۱۴ خلاقیت با شانه تخم مرغ، برای بچه‌ها!

۱۴ خلاقیت با شانه تخم مرغ، برای بچه‌ها!


منبع: فوت و فن

276

1400/7/22

11:45


۱۴ خلاقیت با شانه تخم مرغ، برای بچه‌ها!

همه ما متوجه این نکته شده اید که بچه‌ها به کاردستی‌های ساده چه علاقه عجیبی دارند! این ۱۴ کاردستی همه ساده هستند و بچه‌ها به زودی درست کردن آنها را یاد می‌گیرند.

به جای دور انداختن کارتن تخم مرغ، همه آنها را نگه دارید و آنها را به وسیله‌ای برای بازی بچه‌ها تبدیل کنید. البته برای درست کردن این خلاقیت‌ها به چند وسیله دیگر هم نیاز دارید، اما نگران نباشید همه آنها وسایل ساده‌ای هستند.

یکی دیگر از خوبی های این کاردستی‌ها ارزان بودن آنها است. با کمترین هزینه می‌توایند همه این ۱۴ کاردستی را درست کنید!

از همه این ایده‌ها می‌توانید برای درست کردن پروژه کاردستی مدرسه یا مهد کودک بچه‌ها استفاده کنید.

این کار را با بچه‌ها انجام دهید و یک روز خوب و سرگرم کننده از آن بسازید!

۱- جوجه

مطمئنا خودتان متوجه نحوه ساخت این جوجه‌های بامزه شده اید. برای ساخت این جوجه‌ها به دو جای تخم مرغ نیاز دارید. این دو جای تخم مرغ را روی هم بچسبانید و رنگ کنید. حالا با استفاده از مقوایی برای دهان و یک دانه پر رنگی، جوجه‌ها را کامل کنید!

۲- گل

برای درست کردن این گل ها هم به چیزی بیشتر از کارتن تخم مرغ و یک نوار به عنوان ساقه، نیاز ندارید. رنگ‌های شاد را فراموش نکنید.

۳- کفش دوزک

همان طور که گفتیم برای درست کردن این ایده به کارتن تخم مرغ و چند وسیله ساده دیگر نیاز دارید. یکی از جا تخم مرغی‌ها را ببرید، آن را با رنگ قرمز رنگ کنید و نقاطی سیاه روی آن بکشید. حالا با استفاده از یک تکه نمد دایره شکل کوچک، و دو عدد چشم عروسک این کفش دوزک زیبا را بسازید.

۴- دایناسور

برای درست کردن تاج دایناسور می‌توانید از مواد متفاوتی استفاده کنید. مثلا کاغذ رنگی، مقوا و … .

۵- زنبور عسل

این یکی خیلی بامزه است! برای درست کردن زنبور عسل دو جا تخم مرغی را ببرید و در کنار هم بچسبانید. آنها را با رنگ زرد رنگ کنید وسپس با رنگ سیاه نوارهایی روی آنها بیاندازید. خب کار ساخت بدنه تمام شد. حالا چشم‌ها را بچسبانید. برای درست کردن شاخک‌ها و دست و پا از مغازه‌های فروش وسایل کاردستی، هر چیزی که به کارتان می‌آید را تهیه کنید. بال‌ها را هم فراموش نکنید. برای درست کردن بال ها می‌توانید از مقوا هم استفاده کنید.

۶- حلزون کارتن تخم مرغی!

برای درست کردن این ایده هم از کارتن تخم مرغ و چشم عروسک استفاده شده است. پیشنهاد می‌کنم در هنگام درست کردن این حلزون‌ها چند تا از آنها درست کنید تا در کنار هم یک دسته حلزون تشکیل دهند، بامزه تر است!

۷- اقیانوسی در کارتن تخم مرغ

زیبا است نه؟ برای درست کردن این خلاقیت به کارتن‌های تخم مرغ کوچک نیاز دارید. آنها را تهیه کنید و رنگ بزنید. با استفاده از مقوا یا ورقه‌های فومی مرجان، ماهی یا هر موجود دریایی دیگری که به فکر‌تان می‌رسد را بسازید. این موجودات را درون اقیانوس‌تان بچسبانید، چیزهای دیگری که نیاز دارید شامل سنگ، صدف و تعدادی نگین است. آنها را به دیواره های کارتن تخم مرغ بچسبانید و یا تنها در درون آن قرار دهید.

۸- درخت تخم مرغی

چند جای تخم مرغ را به صورت تاج یک درخت روی کاغذ رنگی یا کاغذ معمولی کنار هم بچسبانید. تنه را با استفاده از آبرنگ نقاشی کنید. می‌توانید با استفاده از مقوا یا ورقه‌های فومی قرمز چند میوه سیب یا گیلاس هم برای درخت‌تان درست کنید.

۹- کشتی بسازید!

برای ساخت این کشتی هم به کارتن‌های کوچک تخم مرغ نیاز دارید. کارتن را رنگ کنید (من در اینجا از رنگ آبی استفاده کردم اما قهوه‌ای هم بد نمی‌شود!). یک عدد نی را طوری ببرید که یکی از تکه‌ها بزرگ تر از دیگری باشد. حالا نی‌ها را درون جعبه تخم مرغ، مانند عکس، فرو کنید و با چسب بچسبانید. دو کاغذ رنگی را از درون نی‌ها رد کنید تا کشتی‌تان بادبان هم داشته باشد.

۱۰- خرچنگ کارتنی

ساخت این خرچنگ هم تا حدودی شبیه به بقیه حیوانات است، تنها باید حواستان باشد که چنگک‌ها را فراموش نکنید.

۱۱- بستنی کارتنی

برای درست کردن این بستنی‌ها از گوشه‌های کارتن تخم مرغ استفاده کنید. کارتن تخم مرغ را به رنگ قهوه‌ای یا خردلی رنگ بزنید و بقیه کار را با پنبه‌های رنگ شده انجام دهید. یادتان بماند که هر چه رنگ‌ها شاد تر باشند، نتیجه کار بهتر خواهد بود.

۱۲- لاک پشت

یک خانواده لاک پشت بسازید! برای رنگ کردن لاک هر کدام از اعضای خانواده، از رنگ سبز با طیف‌های مختلف استفاده کنید. پاها و دست‌ها را هم فراموش نکنید.

۱۳- هلی کوپتر شانه تخم مرغی!

برای ساخت این هلی کوپتر زیبا به شانه تخم مرغ، مقوای سفید، کاغذ رنگی آبی و ماژیک نیاز دارید. بقیه کار را خودتان بلدید! بال‌ها را فراموش نکنید.

۱۴- اژدهای تخم مرغی!

اگر کودک‌تان به حیوانات هیجان انگی و خطرناک تر علاقه دار، برایش یک اژدها بسازید! برای درست کردن بدن اژدها به کارتن تخم مرغ  رنگ شده و چشم عروسک، و برای درست کردن آتش آن به کاغذ رنگی نیاز دارید! آتش را فراموش نکنید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو