاثیر گذار برای به ثمر نشستن خواستگاری لحن کلام شما و نحوه صحبت کردن و بیان خواسته های شماست . در یک کلام می تواند گفت فن بیان در خواستگار اولین قدم برای معرفی صحیح شما به طرف مقابل است.  

 

در صورتی که در این زمینه مهارت کافی داشته باشید و بدانید سوالاتتان را چطور در جلسه خواستگاری مطرح کنید یا خواسته هایتان را چطور بیانن کنید بهتر میتوانید خودتان را در دل طرف مقابل جا کنید یا به جواب های بهتری دست پیدا می کنید که تصمیم گیری را برای شما راحت تر می کند. 

 

قبل از شروع سوالات شخصی بهتر است در مورد خانواده ، ملاک ها و معیارهای زندگی و ویژگی های همسر دلخواهتان صحبت کنید. اگر شرایط خاصی برای مهریه یا مراسم عقد و عروسی ، محل زندگی یا جهیزیه در نظر دارید باید در موردش صحبت کنید. 

قبل از مراسم خواستگاری حرف ها و نظراتتان را با خاواده یکی کنید در غیر اینصورت احترام و اعتبار حرفهایتا از همان جلسه خواستگاری از بین خواهد رفت.

 

مهارت فن بیان در خواستگاری یعنی چه؟

نحوه کنار هم قرار گرفتن کلمات می تواند بار احساسی و عاطفی متفاوتی را منتقل کند. روش کنار هم قرار دادن کلمات می تواند شخصیت ، منش ، سواد و فرهنگ شما را نمایان کند و باعث شود احترام دیگران به سمت شما جلب شود. 

 

اولین قدم برای افزایش مهارت فن بیان ، گسترش دایره لغات است و  این که بدانید چگونه میتوانید به بهترین شکل صحبت کنید. مسلما افرادی که در موقعیت های اجتماعی و خانوادگی بیشتری قرار گرفته باشند حتی به صورت تجربی مهارت فن بیان بهتری نسبت به افراد منزوی و گوشه نشین خواهند داشت.

 

افزایش مهارت فن بیان, فن بیان در خواستگاری, فن بیان

نکات لازم برای بهبود مهارت فن بیان در خواستگاری

 

نکات لازم برای بهبود مهارت فن بیان در خواستگاری

مهارتهایی که به شما کمک می کند فن بیان بهتری در خواستگاری داشته باشید را در ادامه مقاله با هم بررسی می کنیم.

 

آمادگی قبلی

قبل از این که به جلسه خواستگاری بروید باید دغدغه های خود باری زندگی مشترک و خط قرمزهایتان را بشناسید. باید بدانید از زندگی مشترک چه میخواهید و چه خصوصیاتی برایتان قابل تحمل نیست. اولویت هایتان را مشخص کنید تا ازنظر ذهنی آمادگی لازم برای گفتگویی هدفمند را داشته باشید و در جلسه اول خواستگاری در موردشان صحبت کنید. 

 

تهیه لیست سوالات

قبل ازخواستگاری بهتر است لیستی از سوالات خود تهیه کنید و چند بار مرور و تصحیحشان کنید تا در جلسه خواستگاری چیزی از قلم نیوفتد. داشتیک لیست که به ترتیب اولویت نوشته شده باشد مانع از سردرگمی شما خواهد شد و به شما کمک میکند تا در همان جلسه اول تا حدود زیادی با دیدگاه های یکدیگر آشنا شده و بتوانید تصمیم درستی برای ادامه ارتباط بگیرید. 

سوالاتتان را بر مبنای واقعیت بنویسید و خیالپردازی نکنید و توقعات رویایی نداشته باشید. 

 

هنر خوب گوش دادن را بیاموزید

اگر میخواهید فن بیان خوبی داشته باشید باید شنونده خوبی هم باشید. اولین مهارت لازم برای این که حرفهای شما در فرد مقابل تاثیر گذار باشد این است که به خوبی به حرفهایش گوش دهید و به صورت فعال در مواقع لزوم به سخنان او واکنش نشان دهید و بتوانید به درک درستی از سخنانش برسید. 

 

تمرین فن بیان در خواستگاری, فن بیان و سخنوری در خواستگاری, تقویت فن بیان

تاثیر اعتماد به نفس بر فن بیان در خواستگاری

 

اعتماد به نفس داشته باشید

شما باید به خودتان و حرفهایتان باور داشته باشید تا طرف مقابل احساس کند می تواند روی حرفهای شما حساب باز کند.

افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند قابل اتکا نیستند و به طرف مقابل اینن احساس را القا می کنند که در شرایط سخت پشت دیگران را خالی کرده و حاضر به ریسک و فداکاری برای بهبود  شرایط خانواده نیستند. 

فن بیان شما باید به قدری محکم و با اعتماد باشد که نشان دهد به اندازه کافی به خودتان اعتماد و ایمان دارید. 

 

صداقت داشته باشید 

صحبت کردن با صداقت در خواستگاری یکی از مهم ترین مهارت های فن بیان  در خواستگاری است. صحبت های شما نباید دو پهلو و پیچیده یا ابهام آمیز باشید. دوپهلو حرف زدن یا به اصطلاح پیچاندن  در جلسه خواستگاری باعث می شود طرف مقابل نتواند به حرفهایتان اعتماد کند . فردی که در جلسه خواستگاری واقعیت را پنهان می کند و به دروغ خودش را هماهنگ با خواسته های طرف مقابل نشان می دهد تا مورد پسند قرار بگیرد بعد از ازدواج واقعیت نمایان خواهد شد و با برملا شدن دروغ هایش دچار شکست بدی خواهد شد و نمی تواند به احساس خوشایند آرامش در یک ازدواج موفق برسد. 

 

استرستان را کنترل کنید

کنترل استرس در خواستگاری به بهبود فن بیان شما کمک میکند. استرس داشتن معمولا همه کارها و برنامه ریزی ها را به هم می زند و شاید حتی قادر نباشید درست صحبت کنید و سوالاتتان را فراموش کنید و یا در موارد شدیدتر در معرض تمسخر و تحقیر دیگران قرار بگیرید. 

با چد نفس عمیق شکمی ، بالا بردن تن صدا ، دور کردن افکار منفی ، لبخند زدن و فکر کردن به چیزهای خوشایند ، استرس خود را کنترل کنید. 

 

خجالت نکشید

خجالت کشیدن هم مثل استرس معضل بزرگی در خواستگاری است و می توانید باعث تاثیر منفی در رفتار و گفتارتان شود. در تصمیم گیری های مهمی که به شما مربوط می شود مثل مهریه ، مراسم و غیره بدون خجالت نظر خودتان را بیان کنید. 

 

تاثیر فن بیان در خواستگاری, بهبود مهارت فن بیان در خواستگاری, مهارت فن بیان در خواستگاری

کنترل تن صدا برای فن بیان در خواستگاری

 

تن صدایتان را کنترل کنید

خیلی بلند صحبت کردن ، خیلی آرام صحبت کردن یا قهقهه زدندر خواستگاری شخصیت درستی از شما به نمایش نمی گذارد. شما باید توانایی کنترل تن صداستان را داشته باشید به طوری که صدایتان به وضوح به گوش اطرافیان برسد ولی به قدری بلند نباشد که گوش نفر کناریتان را آزار بدهد یا باعث شود لحنتان عصبانی به نظر برسد. 

یکنواخت صحبت کردن و با یک تن آرام حرف زدن هم باعث خستگی طرف مقابل و عملا  توجه نکردن به حرفهای شما خواهد شد بنابراین در مواقع لزوم تن صدایتان را بالا و پایین ببرید.

 

لبخند بزنید

هنگام صحبتکردن در خواستگاری عبوس نباشید، هر از گاهی لبخند بزنید ، لبخند زدن باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطب شما می شود و باعث می شود از هم صحبتی با شما احساس بهتری داشته باشید. 

لبخند زدن به موقع چهره شما را جذاب تر کرده و شما را خوش اخلاق تر نشان می دهد . جذابیت چهره باعث قوی تر دیده شدن فن بیان شما در خواستگاری می شود. 

 

از زبان بدن استفاده کنید

یکی از مهم ترین مهارت های گفتگو که سخنرانان برتر به کار می برند استفاده از زبان بدن برای جلب توجه بیشتر مخاطب است. استفاده از زبان بدن در جلسه خواستگاری باعث می شود که توجه فرد به حرفهای شما بیشتر جلب شود و بهتر بپذیرد و درک کند و جلسه از یکنواختی خارج شود. 

 

خیلی شوخی نکنید

شاید تصور کنید که شوخی کردن و خنداندن طرف مقابل باعث می شود جذاب تر جلوه کنید ولی باید توجه داشته باشید که جلسه خواستگاری یک جلسه رسمی است نه مهمانی خودمانی بنابراین باید با توجه به شرایط رسمی رفتار کنید و سعی کنید مودبانه و محترمانه رفتار کنید. شوخی کردن در جلسه خواستگاری مانند راه رفتن روی لبه تیغ است و کوچترین حرفن ناشایست یا زیاده روی در شوخی باعث جلف به نظر رسیدن و رد شدن شما خواهد شد. 

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو