آثار هنری موزه لوور فرانسه را در موزه لوور ابوظبی ببینید!

منبع: فوت و فن

90

1400/7/21

11:19


آثار هنری موزه لوور فرانسه را در موزه لوور ابوظبی ببینید!

 

۳۰۰ اثر هنری نخست، برای نمایش در موزه "جهانی"، از فرانسه به ابوظبی سفر می‌کنند. هنگامی‌که موزه لوور ابوظبی در سال آینده باز شود، این موزه "جهانی"، یک نقاشی اثر لئوناردو داوینچی که توسط موزه لوور در پاریس به آن قرض داده شده است را نشان خواهد داد.
این اثر، "پرتره زن ناشناس" نام دارد و در حدود ۱۴۹۵ نقاشی شده است. این تابلو در میان ۳۰۰ اثر دیگر به موزه لوور ابوظبی، که توسط "ژان نوول" طراحی شده و در پایان سال ۲۰۱۵ افتتاح می‌شود، قرض داده خواهد شد.

سازمان گردشگری و فرهنگی ابوظبی در ۱۲ اکتبر اعلام کرد که به همراه موسسه موزه‌های فرانسه، ۳۰۰ اثر از ۱۳ نهاد ملی فرانسه انتخاب شده است. از این آثار می‌توان به "The Piper" اثر مانه در سال ۱۸۶۶ و "The Saint-Lazare Station" اثر مونه در سال ۱۸۷۷ اشاره کرد، که هر دو از موزه "اورسی" انتقال می‌یابند. " پمپیدو" نیز تابلوی "Still Life with Magnolia" اثر هنری ماتیس در ۱۹۴۱، را قرض می‌دهد. همچنین موزه "Quai" یک مجسمه سنگی سیاه مکزیکی از آندره برتون را برای ابوظبی خواهد فرستاد.

با توجه به بیانیه مطبوعاتی، موزه لوور نیز، پرتره لئوناردو داوینچی را "به منظور نشان دادن تلاش هنرمندان عصر رنسانس برای به تصویر کشیدن ناتورالیسم با کمک تکنیک‌های جدید از نقاشی رنگ و روغن" و هم‌چنین تابلوی "مریم مقدس و کودک" اثر بلینی، را به مجموعه موزه لوور ابوظبی قرض می‌دهد.

۳۰۰ اثر قرض داده شده از فرانسه، در کنار آثاری که موزه لوور ابوظبی خود به صورت دائمی جمع‌آوری کرده است، به عنوان یک موزه "جهانی" نشان داده خواهند شد.

 
یاسمن فراهانی فرد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو