فوت‌وفن لاغری سریع با مصرف ملین

منبع: فوت و فن

88

1400/7/22

06:29


فوت‌وفن لاغری سریع با مصرف ملین

بسیاری از افرادی که به دنبال روش‌های گوناگونی برای لاغر شدن هستند حتماً تا به حال شنیده‌اند که با مصرف ملین می‌توانند به سرعت وزن خود را کاهش دهند.

ملین‌ یا لاکسِتیو داروها (قرص، کپسول یا شربت) و مواد غذایی هستند که مدفوع را شل و حرکات روده را بیشتر می‌کنند. بسیاری از افراد بر این باورند که اگر بعد از غذا ملین مصرف کنند، بدن آنها شانس جذب کالری را نخواهد داشت و در نتیجه وزنشان کم می‌شود.

مراحل کاهش وزن با مصرف ملین یا لاکستیو

مرحله اول:

به اندازه معقول غذا بخورید. کاهش وزن زمان می‌برد. وزن فعلی شما یک شبه به دست نیامده است که بخواهید آن را به سرعت کم کنید. شما به تدریج به وزن کنونی خود رسیده‌اید و باید کم‌کم آن را از دست بدهید. عادات غذایی خود را تغییر دهید تا این کیلوگرم‌های ناخواسته را راحت‌تر از دست بدهید.

مرحله دوم:

ملین را طبق توصیه پزشک و به اندازه لازم مصرف کنید. به شما توصیه می‌کنیم که فقط برای کاهش وزن از ملین استفاده نکنید. استفاده از ملین به طور مداوم برای کاهش وزن شما را به وزن قبلی‌تان بازنمی‌گرداند. در واقع، بیشتر کاهش وزنی که شما در نتیجه مصرف ملین خواهید داشت وزن آب و مواد معدنی بدنتان است. استفاده از ملین برای کاهش وزن منجر به پرخوری، کم‌آبی بدن و آسیب به روده می‌شود.


مرحله سوم:

غذاهایی را مصرف کنید که سرشار از فیبر هستند. مواد غذایی حاوی فیبر خودشان ملین‌های طبیعی هستند. میوه‌ها و سبزیجات منابعی عالی از فیبر به شمار می‌روند.

مرحله چهارم:

حداقل هفته‌ای ۳ تا ۵ بار ورزش کنید. سعی کنید ورزش‌های شما ترکیبی از ورزش‌های قلبی-عروقی و تمرینات قدرتی باشد.

نکته‌ها و هشدارها

  • در مورد هر رژیم یا ورزشی که می‌خواهید انتخاب کنید، حتماً با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.
  • استفاده از ملین‌ها به صورت همیشگی برای کاهش وزن می‌تواند منجر به آسیب رساندن شدید به روده‌ها شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو