طرز تهیه روغن صاف

طرز تهیه روغن صاف قنادی با روغن مایع طرز تهیه شیرینی با روغن صاف قنادی طرز تهیه روغن صاف قنادی با کره روغن صاف قنادی نی نی سایت روغن صاف چیست قیمت روغن صاف قنادی عوارض روغن صاف قنادی روغن صاف قنادی چیست

روغن صاف، در شیرینی پزی کاربرد بسیار زیادی دارد. با استفاده از روغن صاف، ماندگاری شیرینی ها افزایش می یابد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روغن صاف در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم
روغن نیمه جامد۶۰۰ گرم
مارگرین۲۵۰ گرم

طرز تهیه روغن صاف قنادی

مرحله اول

دلیل رو آوردن بسیاری از کدبانوها به تهیه روغن صاف درمنزل این است که روغن های قنادی بازاری به نوعی حالت پارافین داشته و برای سلامت رگ ها و عروق خطرآفرین است. تهیه کردن روغن صاف با روغن های نیمه جامد خانگی به نسبت سالم تر و کم ضرر تر است.

مرحله دوم

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که تمامی مراحل تهیه روغن صاف به روش بن ماری است و باید بر روی حرارت غیر مستقیم مانند بخار کتری باشد. پس قبل از هر کاری کتری را از آب پر کرده و بر روی حرارت قرار دهید.

مرحله سوم

در این مرحله کره را درون ظرف مناسبی قرار داده و بر روی حرارت بخار کتری ذوی می کنیم. سپس این مایع را داخل یک شیشه ریخته و اجازه می دهید تا به دمای محیط برسد. سپس ظرف را داخل یخچال قرار دهید تا به شکل کامل سرد شده و به اصطلاح ببندد.

مرحله چهارم

بعد از بستن کره، آن را از یخچال خارج کنید و روی آن را با سر چاقو سوراخ کنید. می بینید که ماده مایعی در زیر آن وجود دارد که به آن دوغ کره گفته می شود. در ادامه دوغ کره را از درون شیشه بیرون بریزید.

مرحله پنجم

این کار کمک می کند تا کره شما کاملا جرم گرفته باشد. به هیچ وجه نباید دوغ کره با روغن قاطی شود. روغن نیمه جامد را به روش بن ماری و بر روی بخار کتری یا سماور ذوب کنید. حالا کره جرم گرفته را به آن اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس در یک ظرف فلزی بریزید. این ظرف را باید به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید. سپس روغن را از فریزر خارج کرده و آن را در ظرف درب دار شیشه ای بریزید. این روغن را داخل یخچال نگهداری کنید.