کشف گنج ۱۸۰۰ ساله توسط شکارچی گنجی در انگلستان

منبع: فوت و فن

82

1400/7/21

10:31


کشف گنج ۱۸۰۰ ساله توسط شکارچی گنجی در انگلستان

این آثار باستانی رومی اواخر سال گذشته و به کمک یک فلزیاب کشف شدند. آثار شناسایی شده، سه کوزه و یک بشقاب برنز برنز بودند که در زمینی کشاورزی در دهکده کلشل پیدا شدند. شورای شهر هرتفوردشایر می‌گوید که باستان شناسان و دیگر متخصصان صف کشیده تا این کشف بی همتا را بررسی کنند.

همچنین در طی دیگر اکتشافاتی که توسط یکی از اعضای شورای باستان شناسی سرپرستی شد، دیگر گنجینه‌هایی از جمله بشقاب‌های سرامیکی و شیشه‌ای آشکار شدند که این شورا آن‌ها را مربوط به تدفینی چند ملیتی می‌داند. این بشقاب‌ها که چند تکه شده اما کامل پیدا شدند، در اسکندیه مصر و در حدود ۲۰۰ میلادی ساخته شده‌اند. یکی از باستان شناسان می‌گوید: ” بعد از ۱۸۰۰ سال، اکتشافاتی مانند این هنوز هم ما را از نظر مهارت ساخت به شگفتی وا می‌دارد.”

دیگر اشیای یافت شده، تعدادی بطری و فنجان، یک چراغ آهنی، جعبه‌ای با تزیینات برنزی و سکه‌ای برنزی متعلق به ۱۷۴ تا ۱۷۵ پس از میلاد مسیح هستند.

به گزارش رسانه‌ها، این کشف در حیطه قانون گنجینه‌های انگلستان قرار نمی‌گیرد و تمامی آن متعلق به کشاورز و مردی است که آن‌ها را پیدا کرده‌اند. موزه نورث هرتفوردشایر به شدت مشتاق خرید این مجموعه است که متخصصان ارزش آن را بیش از ۲۰۰۰۰ پوند تخمین می‌زنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو