بهترین روش جوانسازی پوست، پروفایلو یا هایفو؟

منبع: نی نی بان

126

1400/7/21

16:02


سوال : برای جوانسازی پوست تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

پاسخ : در خصوص تفاوتی که پروفایلو با هایفو دارد خدمتتان عرض کنم که، پروفایلو در واقع یک نوع مزوژل است که به صورت تزریقی در لایه مشخصی از پوست تزریق میشود. معمولا درد و عارضه ای ندارد، تحریک کلاژن سازی میکند در واقع سلول های بنیادی پوست که بخاطر افزایش سن کاهش پیدا کردند یا سلول هایی که کلاژن و الاستین تولید میکنند را فعال میکند اما هایفو استفاده از یک دستگاه است، دستگاهی است که با روش اولتراسوند روی قسمت های مختلفی از پوست که میخواهیم جوانسازی روی آن انجام شود گذاشته میشود معمولا این روش هم درد و عارضه ای ندارد.
هر دوی این روش ها بعد از گذشت 2 تا 3 ماه کم کم نشانه های بهتر شدن پوست مثل شفافیت، آبرسانی، سفت شدن و افزایش قوام پوست را نشان میدهد.
توصیه میکنم اگر فردی افتادگی پوست زیادی دارد، شاید لازم باشد از هر دو روش ها استفاده کند ولی اگر افتادگی پوست به حدی نیست که مشخص باشد به عنوان پیشگیری میتوان یکی از این دو روش را استفاده کند و از نظر کارایی، بازسازی و تحریک کلاژن با هم تفاوت زیادی ندارد فقط پروفایلو لازم است هر 6 ماه تمدید شود و هایفو سالی یک بار است مگر اینکه افتادگی خیلی زیاد باشد که در آن صورت سالی دو بار انجام میشود.

برای آگاهی بیشتر از بهترین روش جوانسازی پوست به سراغ دکتر مهشید طالبی رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر مهشید طالبی یا دریافت نوبت از مطب دکتر مهشید طالبی کلیک کنید.

بهترین روش جوانسازی پوست، پروفایلو یا هایفو؟

برای درک بهتر فرق بین هایفو و ژل پروفایلو، هریک بطور جداگانه بررسی شده است:

هایفو

HIFU مخفف امواج متمرکز فراصوت با شدت است که به صورت پرتوهای ریزی در پوست انتشار می‌شود. این امواج در عمق‌های مختلف زیر پوست جمع می‌شوند و منبعی کوچک از انرژی گرمایی ایجاد می‌کنند. گرمای تولید شده باعث تحریک کلاژن می‌شود تا رشد کرده و ترمیم شود. کلاژن عاملی است که برای سفت شدن پوست نیاز است. با افزایش سن، نقش فعال کلاژن کاهش می‌یابد که با شل شدن پوست صورت، این نقش را مشاهده خواهید کرد. سپس، وقتی هایفو کلاژن را دوباره فعال می‌کند ، احساس و ظاهر پوست شما جوان‌تر خواهد شد.

برای چه قسمت‌های صورت می‌توان از هایفو استفاده کرد؟

لیفت صورت HIFU برای درمان علائم پیری در اطراف چشم و دهان ایده آل است. هایفو همچنین می‌تواند به کاهش افتادگی پوست گونه‌ها کمک کند. بسته به ناحیه صورت، از شدت‌های مختلف امواج متمرکز فراصوت استفاده خواهد شد. به طور خاص، سطح پایین‌تری از امواج متمرکز فراصوت در اطراف دهان و بالای چشم استفاده می‌شود، زیرا پوست نازک‌تر و حساس‌تر است.

علاوه بر این، هایفو می‌تواند پوست گردن و یا پایین گردن را نیز هدف قرار دهد. این امر به کاهش علائم غبغب و پوست شل گردن شما کمک می‌کند.

به چند جلسه درمانی نیاز دارم؟

این به نیازها و انتظارات شما بستگی خواهد داشت. این روش می‌تواند نتایج طولانی مدت ایجاد کند. بیشتر مراجعه کنندگان، با یک جلسه درمانی هایفو، نتایج موثر آن را می‌بینند. اما برخی از افراد ممکن است بیش از یک جلسه درمانی نیاز داشته باشند.

هایفوتراپی

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج را ببینم؟

شما باید نتایج را در 20 روز اول پس از درمان مشاهده کنید. در هفته‌های بعدی نتایج همچنان بهبود می‌یابند.

نتایج چه مدت ماندگار است؟

لازم به یادآوری است که این از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. نتایج می‌توانند تا 6 ماه ادامه داشته باشند. اگر از پوست خود مراقبت کنید، فقط از یک جلسه هایفو، اثرات طولانی مدت را مشاهده خواهید کرد!

آیا صدمه‌ای خواهد دید؟

این یکی از سوالات متداول HIFU است که نگرانی بسیاری از افراد است! لیفت صورت هایفو یک روش دردناک نیست. با این حال، ممکن است با انتشار امواج به داخل پوست، به ویژه در مناطق حساس مانند اطراف دهان و زیر چانه، احساس ناراحتی و درد کنید.

چه مدت نیاز به بهبودی دارم؟

اصلا نیازی به طول درمان و یا مراقبت سختی پس از هایفو نیست! ممکن است پس از درمان قرمزی خفیف مشاهده کنید، اما این ظرف چند روز کم‌رنگ می‌شود. پس از درمان، می‌توانید بلافاصله با داشتن پوستی روشن و شاداب فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

چه چیزی می‌توانم قبل و بعد از درمان انتظار داشته باشم؟

قبل از درمان، شما یک مشاوره خواهید داشت تا اطمینان حاصل کنید که از انجام هایفو راضی هستید و به همه سوالات شما پاسخ داده شده است یا نه. پزشک شما نواحی صورت شما را مشخص می‌کند این کار برای برجسته سازی اعصاب و رگ‌های مهم انجام می‌شود. سرانجام‌، ژل اولتراسوند به صورت زده می‌شود تا HIFU تا حد ممکن موثر و درمان راحت باشد.

بعد از درمان، پزشک شما سرم برای بهبودی صورت استفاده می‌کند. پزشکان توصیه می‌کنند که این مورد را خریداری کرده و حداقل یک بار در روز پس از درمان برای کمک به رشد و ترمیم کلاژن استفاده کنید.

ژل پروفایلو

اولین در نوع خود، ژل پروفایلو PROFHILO®، یک درمان تثبیت شده از اسید هیالورونیک مرطوب کننده است. این ژل هنگام تزریق، سنتز طبیعی کلاژن پوست برای سفت شدن و ضد پیری پوست را تحریک می‌کند. ژل پروفایلو یک درمان بی نظیر برای بازسازی پوست است که برای جوان‌سازی پوست شما طراحی شده است و به چهره‌ی شما ظاهری درخشان می‌بخشد.

اگر پوست شما احساس کم آبی، کسل کننده، خسته و فاقد حجم و قابلیت ارتجاعی دارد، این روش درمانی مناسب است.

از 30 سالگی پوست مقدار قابل توجهی کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک را از دست می‌دهد. این روش درمانی با انتشار آهسته اسید هیالورونیک باعث تولید کلاژن و الاستین می‌شود که ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. ژل پروفایلو باعث افزایش آبرسانی به پوست و در عین حال باعث بهبود رنگ و بافت پوست صورت می‌شود و نتایج طبیعی و ظریف را به شما می‌بخشد. اسید هیالورونیک تثبیت شده منحصر به فرد در طی 1 ماه به آرامی آزاد می‌شود. در طول این مدت، ژل پروفایلو به عنوان یک کاتالیزور عمل کرده و پوست تحریک می‌شود تا 4 نوع مختلف کلاژن و الاستین تولید کند.

ژل پروفایلو

آیا ژل پروفایلو برای من مناسب است؟

این تزریق اسید هیالورونیک برای هر دو بیمار مرد و زن در سنین 40-50 سال که دارای شلی پوست ملایم تا متوسط هستند و مایل به بهبود میزان آبرسانی پوست، کلاژن و الاستین هستند، ایده آل است. موارد استفاده از ژل پروفایلو :

  • سفت شدن پوست
  • از بین بردن چین و چروک
  • جوانسازی صورت

ژل پروفایلو برای جلوگیری از شل شدن پوست گزینه ضد پیری مناسبی برای افراد 30 ساله ارائه می‌دهد و در معکوس کردن علائم پیری گسترده‌تر برای بزرگسالان مفید است.

ژل پروفایلو کدام مناطق را می‌تواند درمان کند؟

ژل پروفایلو، پوست صورت، گردن و پایین گردن را سفت می‌کند. همچنین می‌تواند برای درمان سایر قسمت‌های بدن که مستعد افتادگی پوست و چروک شدن هستند مانند پشت دست‌ها یا زانوها و شلی پوست شکمی بعد از بارداری استفاده شود.

در حین تزریق چه اتفاقی می‌افتد؟

تزریق سرنگ کامل ژل پروفایلو فقط به 5 نقطه تزریق در هر طرف صورت نیاز دارد و به طور معمول 10-15 دقیقه طول می‌کشد. این روش با بی حسی موضعی انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که درمان تا حد ممکن راحت و بدون درد است.

چند جلسه نیاز دارم؟ چه زمانی نتایج را ‌می‌توان دید؟

برای دستیابی به نتایج مطلوب، 2-3 جلسه اولیه را با فاصله 4 هفته و سپس جلسات دیگر هر 6 ماه توصیه می‌شود. بر خلاف سایر داروهای تزریقی اسید هیالورونیک، اثر ژل پروفایلو به عنوان یک ماده بازسازی زیستی زمان بر است. نتایج فوری نیستند. در عوض، پوست شما طی 4 هفته به تدریج بهبود می‌یابد ، نتایج کامل 1-2 ماه پس از جلسه دوم مشاهده می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو