آداب و رسوم مردم کانادا

آداب و رسوم مردم کانادا


منبع: بیتوته

134

1400/7/21

10:27


آداب و رسوم مردم کانادا



آداب و رسوم مردم کانادا,فرهنگ و آداب و رسوم مردم کانادا,فرهنگ مردم کانادا

فرهنگ و آداب و رسوم مردم کانادا

 

آشنایی با آداب و رسوم مردم کانادا

برای خیلی از افرادی که تقاضا برای مهاجرت به کانادا دارند فرهنگ مسلط بر محیط و شیوه برخورد اجتماعی مردم خیلی اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین علل اهمیت شناخت فرهنگ کانادا، این است که شما برای برقراری رابطه با مردم در محل کار، دانشگاه و حتی با همسایه ها باید فرهنگ مردم کانادا و هنجارهای اجتماعی حاکم در این کشور را بشناسید.

ویژگی های رفتاری

یکی از آداب و رسوم مردم کانادا که تقریباً همه افراد جهان آن را می شناسند، مودب بودن آنها است و اینکه اصول اجتماعی را به طور کامل رعایت می‌کنند. همینطور، مردم این کشور خیلی با محبت هستند و با مهاجران هم با مهربانی رفتار می‌کنند. این مسئله به‌خوبی نشان‌دهندۀ علت استقبال دولت کانادا از مهاجران است.

 

نکتۀ دیگر درمورد مردم کانادا این است که ظاهر کننده نیستند و ارزش زیادی برای راستگویی و درستی قائل‌ هستند. کلا، ویژگی هایی مثل ادب، مهربانی، راستگویی و هم‌دردی باعث شده است که کشور کانادا برای زندگی خیلی مناسب و راحت باشد.

 

آداب و رسوم مردم کانادا,فرهنگ و آداب و رسوم مردم کانادا,همه چیز در مورد فرهنگ مردم کانادا

آداب و رسوم مردم کانادا

 

زبان مردم کانادا

مردم کانادا به دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه صحبت می کنند و 60 درصد جمعیت، به انگلیسی صحبت می کنند . به علت پذفتن زیاد مهاجرین از طرف کشور کانادا، تنوع وسیعی از زبان ها در کشور استفاده می شوند؛ به طور مثال جمعیت قابل توجهی به زبان های چینی، پنجابی، اسپانیایی، آلمانی و ایتالیایی و ... حرف می زنند.

 

این کشور همینطور محل اجتماع زبان های بومی نیز هست که به وسیله اجتماعات کوچک بومی حرف می زنند. متأسفانه به علت تعداد خیلی کم مردم بومی، انتظار می رود که بیشتر این زبان ها پس از چند نسل کلا از بین بروند.

 

دین

دین مردم کانادا مانند همان گوناگونی ساکنین آن است و مطابق قانون اساسی این کشور، دارای آزادی دینی هستند. در بین دین ها، مسیحیت با داشتن طرفدارانی که حدوداً 65% از جمعیت کانادا را تشکیل می دهند، متداول ترین دین این کشور است. در دهه های اخیر، به تعداد مردمان بی دین در این کشور اضافه شده و 24% مردم کانادا، نیز اکنون ادعا می کنند که هیچ نوع تعلق دینی ندارند.

 

آداب و رسوم مردم کانادا,فرهنگ و آداب و رسوم مردم کانادا,حقایقی در مورد فرهنگ مردم کانادا

فرهنگ مردم کانادا

 

هدیه‌دادن در کانادا

از دیگر آداب و رسوم مردم کانادا این است که اغلب هدیه‌دادن به کسی غریبه اگر کار خاصی انجام نداده باشد، خیلی کم اتفاق می‌افتد. حتی هدایایی که کانادایی‌ها برای مناسبت‌های گوناگون به یکدیگر می‌دهند، اغلب دوستان نزدیک و افراد خانواده هستند.

 

همینطور، پول‌دادن به‌عنوان هدیه تنها در بین افراد خانواده شایع است. مسئله مهم دیگر اینکه امکان دارد شخصی غذا یا نوشیدنی یکی از دوستانش را به‌عنوان هدیه حساب کند؛ البته این مسئله در بین کانادایی‌ها قدری بحث‌ برانگیز است؛ چون بیشترِ آنان اغلب اجازه نمی‌‌‌دهند فردی این کار را برایشان انجام دهد.

 

رفتارهای ممنوعه در کانادا

برای مطابقت دادن خود با آداب و رسوم مردم کانادا باید بدانید که چه رفتارهای در این کشور متداول نیست و بی‌ادبانه به حساب می آید. درادامه، به بعضی از این رفتارها اشاره خواهیم کرد.

 

آداب و رسوم مردم کانادا,فرهنگ و آداب و رسوم مردم کانادا,آشنایی با آداب و رسوم مردم کانادا

همه چیز در مورد فرهنگ مردم کانادا

 

قراردادن آرنج روی میز

کلا، قراردادن آرنج روی میز هنگام غذاخوردن در شرایط رسمی بی‌ادبانه است؛ ولی در شرایط غیررسمی، متداول است و بی‌ادبانه محسوب نمی‌شود.

 

غذاخوردن با دهان باز و حرف‌زدن با دهان پر

این رفتار از نظر کانادایی‌ها خیلی خجالت آور است.

 

خمیازه‌کشیدن

از نظر کانادایی‌ها، خمیازه‌کشیدن بی آنکه با دست جلو دهان گرفته شود، رفتاری بی‌ادبانه‌ای است.

 

اشاره‌کردن یا خیره نگاه‌کردن به غربیه‌ها

این رفتار نیز بی‌ادبانه است؛ پس، چنانچه غربیه‌‌ای را در کانادا دیدید، به او خیره نشوید یا با دست اشاره نکنید.

 

آداب و رسوم مردم کانادا,فرهنگ و آداب و رسوم مردم کانادا,فرهنگ مردم کانادا

حقایقی در مورد فرهنگ مردم کانادا

 

آداب غذا خوردن و میهمانی در خانواده‌های کانادایی

در بیشتر خانواده‌های کانادایی کسی که از نظر سنی بزرگتر است از احترام مخصوصی برخوردار است، پس موقع صرف غذا میهمانان قبل از شخص بزرگتر شروع به صرف غذا نمی‌کنند. از سویی کانادایی‌ها در میهمانی‌ها به تنهایی غذا نمی‌خورند و بهتر می دانند موقع خوردن غذا همگی حضور داشته باشند و بعد از جمع شدن همه میهمانان سر میز، غذای خود را میل می‌کنند.

 

در این کشور آداب غذا خوردن و بودن سر میز راحت و غیر رسمی است. اغلب این طور است که چنگال را در دست چپ و رو به پایین و چاقو یا قاشق را در دست راست نگه می‌دارند. قرار دادن آرنج‌ها برای استراحت روی میز رفتار درستی در فرهنگ کانادایی به حساب نمی آید، همینطور بد نیست قدری از غذای‌تان در ظرف باقی بماند. هنگامی که یک دوست کانادایی شما را برای صرف شام به خانه خود دعوت می‌کند بهتر این است که جعبه‌ای شکلات یا یک دسته گل به همراه داشته باشید و در هنگام وارد شدن به خانه آن را به میزبان دهید.

 

جالب است بدانید که در ایالت کبک مردم پیش از وارد شدن به خانه میزبان دسته گل یا هدیه را برای او می‌فرستند. برعکس اروپا در این کشور میهمانی‌ها خیلی زود برگزار می‌شوند و برای وارد شدن به خانه میزبان ساعت مشخصی تعیین می‌شود. میهمانان زود شام می‌خورند و به خانه برمی‌گردند پس بهتر است بیشتر از ساعت ۱۰ در خانه یک خانواده کانادایی نمانید!

 

آداب و رسوم مردم کانادا,فرهنگ و آداب و رسوم مردم کانادا,فرهنگ مردم کانادا

آشنایی با آداب و رسوم مردم کانادا

 

جلسات و سخنرانی ها

کانادایی‌ها جلسات را با کمترین میزان بحث آغاز می‌کنند که می تواند نوعی احوالپرسی باشد، ولی در کبک امکان دارد زمان بیشتری برای احوالپرسی بگذرد. جلسات کلا خوب سازماندهی شده و طبق برنامه زمان‌بندی شده برگزار می‌شوند. آنها حتی چنانچه مسئله مورد بحث در جلسه ممسئله مهمی باشد، دوست دارند که به شکل غیر رسمی و با آرامش به بحث درمورد آن بپردازند.

 

در جلساتی که به وسیله انگلیسی زبان‌ها برگزار می‌شود، تا مقدار بسیار دموکراسی حاکم بوده و همه شرکت کنندگان در بحث‌ها درگیر و مشارکت خواهند کرد. ولی در جلسات فرانسوی زبان‌ها به‌علت احترام بیشتر به سلسله مراتب، امکان دارد بحثها بیشتر حول محور شرکت کنندگان ارشد معطوف گردد.

 

جلسات کاری در شرکت‌های کانادایی کم کم پیشنهادات، ارائه برنامه‌ها، طوفان مغزی و بحث و بررسی درمورد تصمیمات می‌گذرد. در این جلسات اغلب شرکت کنندگان در سطح های گوناگون کاری با تجربیات مختلف قرار داشته و از همگی انتظار می‌رود که نظرات خود را بگویند.

 

در سخنرانی‌ها زمان ارائه اطلاعات، مهم است که حقیقت ها آشکار و رقم ها را برای اثبات ادعاها و وعده‌های خود استفاده کنیم. کانادایی‌ها کلا انسان‌هایی معقولی هستند و با احساسات، شور و هیجان نمی‌شود آنها را قانع کرد.

 

همینطور سخنرانی باید کوتاه و روشن با تمرکز بر مسئله بوده و از بکاربردن اصطلاحات تخصصی و فنی پرهیز شود. برای مذاکره نخست باید درمورد شرکتی که می‌خواهید با آن ارتباط بگیرید، معلومات کافی دست پیدا کرده و به صورت دقیق معلوم کنید که از مذاکره چه چیزی می‌خواهید کسب کنید. 

 

فرهنگ تجارت

هر چند فرهنگ تجارت می‌تواند در منطقه های گوناگون کانادا مختلف باشد، ولی همه تمایل به رعایت اخلاق تجارت و رعایت آن از سوی دو طرف دارند. این کار ضرورت دارد که از اصول اخلاقی شرکت یا سازمانی که با آن رابطه تجاری دارید، اطلاع کامل داشته باشید که از آن‌جمله می‌توان به روش لباس پوشیدن اشاره کرد که بهترین وضعیت آن پوشیدن کت و شلوار با کروات برای آقایان و پیراهن و دامن شیک برای خانم‌ها است.

 

گردآوری: بخش فرهنگ و هنر بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو