این بهار بادبادک بازی کنید!

این بهار بادبادک بازی کنید!


منبع: فوت و فن

942

1400/7/22

11:45


این بهار بادبادک بازی کنید!

این بادبادک‌های هیجان انگیز ایده‌ای برای سرگرم کردن بچه ها و بزرگ‌ترهایی است که هنوز کودک درون‌شان زنده است. به علاوه بهار فصلی عالی برای بادبادک بازی است!

با رسیدن فصل بهار منطقه‌ای از کشور نیست که در آن بادی نوزد! دوست دارید یک فعالیت مهیج با تمام اعضای خانواده داشته باشید؟ بازی که بچه‌ها هم می‌توانند در درست کردن و انجام آن دخیل باشند. اگر جواب‌تان مثبت است پس یک بادبادک بسازید.

تمام بادبادک‌هایی که امروز به شما آموزش می‌دهیم با هزینه‌ای خیلی کم آماده می‌شوند و خیلی هم بامزه خواهند شد. کدام بچه‌ای است که از بادبادک بازی لذت نبرد؟ خصوصا بادبادکی که خودش ساخته باشد!

۱- بادبادک با استفاده از نی پلاستیکی

باورتان می‌شود این بادبادک‌های زیبا تنها با استفاده از نی و دستمال کاغذی درست شده اند؟! ۲ نی را به صورت متقاطع روی هم بگذارید و یک لوزی درست کنید. سپس آن را با دستمال کاغذی ضخیم، و به کمک چسب بپوشانید.

۲- بادبادک آبرنگی آسان

بادبادک‌تان را با کاغذی ساده درست کنید و سپس آن را با استفاده از آبرنگ و تکنینک ابر و بادی به این شکل درآورید. از هر رنگی که می‌خواهید می‌توانید استفاده کنید. به علاوه می توانید چند عدد از این بادبادک‌ها را درست کنید و در تولد فرزندتان به عنوان تزئین به دیوار بزنید، عالی می‌شود.

۳- بادبادک‌های نقش و نگار دار

برای درست کردن این بادبادک‌ها کافی است کاغذی نقش دار تهیه کنید. البته می‌توانید خودتان یا کودک‌تان روی کاغذی ساده نقش و نگار ایجاد کنید. سپس با آن کاغذ بادبادک بسازید و در یک بعد از ظهر بادی آن را به هوا بفرستید.

۴- بادبادک با ماکارونی

این اید هم بسیار بامزه است. البته نمی‌توان آن را به هوا فرستاد اما می‌شود اتاق کودک را با آن تزئین کرد! برای درست کردن این بادبادک ماکارونی، به ۲ نوع ماکارونی (ساده و شکل دار)، آبرنگ، چسب، نخ و کاغذ نیاز دارید. با ماکارونی ساده لوزی درست کنید و آن را با استفاده از چسب آبکی روی کاغذ بچسبانید. نخی را به انتهای لوزی بچسبانید. با استفاده از آبرنگ بادبادک‌تان را رنگ کنید. خب تمام شد به همین راحتی! می‌توانید بادبادک را با قیچی ببرید و یا همانطور روی کاغذ به دیوار بچسبانید.

۵- بادبادک کیسه‌ای

می‌توانید با کیسه‌های کاغذی هم بادبادکی زیبا درست کنید. این بادبادک هم در هوا معلق می‌ماند و بالا و پایین می‌رود.

۶- بادبادک بهاری

این بادبادک‌هایی که می‌بینید به خاطر رنگ و طرح شادشان،حس بهار دارند. برای تهیه آنها مانند هر بادبادک دیگری به اسکلت و پوشاننده نیاز دارید. من در اینجا از چوب به عنوان اسکت کار و از کاغذ رنگی به عنوان پوشاننده استفاده کردم.

۷- بادبادک با کیسه خرید!

کودک تان می‌تواند این بادبادک را بدون کمک شما هم درست کند. تنها کافی است کف یک کیسه خرید را پاره کنید و چند روبان یا کاغذ رنگی که نواری بریده شده به کف آن بچسبانید.

۸- بادبادک با شیشه رنگی

البته این بادبادک را هم نمی‌توان هوا کرد اما پنجره اتاق بچه‌ها را که می‌توان با آن تزئین کرد! برای درست کردن این بادبادک از دستمال رنگ شده استفاده کنید.

۹- بادبادک با کیسه پلاستیکی

این بازی برای کودکان کوچکتر، که هنوز نمی‌توانند بادبادک را کنترل کنند، عالی است. می‌توانید به دسته‌های یک کیسه پلاستیک نخ ببندید و به کودک‌تان بدهید تا با آن بازی کند. اگر روی کیسه را نقاشی کنید و به آن روبان‌های رنگی بچسبانید، از هر اسباب بازی دیگری زیبا تر خواهد شد. حتی می‌توانید کیسه را به شکل یک عروسک درآورید. درست کردن این بادبادک تقریبا هیچ هزینه‌ای هم نخواهد داشت.

۱۰- بادبادک شخصی

بادبادک‌هایی آسان و ساده اما با رنگ‌های شاد بسازید و سپس روی هر کدام نام یکی از بچه‌ها را بنویسید. به این ترتیب بازی کردن با آنها برای بچه‌ها جذاب تر خواهد بود و حتی می‌توانند با هم مسابقه دهند!

۱۱- بادبادک استوانه‌ای بسازید

این بادبادکی تازه و متفاوت است. برای درست کردن آن از وسایل اطراف‌تان کمک بگیرید. درست کردنش کاری هم ندارد؛ تنها کافی است استوانه‌ای بسازید و سپس مقداری کاغذ رنگی به بدنه آن بچسبانید. همین!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو