دزدان در لباس پلیس، به خانه هنرمند فرانسوی دستبرد زدند

منبع: فوت و فن

95

1400/7/21

11:19


دزدان در لباس پلیس، به خانه هنرمند فرانسوی دستبرد زدند

ساعت ۱۰ شب روز یکم آوریل، دو مرد که لباس پلیس پوشیده بودند به خانه پیر سولاژ در شهر سیته آمده و ادعا کردند که برای تحقیق در مورد سرقت اخیر دیگری که در خانه این هنرمند انجام شده بود، مراجعه کرده‌اند. این دو فرد بعد از بررسی اموال سولاژ، پاکتی حاوی ۳۵۰۰۰ یورو پول نقد را به سرقت بردند اما این هنرمند به سرعت متوجه شده و پلیس را در جریان می‌گذارد. مجرمان دستگیر شده و پول به این هنرمند بازگردانده شده است.

سولاژ به رسانه‌ها گفت: "آن‌ها می‌خواستند بدانند که دیگر اشیا با ارزش در کجای خانه پنهان شده است. این دزدان حرفه‌ای هستند و کاملا آماده بودند. آن‌‌ها بسیار خوب و شایسته فرانسه صحبت می‌کردند." این دو مجرم اصلیت روسی داشته و یکی از آن‌ها زیر سن قانونی بوده است.

پیر سولاژ در شهر رودز، آیرون در سال ۱۹۱۹ به دنیا آمد و یکی از موفق‌ترین هنرمندان نقاش زنده فرانسه محسوب می‌شود. قیمتی که آثار او در حراجی‌ها فروخته می‌شوند ، از سال ۲۰۰۳، ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و نقاشی‌های که او در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ خلق کرده، از ۱ میلیون دلار تا ۴ میلیون دلار به فروش می‌رسند.

نمایشگاه آثار او که در سال ۲۰۰۹ در مرکز «جرج پومپیدو» برگزار شد، بزرگ‌ترین نمایشگاهی بود که در این مرکز از یک هنرمند زنده برگزار شده و ماه مه گذشته، موزه‌ای تنها مختص کارهای او در شهر زادگاهش «رودز» افتتاح شد.
آثار او را می‌توان در موزه‌ها و نمایشگاه‌های به نام جهان چون «سلیمان. آر. گوگنهایم» در نیویورک و «گالری تِیت» لندن مشاهده کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو