با بهترین دسرهای ایتالیایی و فرانسوی آشنا شوید

با بهترین دسرهای ایتالیایی و فرانسوی آشنا شوید


175

1400/7/21

12:45


سبک غذایی فرانسوی و ایتالیایی همواره در صدر سبک‌های آشپزی در دنیای غرب قرار دارد.  تکنیک‌های پخت این دو کشور، تأثیری شگرف در دنیای آشپزی بین‌المللی ایجاد کرده است. به طوری که اغلب آشپزها، جهت فراگیری این تکنیک‌ها و سبک‌ها تلاش زیادی می‌کنند.

همۀ ما پاستا، پیتزا یا لازانیا را به عنوان غذاهای معروف ایتالیایی و سوپ پیاز، کسوله و غذاهای تهیه شده با گوشت گاو را به عنوان غذاهای شناخته شده فرانسه می‌شناسیم. اما دنیای متنوع آشپزی این کشورها، دسرها را هم در برمی‌گیرد. پاناکوتا، کرپ و شکلات صبحانه تنها چند نمونه از بهترین‌های این شاخه آشپزی است. جذابیت این دسرها در حدی است که امروزه در همه جای دنیا به راحتی می‌توان به انواع آن دسترسی داشت.

بهترین دسرهای ایتالیایی

در ادامۀ این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین دسرهای این دو کشور آشنا شویم.

http://file.tesmino.ir/reportage/35493423/image_a11be742b22ecc3653809acbf4d7f9ad513ca47e.png

ترامیسو، شیرینی لحظات مهمانی

ترامیسو، اولین بار در شهر ترویزو ایتالیا تهیه شد. این دسر، لایه‌های بیسکوئیتی با طعم قهوه است. ترکیبی از خامه و زرده تخم‌مرغ، شکر و پنیر ماسکارپونه بین لایه‌های آن، هر کسی را وسوسه می‌کند. استفاده از انواع سس‌های میوه‌ای یا شکلاتی هم می‌تواند طعمی لذیذ به این دسر بدهد. اگر به دنبال یک دسر خوشمزه در مهمانی‌های خود هستید، ترامیسو را حتماً در گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

پاناکوتا، هوس‌برانگیزترین دسر ایتالیایی

خاستگاه این دسر منطقه پیدمونت ایتالیاست. نکته اصلی در تهیه این دسر، «پختن کرم یا خامۀ» آن است. عسل، سفیدۀ تخم‌مرغ و پودر ژلاتین از ترکیبات دیگر این دسر است. شکلات، کارامل و میوه‌هایی چون توت‌فرنگی، شا‌‌توت طعمی به دسر می‌دهند که با یک بار خوردن آن، دوباره هوس خواهید کرد.

کیفیت بالای پاناکو به غلظت و سفتی بافت آن مربوط می‌شود. لرزش ژله‌ای این دسر در ظرف، کیفیت بالای این دسر را نشان می‌دهد. پاناکوتای رنگی، به عنوان یک عصرانه دلچسب ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

تارتوفو، دسری درخور محافل تشریفاتی

در طی مراسم عروسی سلطنتی امانوئل دوم درشهر پیتزو، این دسر اختراع شد. تارتوفو به شکلی نوعی بستنی است. بستنی‌های منجمد شده و آغشته با سس شکلاتی، این دسر خوشمزه را تشکیل می‌دهند. طعم‌های مختلف بستنی به همراه سس یا پوره میوه در مرکز آن و روکشی از شکلات و مغزهای خوراکی پودر شده بر روی آن، ظاهری شکیل به آن می‌دهد که می‌تواند در مجالس رسمی و تشریفاتی مورد استفاده قرار ‌گیرد.

ژلاتو، کوه خامه‌ای یخ زده

ژلاتو به صورت کوهی از خامه، پوره میوه و شکلات یخ‌زده است. این دسر خوشمزه، بافتی شبیه بستنی دارد. اما کش‌دارتر و غلیظ‌‌ تر است. همچنین، نسبت به بستنی، نرم‌تر و خامه‌ای تر می باشد. شاتوت، بابونه، نعنا، وانیل و شکلات تنها چند نمونه از صدها طعم متنوع این دسر به حساب می آیند.

ژلاتو، اختراع ایتالیایی‌ها نیست. بلکه، توسط تاجران چین به ایتالیا، به این کشور معرفی شده است. این روزها، این دسر یکی از بهترین دسرهای ایتالیایی بین ایرانیان است.

رام‌بابا، کیک خیس خوشمزه

http://file.tesmino.ir/reportage/35493423/image_0f7ce424932f1f742ff31ad7d42d649e6fc4ce45.png

رام‌بابا، یک نوع کیک خیس است. یعنی در یک شربت غلیظ لیمو قرار می‌گیرد. داخل کیک هم با کرم شیرین یا خرده‌های کیک پر می‌شود. اگر بافتی نرم و سبک در کیک را می‌پسندید، حتماً این دسر را تست کنید.

استروفولی، توپ‌های خمیری رنگی

توپ‌های کوچک خمیری با ترکیباتی چون عسل و دارچین را می‌توان به عنوان یکی از بهترین دسرهای ایتالیایی نام برد. ترافل‌های رنگی روی آن جذابیت این دسر را دوچندان می‌کند.

شکلات صبحانه، یک غذای کامل

برند معروف این شکلات برای همۀ ایرانیان شناخته شده است. ترکیبی از فندق، شکر و نوعی کاکائوی کمیاب و یک مادۀ کرمی شکل از جمله دسرهای معرف ایتالیایی است. با توجه به کالری زیاد آن، می‌تواند یک صبحانۀ مفید برای کودکان باشد.

طرز تهیه شکلات صبحانه

شیر، پودر کاکائو، شکر و کره را روی شعلۀ ملایم حرارت داده تا غلیظ شود. بعد از اینکه ترکیب حاصل خنک شد، آن را سرو کنید.

کاستای سیسیلی، کیک سبز

نوع اصلی این دسر با لیمو، پنیر ریکوتا و بادام تهیه می‌شود. کاستا، کیکی اسفنجی است که با  ریکوتا و چیپس میوه یا شکلات تزئین می‌شود. گاهی هم یک ورق خمیر بادام شیرین و شکلات میوه‌ای یا مارسیپان، یک تزئین سیسیلی جذاب به آن می‌دهد.

کانولی، دسر شیک ایتالیایی

کانولی دسری لذیذ و خوشمزه مربوط به منطقه سیسیل ایتالیاست. کانولی، ورقه‌های خمیری است که داخل آن با ریکوتای شیرین، پاپ‌های میوه یا چیپس شکلات تزئین می‌شود.

کیک کاپری، کیک شکلاتی سنتی ایتالیایی

کاپری، یک کیک شکلاتی نرم و خوشمزه است که با گردو و بادام تهیه می‌شود. مرطوب بودن این کیک، بافت نرمی را ایجاد می‌کند که از خوردن آن لذت می‌برید.

بومبولوناس، بمب کالری

بومبولوناس، دونات‌هایی که با مربا، شکلات و کاستارد پر می‌شود و به بمب کالری در ایتالیا معروف است.

برتیبونی، زشت اما خوشمزه

برتیبونی کیکی است که از ترکیب یک نوع میوه به نام مرینگو و تکه‌های آجیل سرخ شده تهیه می‌شود. شاید برتیبونی ظاهر جذابی برای هواداران نداشته باشد، اما طعم آن بسیار دلچسب است.

بیسکوتی، نمادی از پرچم ایتالیا

این دسر، یک نوع بستنی با طعم توت‌فرنگی، شکلات و وانیل است. ترکیب این رنگ‌ها در کنار هم پرچم ایتالیا را ایجاد می‌کند.

دسر زابایون، دسر کلاسیک ایتالیایی

دسر زابایون یک دسر اصیل ایتالیایی است که به صورت نوشیدنی سرد یا گرم سرو می‌شود. ترکیبات این دسر، زرده تخم‌مرغ، شکر و شراب مارسلاست که در آب داغ حل می‌شوند. گاهی پس از سرد شدن این دسر، کمی خامه هم به آن اضافه می‌کنند. تکه‌های میوه و بیسکوئیت هم تزئین زیباتری به آن می‌دهند.

نیمه فردو، دسر مجلسی ایتالیایی

نیمه فردو یا نیمه خنک، دسری شبیه بستنی یا موس است. ولی بافت خامه‌ای آن یخ‌زده است. این دسر با لایه‌های کوکی، کیک خرده شده و تکه‌های میوه تهیه می‌شود. برای دورهمی‌های خاص و رسمی، به عنوان یکی از بهترین دسرهای سرد، می‌توانید آن را استفاده کنید.

در واقع بهترین دسرهای ایتالیایی را می‌توان معروف‌ترین این دسرها در نظر گرفت. دسرهایی چون ترامیسو، پاناکوتا، ژلاتو، کاساتا، زابایون، کانولی و تارتافو به عنوان معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای ایتالیایی شناخته شده‌اند.

بهترین دسرهای فرانسوی – کرم بروله، دسر سنتی فرانسوی

دسری لذیذ که با کرم کاسترد تهیه می‌شود و با لایه‌ای از کرم کارامل تزئین می‌شود. امروزه، این دسر محبوب فرانسوی در تمام دنیا یافت می‌شود. اگر در حال سفر هستید، حتماً این دسر خوشمزه را امتحان کنید.

کرپ، یک عصرانه شیرین

این دسر همه‌پسند، یک پیشنهاد ویژه برای وعده صبحانه یا عصرانه است. روکشی از کره بادام‌زمینی و مواد شیرینی چون عسل، شکلات صبحانه، عسل یا مربا طعم بسیار خوبی به آن می‌دهد. طعم نمکی این دسر هم بی‌نظیر است. می‌توانید همراه با نان سحر و گوشت، سبزیجات و تخم‌مرغ و قارچ به عنوان یک میان ‌وعده سرو کنید.

مادلین، کیک صدفی خاطره‌انگیز

کیکی اسفنجی با طعم لیمو، طعمی خاطره‌انگیز را ایجاد می‌کند که با یک بار خوردن، عاشقش می‌شوید. این کیک صدفی شکل با پودر نارگیل یا مربا تزئین می‌شود. همراه با چای یا قهوه عصرانه می‌توانید آن را سرو کنید.

ماکارون، رنگین‌کمانی خوشمزه در مهمانی‌ها

این دسر جذاب فرانسوی در طعم و رنگ‌های متفاوتش ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. ماکارون ترکیبی از سفیدۀ تخم‌مرغ و شکر است که با مربا یا خامه پر شده است. حتی می‌توانید آن را به عنوان هدیه در بسته‌بندی‌های شکیل به عزیزانتان پیشکش کنید.

سوفله، دسری کرکی و پف‌مانند

http://file.tesmino.ir/reportage/35493423/image_d75a1682b49a3560d281ad52920967552262e176.png

سفیده تخم‌مرغ همزده شده از جمله مواد اولیه این دسر است که ظاهری پف کرده و کرکی به آن می‌دهد. سوفله رو حتی می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی اصلی هم سرو کنید. ترکیبات دیگری چون کاسترد، سس بشامل و خامه نیز طعم خوشمزه‌ای به آن می‌دهد.

تارت تاتن، سیب کاراملی خوش‌طعم

تارت تاتن، یک شیرینی سیب خوشمزه است که با سس کارامل تهیه می‌شود. لذت خوردن چای عصرانه با این تارت میوه‌ای را برای یک با ر هم که شده، تجربه کنید.

کلافوتی، کیک میوه‌ای رمانتیک

کلافوتی، کیکی است که با آلبالو یا گیلاس تهیه ‌می‌شود. در محافل عاشقانه و رمانتیک، سفارش این دسر خوشمزه حتماً عزیزانتان را شگفت‌زده خواهد کرد.

موس شکلاتی، دسر لوکس فرانسوی

موس یکی از دسرهایی است که اغلب، آن را می‌‌شناسند. موس شکلاتی با ترکیباتی هر چند ساده، یکی از پرطرفدارترین دسرها بین ایرانیان است. با یک بار چشیدن طعم‌ کاراملی، وانیلی و نعنایی این دسر، آن را فراموش نخواهید کرد.

کرم کارامل، از بهترین‌های پاریسی

اگر تمایل دارید دسری بخورید که به راحتی در دهانتان آب شود، کرم کارامل را هرگز از دست ندهید. این دسر سنتی، شبیه کرم بروله اما نرم‌تر از آن است. ترکیب اصلی این دسر، کاسترد بوده و با لایه‌ای از کارامل پوشش داده می‌شود.

اکلر، یک ساندویچ خامه‌ای

اکلر، یک خمیر پفی مستطیل شکل است که داخل آن با خامه پر می‌شود و روکشی از شکلات روی آن قرار می‌گیرد. کاستر وانیلی، قهوه‌ای، میوه‌ای و کرم چیبوست هم طعمی منحصر به فرد به این دسر می‌دهند.

پوار بن الن، شاهکاری از سادگی و خوشمزگی

گلابی پوست گرفته آغشته با شیره شکر، ترکیبات اصلی این دسر متفاوت است. می‌‌توانید این دسر ساده را با بستنی وانیلی هم سرو .کنید

رل شکلات و پسته، ساندویچی حلزونی شکل

رل شکلات و پسته لایه‌های متعدد خمیر هستند که با ترکیبی از پسته و شکلات ذوب شده در فر پخته می‌شوند. این دسر به عنوان یک میان وعدۀ شیرین در منوی غذایی هر فردی دلچسب خواهد بود.

پارفه، دسر فرانسوی مدرن

پارفه ترکیبی از خامه، شکر، شیره میوه است که به آن بستنی و تکه‌های میوه اضافه شده است. این دسر، بدون شک در اولین نگاه می‌تواند شما را جذب می‌کند.

کنله، پای ثابت چای یا قهوه

کنله شیرینی خوشمزه‌ای است که کاستاردی نرم در داخل و لایه‌ای از کارامل در قسمت خارجی آن قرار دارد. طعم وانیلی این دسر در کنار چای یا قهوه آرامش‌بخش خواهد بود.

پلمبیر، بستنی شاهانه

پلمبر، نوع بستنی است که اولین بار توسط ناپلئون سوم سرو شد. این دسر ترکیبی از بادام و پالپ‌های میوه است. خوردن این بستنی احساس قدرت و بزرگی به شما می‌دهد.

میل فی، خوردن به وقت کودکانه

میل فی، از چندین لایه نازک شیرینی تشکیل شده است. این کیک هزارلا، از جمله دسرهایی است که با خوردن آن یاد دوران کودکی‌تان خواهید افتاد. چرا که هر قدر هم که مراقب خوردنتان باشید، باز هم تا آن را همه جای لباستان نریزید، نمی‌توانید آن را میل کنید.

کیک اپرا، دسر فرانسوی مخملی

لایه‌های متعدد کیک همراه با بادام و خامه است و روکش شکلاتی در تهیه این دسر دوست‌داشتنی به کار می‌رود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که این ترکیبات را دوست دارید، حتماً این دسر مخملی را امتحان کنید.

رومانف، ساده اما خوشمزه

رومانف دسری خاص است که با توت‌فرنگی و خامه تهیه می‌شود. طعم استثنائی این دو ترکیب ساده را با یک بار چشیدن آن، هرگز فراموش نخواهید کرد.

پاریس برست، دوچرخۀ شیرین

پاریس برست شیرینی خوشمزه‌‌ الهام گرفته از شکل دوچرخه است و با طعم‌های مختلف کاراملی، وانیلی و بادام زمینی تهیه می‌شود. اگر نان خامه‌ای یکی از شیرینی‌های مورد علاقه‌تان باشد، این دسر نیز باب دلتان خواهد بود.

معروف‌ترین دسرهای فرانسوی

کرم بروله، ماکارون، اکلر، کرم کارامل، موس شکلاتی، سوفله، کلافوتس و پوار بن الن معروف‌ترین دسرهای شناخته شدۀ فرانسوی هستند. این دسرها در همه جای دنیا به راحتی یافت می‌شوند. شما هم می‌توانید بدون سفر به این کشور، مزۀ بخشی از فرهنگ غذایی فرانسه را در محبوب‌ترین دسرهای آن بچشید.

جمع‌بندی

همواره استفاده از تکنیک‌ها و ظرافت‌های خاص و نیز مواد اولیه تازه می‌تواند در خلق دسرهای خوشمزه مفید باشد. برخی از این دسرها مانند شکلات صبحانه، پاناکوتا ،کرپ و چندین مورد دیگری که در این مطلب به آن اشاره شد، به را حتی می‌توان به عنوان یک وعدۀ غذایی هم سرو کرد.

چنانچه شما هم از جمله افرادی هستید که دسرها را به عنوان میان وعده یا در کنار غذای اصلیتان میل می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از اپلیکیشن اسنپ‌فود استفاده کنید. با این اپلیکیشن به راحتی و در عرض چند ثانیه ‌می‌توانید به بهترین شیرینی‌فروشی‌های نزدیک منطقۀ خودتان سفارش بدهید و از تجربه‌ای شیرین در کنار دوستان یا خانواده‌تان لذت ببرید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو