اختصاصی/ افزایش ۲۰ درصدی مبتلایان کرونا

59

1400/7/21

11:27


رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران با اشاره به اینکه بیشترین آمار شهدای مدافع سلامت مربوط به متخصصین حوزه بیهوشی بوده است گفت: کمبود داروی بیهوشی در کشور به صورت این بوده که به نتوانیم عمل‌های جراحی را انجام دهیم.

اختصاصی/ افزایش ۲۰ درصدی مبتلایان کرونا

دکتر علیرضا جلالی، رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره داروهای بیهوشی در کشور اظهار داشت: علی‌رغم اینکه کمبود داروهای بیهوشی تا حدودی طی دو سال گذشته در کشور وجود داشته ولی به دلیل تنوع دارویی این کمبودها به صورت جدی نبوده است.

 وی تصریح کرد: کمبود داروهای بیهوشی به صورتی نبوده که نتوانسته باشیم بیهوشی بیماری که نیاز به عمل جراحی دارد را انجام دهیم و از طرفی امکانات اتاق عمل.ها نسبت به قبل بهبودی خوبی داشته و رسیدگی ها توسط وزارت بهداشت انجام گرفته است.

رئیس انجمن بیهوشی قلب به ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ نفر متخصص بیهوشی در کل کشور فعال هستند گفت: در ایام کرونا بیشترین تعداد شهدای مدافع سلامت از متخصص رشته بیهوشی بودند و حدود ۱۰۰ نفر از متخصصین این حوزه و دستیاران شهید شده و یا دچار آسیب‌های جدی شده‌اند که دیگر توان حضور در محل کار را ندارند.

جلالی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا و مراجعه به درمانگاه‌ها طی روزهای اخیر افزایش ۲۰ درصدی داشته است، گفت: این مسئله حکایت از نقطه شروع موج ششم را دارد که البته در هفته های آینده و تقریباً یک ماه دیگر آمار افرادی که در بخش های ویژه بستری می شوند هم بیشتر خواهد شد.

 وی تاکید کرد: رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها در کشور ضرورت دارد و افراد باید نسبت به این موضوع دقت کنند چرا که در غیر اینصورت متاسفانه دوباره مشاهده آمار بالای کرونا مبتلایان و متوفیان کرونا خواهیم بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو