معرفی برترین اپلیکیشن‌های ماه گذشته اندروید | مهر ۹۶

معرفی برترین اپلیکیشن‌های ماه گذشته اندروید | مهر ۹۶


منبع: فوت و فن

107

1400/7/22

13:38


معرفی برترین اپلیکیشن‌های ماه گذشته اندروید | مهر ۹۶

زمان می‌گذرد و هر روز شاهد انتشار اپلیکیشن‌های مختلفی برای سیستم عامل اندروید از طریق پلی ‌استور یا دیگر فروشگا‌ه‌های مجازی موجود هستیم که هریک طبق نیازهای بخشی از کاربران و درواقع برای رفع این نیازها عرضه می‌شوند. با توجه به بالا بودن حجم اپلیکیشن‌های عرضه شده و از طرفی کیفیت نامشخص آن‌ها، تصمیم گرفتیم تا برترین اپلیکیشن‌های منتشر شده در فروشگاه پلی استور طی ماه گذشته را به شما معرفی کنیم، برای آگاهی از عناوین موجود در این لیست کافیست تا انتها همراه ما باشید!

Be My Eyes

می‌توان Be My Eyes را به عنوان یکی از متفاوت‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید و دنیای دیجیتال معرفی کرد. این برنامه برای کمک به نابینایان عرضه شده است و نحوه کار آن بدین صورت است که افراد نابینا و افرادی که دید معمولی دارند در برنامه ثبتنام می‌کنند، هنگامی که یک فرد نابینا به مشکلی برخورد کند، می‌تواند بصورت رندوم با یکی از افراد معمولی در اپلیکیشن تماس برقرار کند و درخواست کمک کند. حتی جزئی‌ترین و ساده‌ترین مسائل نیز ممکن است بوسیله ارتباطات از طریق این اپلیکیشن حل شود. ثبتنام در این برنامه برای افراد عادی بصورت داوطلبانه و درصورت علاقه به کمک کردن است. در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار فرد نابینا و ۵۰۰ هزار فرد معمولی در این برنامه ثبتنام کرده‌اند و آمار ثبتنام در آن توسط کاربران روز به روز در حال افزایش است. سازندگان اپلیکیشن امیدوارند تا نابینایان بیشتری از برنامه استفاده کنند چرا که تعداد داوطلبان بینا و منتظر برای کمک رسانی بسیار زیاد است. تمامی امکانات و همچنین روند دریافت Be My Eyes از فروشگاه پلی استور کاملا رایگان است.


DirectChat

DirectChat اپلیکیشنی کمکی و همراه برای چت کردن شماست. این برنامه از طریق خود پیام نفرستاده و دریافت نمی‌کند اما مخاطبین شما را در تمام برنامه‌های چت می‌تواند دسته بندی کند و با یک طرفند ساده آن‌ها را دم دست شما نگه دارد. قابلیت‌های شخصی سازی متنوعی وجود دارد، همچنین زمانی که از چندین برنامه مختلف برای چت کردن استفاده می‌کنید DirectChat به کمک شما آمده و کمی وضعیت را سروسامان می‌بخشد. ممکن است برخی باگ‌های مختلف در برنامه مشاهده شود که با عرضه بروز رسانی‌های آینده برطرف خواهند شد. شما می‌توانید DirectChat را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Google Assistant

Google Assistant اپلیکیشن جدید و عحیبی از گوگل است که ربطی به دستیار صوتی گوگل ندارد، بلکه تنها یک دکمه مخصوص و کوتاه برروی صفحه نمایش شما ایجاد می‌کند تا دسترسی بهتر و راحت‌تری به دستیار صوتی گوگل داشته باشید و بتوانید سریعا از قابلیت‌های آن در هنگام نیاز استفاده کنید. البته هنوز مشخص نیست که هدف از این اپلیکیشن تنها همین وظیفه است و اگر اینطور است چرا گوگل با ارائه یک بروز رسانی آن را در قسمت تنظیمات دستیار صوتی اضافه نکرده است! درهرصورت اگر در طول روز استفاده زیادی از دستیار صوتی گوگل می‌کنید، Google Assistant را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید تا روند دسترسی شما به آن ساده‌تر از پیش شود.


Google Family Link

اپلیکیشنی دیگر از گوگل اما این بار برای پدر و مادرها. این برنامه به والدین نشان می‌دهد که کودکانشان با تلفن هوشمند خود چه می‌کنند. درواقع این برنامه به والدین کمک می‌کند تا کنترل بیشتری برروی فرزندشان درصورت استفاده از تلفن‌های هوشمند داشته باشند و بخشی از نگرانی آن‌ها از این بابت از بین برود. با استفاده از Google Family Link والدین می‌توانند تلفن هوشمند فرزندشان را قفل کرده، نحوه استفاده آن‌ها را بررسی کنند و برخی اطلاعات دیگر را نیز مشاهده کنند. به راه انداختن ابتدایی برنامه کمی سخت است که امیدواریم گوگل در بروزرسانی‌های آینده کمی از مشکلات آن را برطرف کند. شما می‌توانید Google Family Link را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Lawnchair Launcher

Lawnchair Launcher اپلیکیشن جدید و کاربردیی برای علاقه‌مندان به استفاده از لانچرهاست که Open Source نیز می‌باشد. محیط کاربری آن بسیار شبیه لانچر گوگل پیکسل است و کار کردن با آن نیز حس مشابهی را تداعی می‌کند. تشابه این دو لانچر را می‌توان در صفحه اصلی، نحوه دسته بندی اپلیکیشن‌ها و Google Access خلاصه کرد. Lawnchair Launcher همچنین از پک‌های آیکون نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های شخصی سازی متنوعی دارد. همچنین این لانچر از آیکون‌های اندروید ۷ به بالا نیز پشتیبانی می‌کند و از این حیث به مشکلی برنخواهید خورد. شما می‌توانید Lawnchair Launcher را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Messenger Lite

درواقع Messenger Lite که اپلیکیشن پیغام رسان شبکه اجتماعی فیسبوک محسوب می‌شود جدید نیست، اما سرانجام در بسیاری از کشورها مانند انگلستان، کانادا و… منتشر شد. Messenger Lite اپلیکیشنی سبک‌تر، ساده‌تر و کامل‌تر از اپلیکیشن پیش فرض فیسبوک برای چت کردن است و بسیاری از قابلیت‌ها و خصوصیات بی استفاده را حذف کرده است. چیزی که باقی مانده است محیط کاربری مناسب و زیبا به همراه قابلیت‌های مهم و کاربردیی مانند تماس صوتی است که می‌تواند برای کاربران فیسبوک بسیار مناسب باشد. شما می‌توانید Messenger Lite را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Microsoft Edge

مرورگر رسمی مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ و جایگزین اینترنت اکسپلورر دوست داشتنی یعنی Microsoft Edge اخیرا برای سیستم عامل اندروید نیز منتشر شد. این اپلیکیشن تمام قابلیت‌هایی که از یک مرورگر انتظار دارید را داراست که از میان آن‌ها می‌توان به حالت Incognite، تاریخچه وبگردی، آدرس‌های مورد علاقه و… اشاره کرد. همچنین می‌توانید نسخه موبایل و ویندوز را همگام سازی کنید تا صفحات انتخاب شده را بعدا برروی هریک مطالعه کنید. هم اکنون این اپلیکیشن در نسخه بتای خود به سر می‌برد و برخی ویژگی‌های آن فعال نیست. شما می‌توانید Microsoft Edge را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Microsoft Launcher

لانچر جدید کمپانی مایکروسافت برای سیستم عامل اندروید Microsoft Launcher نام دارد. درواقع این لانچر نسخه بازسازی شده و تغییر نام داده شده لانچر Arrow است. در این بازسازی برخی قابلیت‌های جدید نیز به آن اضافه شده است و برخی خصوصیات آن با دیگر اپلیکیشن‌ها یا منابع جایگزین شده‌اند. Microsoft Launcher همچنان در نسخه بتای خود به سر می‌برد و برخی باگ‌های مختلف ممکن است در حین استفاده از آن مشاهده شود. شما می‌توانید این اپلیکیشن را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Movies Anywhere

شاید بتوان Movies Anywhere را به عنوان یکی از برترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۱۷ انتخاب کرد. اگر به مشاهده فیلم‌ها از طریق آمازون، آیتونز، گوگل پلی و Vudu عادت دارید این برنامه کاملا مناسب شماست. تنها کافیست در برنامه با استفاده از هرحساب کاربری خود به دلخواه وارد شوید و تمام ویدیوها و فیلم‌های شما در یک اپلیکیشن دسته‌بندی شده و قابل دسترسی خواهند بود. محیط کاربری اپلیکیشن بسیار ساده و روان طراحی شده است و پشتیبانی از قابلیت‌هایی مانند Chromecast بر ارزش آن می‌افزاید. درواقع می‌توان Movies Anywhere را اپلیکیشنی مخصوص برای علاقه‌مندان به فیلم‌ها دانست. در اپلیکیشن برخی باگ‌های مختلف مشاهده شده‌اند که به زودی و با بروز رسانی‌های آینده برطرف خواهند شد. شما می‌توانید Movies Anywhere را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


StreetComplete

StreetComplete یک اپلیکیشن مکمل برای OpenStreetApp که برخی اطلاعات را از کاربران دریافت می‌کند و سپس به اطلاعات OpenStreetApp می‌افزاید. با نصب این برنامه برخی سوالات درخصوص حومه اطراف زندگی شما پرسیده می‌شود که می‌توانید آن‌ها را پاسخ دهید و به بهبود اطلاعات موجود در OpenStreetApp و درنتیجه بهتر شدن تجربه استفاده از آن توسط کاربران کمک کنید. این سوالات ممکن است شامل محدودیت سرعت در برخی خیابان‌ها، آدرس مکان‌های خاص، محل برگزاری مراسم یا جشن‌ها یا بازارهای مختلف و… باشد. استفاده از اپلیکیشن نیز بسیار ساده است. شما می‌توانید StreetComplete بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو