طرز تهیه کیک پاولووا

کیک پاولووا , طرز تهیه کیک پاولووا , دستور پخت کیک پاولووا با توت فرنگی

کیک پاولووا یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که روی آن با یک لایه مرنگ پوشیده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پاولووا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک پاولووا
سفیده تخم مرغ۱۴۰ گرم
شکر۲۸۰ گرم
نشاسته ذرت۴۰ گرم
تارتارنصف قاشق چای خوری
مواد لازم برای پرکردن
توت فرنگی۱۵۰ گرم
شکر۳۵ گرم
نشاسته۱۲ گرم
آویشنچند تکه
مواد لازم برای کرم پنیر
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
شکر۷۰ گرم
خامه۲۰۰ میلی لیتر
اسانس وانیل۲ قطره

طرز تهیه کیک پاولووا

مرحله اول

برای تهیه کیک پاولووا خوشمزه در ابتدای کار، شکر و سفیده را درون یک کاسه می ریزیم. سپس با هم مخلوط می کنیم. کاسه را روی بخار آب جوش قرار داده و هم می زنیم تا به دمای ۶۵ درجه سانتی گراد برسد.

مرحله دوم

سپس از روی حرارت برداشته و مخلوط مواد را به مخلوط کن منتقل می کنیم. تارتار و نشاسته ذرت را اضافه کرده و آن قدر هم می زنیم تا سفید و براق شود و کاملا فرم بگیرد. مرنگ را روی کاغذ روغنی که کف سینی فر پهن کرده ایم، می ریزیم.

مرحله سوم

سپس درون فری که از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، قرار می دهیم و به مدت یک و نیم ساعت می پزیم. در طول مدت پخت، بهتر است در فر را کمی باز کرده تا روی مرنگ ترک نخورد.

مرحله چهارم

توت فرنگی ها را با مخلوط کن له می کنیم. سپس درون یک قابلمه می ریزیم. نشاسته و شکر و برگ های آویشن را به آن اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. مرتب چک می کنیم. بعد از یک دقیقه که جوشید آن را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

سپس کنار می گذاریم تا خنک شود. برای تهیه کرم پنیر، درون یک قابلمه را پنیر می ریزیم. با پودر قند و وانیل مخلوط می کنیم تا نرم شود. خامه را به آن اضافه کرده و دوباره سریع هم می زنیم . در صورت تمایل می توان به میان متناسب مواد را افزایش داد

مرحله ششم

تا میزان کرم بیشتری تهیه کنیم. بعد از این که مرنگ کاملا خنک شد، خامه و سس توت فرنگی را روی آن می ریزیم و با توت فرنگی تازه آن را تزیین می کنیم. می توان در این کیک از انواع توت و میوه های تازه، کارامل یا گاناش شکلاتی استفاده کنیم.