چهره واقعی زیر ماسک «فرعون توت عنخ آمون» کالبد شکافی شد، و اصلا زیبا نیست!

منبع: فوت و فن

91

1400/7/21

10:31


چهره واقعی زیر ماسک «فرعون توت عنخ آمون» کالبد شکافی شد، و اصلا زیبا نیست!

 
ماسک طلایی، فرعون توت عنخ آمون را یک مرد جوان و قوی، با ویژگی‌های ایده آل نشان می‌دهد:   فک قوی، لب پر، استخوان گونه بالا، و ابرو شاه‌وار.
اما بنا بر گزارش دیلی میل، با تشکر از تصویربرداری D۳ با تکنولوژی بالا، حقیقت در نهایت مشخص شد، و او به مراتب با زیبایی فاصله دارد! توت عنخ آمون تحت "کالبد شکافی مجازی" با سی‌تی اسکن، تجزیه و تحلیل ژنتیکی، و بیش از ۲۰۰۰ اسکن دیجیتالی قرار گرفت تا برای تولید یک مدل کامپیوتری از فرعون، مورد استفاده واقع شود. تلاش‌های قبلی برای بازسازی چهره او، توت عنخ آمون نسبتا جذاب بود؛ ولی بر اساس تئوری، صورت او در یک تصادف مسابقه ارابه‌رانی و یا اتفاقی که منجر به مرگ او شده بود، صدمه دیده بود.

این تحقیق جدید نه تنها نشان می‌دهد که فرعون با ویژگی‌های خارج از فرم بودن متولد شده و از لحاظ جسمی قادر به شرکت در مسابقه ارابه‌رانی نبوده، بلکه شکستگی‌های دیگری را نیز در سن ۱۹ سالگی با خود به قبر برده بود (در حال حاضر اعتقاد بر این است که یک شکستگی در جمجمه وی از قبل و  بعد از مرگ او پایدار بوده است).
علم جدید نشان می‌دهد، پادشاه جوان بیمار و فلج بوده و پاهای پیچ خورده و ناهنجاری داشته بود. او از صرع و مالاریا رنج می‌برد، و تا آخر عمر با عصا راه می‌رفت. در این حالت ایستادن برای او در ارابه در حال حرکت، غیر ممکن بوده است.

توت عنخ آمون معروف‌ترین مومیایی مصر باستان می‌باشد که به طور کامل توسط علم مدرن مورد بررسی قرار گرفته است.


یاسمن فراهانی فرد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو