سردار سعید محمد صبح امروز در دیدار با استاندار خوزستان، اظهار کرد: مردم خرمشهر، آبادان و روستاهای محدوده منطقه آزاد اروند با مسائل زیادی روبرو هستند و  تلاش می‌کنیم با ظرفیت سازی در منطقه آزاد و با بهره گیری از اختیارات قانونی تعریف شده در مناطق این وضعیت مرتفع شود.

وی عنوان کرد: به علت تداخل بین دستگاهی از بسیاری از ظرفیت‌ها در منطقه آزاد اروند استفاده نمی‌شود، تلاش بر این است که این  تداخل برطرف و از ظرفیت‌های موجود برای بهبود معیشت مردم منطقه استفاده شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اروند گفت: در سطح ملی برنامه مدونی با استراتژی و به شکل راهبردی برای تمام مناطق دردست تهیه است تا در یک دوره کوتاه زمانی مناطق آزاد تجاری را به ریل اصلی خود برگردانیم.

وی افزود: با ظرفیت‌های موجود و رفع نیازمندی های این هدف محقق می شود و باید در جهت ایجاد رونق تجاری و اقتصادی در سرزمین اصلی فعالیت کنیم.

محمد عنوان کرد: با پیش بینی‌ انجام شده جذب سرمایه گذاری خوبی در منطقه آزاد اروند شاهد خواهیم بود، رونق تولید و اشغال در این منطقه ایجاد خواهد شد تا با برنامه ریزی انجام شده در یک دوره زمانی کوتاه مدت وضعیت مردم بهبود یاید.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های ذیربط، وزارتخانه ها و گمرک نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و عزم جدی در دولت و مجلس کمک به حل مشکلات مردم است.