طرز تهیه کرمفیل وانیلی

طرز استفاده از کرمفیل در کیک طرز تهیه کرم وانیلی برای کیک طرز تهیه کرمفیل بدون شیر طرز استفاده از کرمفیل آماده طرز تهیه کرم ساده طرز تهیه کرم وانیلی با نشاسته

کرمفیل یکی از انواع کرم هایی است که در فیلینگ انواع شیرینی، کیک و دونات مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرمفیل وانیلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کرمفیل وانیلی
زرده تخم مرغ۲ عدد
کره۵۵ گرم
نشاسته ذرتیک چهارم پیمانه
شکرنصف پیمانه
نمکنصف قاشق چای خوری
شیر۲ پیمانه
وانیل مایع۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کرمفیل وانیلی

مرحله اول

برای تهیه کرمفیل وانیلی ساده در ابتدای کار، تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می شکنیم، سپس به آن پودر نشاسته ذرت، نمک و شکر اضافه کرده و مواد را به مدت ۵ دقیقه با همزن هم می زنیم تا کرم رنگ و حجیم شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس وانیل را به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم می گذاریم تا شیر داغ شود. توجه داشته باشید که شیر فقط باید گرم شود و نیازی نیست به نقطه جوش برسد.

مرحله سوم

پس از اینکه شیر به اندازه ای داغ شد که حرارت آنرا با انگشت حس کردیم، قابلمه را از روی حرارت برداشته و آن را کم کم به مایه تخم مرغی اضافه کرده و همزمان با همزن مواد را مخلوط می کنیم که مواد نپزد.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند، مجددا مواد را به قابلمه منتقل کرده و روی حرارت ملایم می گذاریم. حالا باید کرمفیل را به صورت مداوم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه هم بزنیم تا به غلظت مناسب برسد.

مرحله پنجم

در صورتی که بخواهیم کرمفیل را با طعم رنگ های دیگر درست کنیم، می توانیم به سلیقه خود به آن مقداری پودر کاکائو یا زعفران دم کرده اضافه کنیم تا کرمفیل را در رنگ ها و طعم های دیگری نیز داشته باشیم.

مرحله ششم

پس از اینکه کرمفیل به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه کرمفیل را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی آنرا با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کرمفیل آماده مصرف شود.