مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS4 در سال ۲۰۱۸ را بشناسید (قسمت سوم)

مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS4 در سال ۲۰۱۸ را بشناسید (قسمت سوم)


منبع: فوت و فن

173

1400/7/22

13:38


مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS4 در سال ۲۰۱۸ را بشناسید (قسمت سوم)

سال‌ها از شروع نسل هشتم کنسول‌های خانگی و ورود Xbox One و Playstation 4 به خانه علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی می‌گذرد و چندان غیرمنصفانه و دو از انتظار نیست که بخواهیم پیروز این میدان رقابت سخت و نفس‌گیر را حداقل تا اینجای کار کمپانی سونی و به عبارتی کنسول PS4 بنامیم! درمیان کاربران ایرانی نیز این کنسول PS4 است که توانسته سهم بیشتر فروش را از آن خود کند و با عرضه و معرفی عناوین انحصاری یا جذب بازی‌های مولتی‌ پلتفورم محبوب و مشهور موفق شده تا رضایت کاربران و طرفداران خود را کسب کند، کاری که مایکروساف نتوانست به خوبی نسل هفتم خود یعنی در رقابت Xbox 360 و PS3 انجام دهد و نتیجه‌اش رضایت بسیار کم کاربران در نسل هشتم از این کمپانی و کنسول XOne شد.

 

بدلیل محبوبیت بالا و وسیع‌تر بودن کاربران کنسول PS4 در ایران تصمیم گرفتیم تا لیستی از برترین یا مورد انتظارترین عناوینی که در سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه آنان برای این کنسول خواهیم بود به علاوه معرفی کوتاه آنان بپردازیم. همچون سال‌های گذشته امسال نیز شرکت سونی با دستی پر سال جدید را آغاز کرده است و حتی برخی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین عناوین انحصاری تاریخ این کمپانی مانند God Of War نیز در سال جاری عرضه خواهند شد که خبری بسیار هیجان انگیز برای طرفداران آن محسوب می‌شود. از دیگر عناوین مهمی که طی سال پیش رو شاهد عرضه آنان خواهیم بود می‌توان به Red Dead Redemption 2، Persona 5: Dancing Star Night، Days Gone، Detroit: Become Human، Shadow of the Colossus، Spider-Man و… اشاره کرد.

 

اگر شما نیز یکی از دارندگان کنسول PS4 هستید و می‌خواهید از عناوینی که طی یک سال آینده شاهد انتشار آن‌ها برروی کنسول خود هستید مطلع شوید با ما در قسمت اول و قسمت دوم از معرفی مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS4 در سال ۲۰۱۸ همراه باشید.

Bloodstained: Ritual Of The Night

  • سازنده: ArtPlay
  • ناشر: ۵۰۵ Games
  • پلتفورم‌ها: PC, XOne, PS4, Nintendo Switch, PS Vita
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

سری بازی‌های Castlevania طی سال‌های گذشته تغییرات زیادی را به خود دیده‌اند، اما زمانی فرمول اصلی موفقیت در این بازی‌ها سینه به سینه منتقل می‌شد و هرقسمت از بازی با استفاده از آن تا حدودی موفقیت و رضایت درمیان کاربران را برای خود تضمین می‌کرد. در مراسم E3 سال جاری بود که برای اولین بار شاهد نمایش Bloodstained: Ritual of the Night بودیم، بازیی که به دست Koji Igarashi یکی از پرسابقه‌ترین بازی سازان حال حاضر در دست ساخت است. اولین بازخورد کاربران پس از نمایش بازی در مراسم E3 و Tokyo Game Show مثبت بوده است و بنظر می‌رسد جدیدترین ساخته Igarashi که شامل یک بازی دو بعدی اکشن – ماجراجویی به همراه محیط‌های گاثیک و دشمنانی متنوع و گیم‌پلیی وابسته به سیستم ارتقاء و بهبود ابیلیتی‌ها دارد نیز در مسیر موفقیت قرار دارد و می‌توان همچون عناوین گذشته سری بازی‌های Castlevania بار دیگر بدرخشد. Igarashi مدتی را پس از جدا شدن از استودیوی کونامی در استراحت مطلق به سر برد و بنظر می‌رسد این سازنده بزرگ بازی‌های ویدیویی که عناوین موفقی همچون Castlevania: Symphony of the Night را در کارنامه خود دارد در این مدت به نوآوری‌ها و تفکراتی جدیدی دست پیدا کرده است و به خوبی توانسته آنان را در Bloodstained: Ritual of the Night پیاده سازی کند. درواقع می‌توان Bloodstained: Ritual of the Night را بازگشت دوباره یکی از بزرگ‌ترین سازندگان عناوین موفق دو بعدی دانست که برای طرفداران این سبک خبری بسیار خوش‌حال کننده محسوب می‌شود.

 

Metro Exodus

  • سازنده: ۴A Games
  • ناشر: Deep Silver
  • پلتفورم‌ها: PC, XOne, PS4
  • سبک: شوتر اول شخص
  • تاریخ عرضه: نیمه دوم سال ۲۰۱۸

معدود عناوینی طی سال‌های گذشته توانسته‌اند فضاسازی پست – اپوکالیپتیک را در بازی‌های ویدیویی بازسازی کنند و یکی از موفق‌ترین سری بازی‌ها در این امر Metro نام دارد. این سری بازی‌ها که بر اساس یک کتاب داستان ساخته شده‌اند و دو قسمت Metro 2033 و Last Light داستان انسان‌های باقی مانده از کشتار ناشی از انفجار یک بمب اتم را تعریف می‌کند که برای زنده ماندن و بقای خود در دالان‌ها متروی یک شهر ویران شده به زندگی خود ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند تا از چنگال هیولاها و دزدان و… در امان باشند. همیشه المان‌های Survival یا تلاش برای بقا از جمله مهم‌ترین بخش‌های سری بازی‌های Metro بوده‌اند و به نظر می‌رسد Metro Exodus نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما را مجبور می‌کند تا برای مثال گلوله‌های خود را به دقت در ظروف کنسرو نگهداری کنید و از آنان مراقبت کنید، نه تنها به این خاطر که منابع و تجهیزات در فضای بازی به شدت محدود هستند و گاهی اوقات صرفه جویی در مصرف یک گلوله می‌تواند در درگیری‌های بعد جان شما را نجات دهد، بلکه ارز رایجی که برای خرید و فروش در دنیای زیرین مورد استفاده قرار میگیرد و این صرفه جویی ممکن است به مسیری جهت رسیدن به تجهیزاتی بهتر و مناسب‌تر برای شما ختم شود. شما می‌تواند به سطح شهر آمده و درآن به گشت و گذار بپردازید، اما باید به درجه اکسیژن خود و خطاراتی که در کمین شما هستند نیز دقت کنید. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های اکشن – سروایول با سبک شوتر اول شخص هستید Metro Exodus یکی از عناوینی است که می‌تواند به خوبی رضایت شما را کسب کند.

 

Skull & Bones

  • سازنده: Ubisoft Singapore
  • ناشر: Ubisoft
  • پلتفورم‌ها: PC, XOne, PS4
  • سبک: اکشن
  • تاریخ عرضه: نیمه دوم سال ۲۰۱۸

پس از عرضه Assassin’s Creed IV: Black Flag در سال ۲۰۱۴، فضای جنگ‌های دریایی و نبردهای میان دزدان دریایی در میان علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی بشدت اوج گرفت و میزان درخواست کاربران برای انتشار عناوینی با این سبک رو به افزایش رفت. در ادامه Assassin’s Creed Rogue توانست با خصوصیات ویژه خود تا حدودی این سبک را گسترش دهد و مکانیزم‌های جدیدی را به آن اضافه کند. کارگردان Assassin’s Creed IV: Black Flag در حال حاضر مشغول ساخت عنوانی جدید با نام Skull & Bones که علاوه بر بخش داستانی دارای یک ۵ نفره آنلاین نیز هست بطوریکه به شما اجازه می‌دهد با دیگر بازیکنان وارد نبرد شوید و قدرت کشتی خود را محک بزنید و درصورت پیروزی گنجینه‌های موجود در کشتی آنان را غارت کنید. درحالیکه معرفی Skull & Bones از اهمیت فراوانی برخوردار بود چرا که شروع کننده یک سری بازی جدید در این سبک محسوب می‌شود، جدا کننده این سبک داستانی از سری بازی‌های Assassins Creed نیز هست که چندان به مذاق طرفداران خوش نیامده بود. Skull & Bones برای تمام افرادی که از تجربه جنگ‌های دریایی Assassin’s Creed IV: Black Flag لذت برده بودند عنوانی مورد انتظار محسوب می‌شود.

 

Dynasty Warriors 9

  • سازنده: Omega Force
  • ناشر: Koei Tecmo
  • پلتفورم‌ها: PC, XOne, PS4
  • سبک: Hack and slash
  • تاریخ عرضه: هم‌اکنون در بازار

در فرنچایز Dynasty Warriors بازیکن اغلب به دنبال یک داستان زیبا نیست و خیلی اهمیت نمی‌دهد که قرار است چه اتفاقی در پایان بیفتد. در واقع فرقی نمی‌کند که شما جزو کدام دسته از گیمرها باشید. از سنین پایین‌تر گرفته تا بازیکنان با‌تجربه‌تر، زمانی که یکی از نسخه‌های فرنچایز Dynasty Warriors را اجرا می‌کنید بیشتر گیم پلی و گرافیک بازی برایتان مهم است تا داستان آن. منتهی برخلاف تصور خیلی از افراد Dynasty Warriors نیز داستان خودش را دارد و پایانی هم برای آن در نظر گرفته شده است. این‌که برنده نهایی میدان کدام امپراطوری است شاید برای شما خیلی مهم نباشد ولی سازندگان روی آن هم کار کرده‌اند. داستان بازی در واقع بر اساس وقایع تاریخی پیش می‌رود. هر یک از سه امپراطوری داخل بازی برای خود داستان‌های جداگانه‌ای دارند و این داستان‌ها در قالب چندین چپتر روایت می‌شوند. همان‌طور که گفته شد اتفاقات داخل بازی در واقعیت نیز اتفاق افتاده‌اند و محل این رویدادها نیز در چین باستان است. اگر دقیق‌تر هم می‌خواهید بدانید باید گفت که تمامی رویدادهای بازی بر اساس رمان Romance of the Three Kingdoms در داستان بازی آمده‌اند و احتمالا احتیاجی به توضیح این نکته نیست که هر کدام از سه امپراطوری برای در اختیار گرفتن کل چین با هم می‌جنگند. عنوان Dynasty Warriors 9 در زمینه گیم پلی پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسخه‌های قبل از خود دارد. همان‌طور که اشاره کردیم همواره DW‌ها بهتر از نسخه‌های قبلی خود بوده‌اند ولی Dynasty Warriors 9 می‌تواند یک انقلاب در این فرنچایز باشد. اصول ثابت و همیشگی DW در DW9 نیز همان است. یک بازی به سبک hack and slash که در آن باید به دل دشمن زده و فقط دکمه strike را بزنید و چشمانتان را ببندید. اصلا تاکتیک خاصی لازم نیست و فقط باید شجاعت کافی به خرج دهید که این مورد هم خیلی زود برایتان عادی می‌شود.

 

Spider-Man

  • سازنده: Insomniac Games
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: نیمه اول ۲۰۱۸

در زمانی به سر می‌بریم که مارول توانسته با عرضه فیلم‌های سینمایی موفق از ابر قهرمانان خود از DC فاصله گرفته و به سادگی این رقیب دیرینه خود را پشت سر گذاشته است. اما در خصوص بازی‌های ویدیویی این مسئله کمی متفاوت است و طی سالیان گذشته این DC بوده است که توانسته در این رقابت پیروز میدان باشد و شخصیت‌های مشهور و محبوب خود را در قالب بازی‌هایی مانند سری Arkham برای شخصیت بتمن یا مجموعه تمام ابر قهرمانان DC در Injustice روانه بازار کند که هریک توانستند موفقیت‌های بزرگی را از آن خود کنند. اما طرفداران ابر قهرمانان مارول درخصوص بازی‌های ویدیویی در این مدت با کیفیتی پایین روبه‌رو بوده‌اند و عناوین بزرگ و پرهزینه‌ای طی سالیان گذشته ساخته و منتشر نشده است. بنظر می‌رسد این دوره به سر رسیده است و استودیو پر آوازه Insomniac قسمت جدیدی از سری بازی‌های Spider Man را بصورت انحصاری برای کنسول PS4 معرفی کرده است و بنظر می‌رسد با توجه به سوابق درخشان این استودیو در ساخت بازی‌های جهان باز، شاهد بازگشت شکوهمندانه اسپایدرمن به جریان بازی‌های ویدیویی خواهیم بود که خبری بسیار خوشحال کننده برای طرفداران این ابر قهرمان کمپانی مارول محسوب می‌شود. اطلاعات و ویدیوهای زیادی از بازی منتشر نشده است اما با همین اطلاعات کوچک می‌توان اعلام کرد Spider Man دارای دنیایی باز است که ماجراجویی در آن با استفاده از پرش‌های بلند و تار اندازی اسپایدرمن به ساختمان‌ها دنبال می‌شود و در این بین نیز با توجه به خط داستانی بازی وارد برخی ماموریت‌های هیجان انگیز خواهید شد.

 

A Way Out

  • سازنده: Hazelight Studios
  • ناشر: EA Originals
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: اکشن ادونچر
  • تاریخ عرضه: ۲۳ مارچ ۲۰۱۸

A Way Out پروژه جدید نویسنده و کارگردان عنوان تحسین شده Brothers: A Tale Of Two Sons یعنی Josef Fares است. اگر Brothers: A Tale Of Two Sons را از دست دادید، در وصف آن می‌توان گفت یکی از برترین عناوین پازل عرضه شده که کنترل دو کارکتر مختلف را از طریق دو آنالوگ موجود برروی کنترلر در اختیار کاربران قرار میداد و این شما بودید که با استفاده از مکانیزم‌های موجود وظیفه داشتید شخصیت‌ها را به هدف مورد نظر برسانید. A Way Out نیز مانند Brothers: A Tale Of Two Sons داستان دو شخصیت را تعریف می‌کند که وظیفه کنترل آنان را به عهده دارید. این بار داستان شخصیت‌ها کمی متفاوت است، با دو زندانی مواجه هستیم که به دنبال فرار از زندان هستند و پروسه بازی طی فرار آن‌ها از این زندان شکل می‌گیرد. برای اینکه نقشه فرار آن‌ها به خوبی پیش برود، هر دو شخصیت بازی وظیفه دارند تا با یکدیگر همکاری کنند، برای مثال در قسمتی از بازی لازم است تا یکی از شخصیت‌ها حواس یک گارد را پرت کند تا دیگری در فرصت مناسب او را بیهوش کند. استودیو سازنده بازی بیان کرده است که بازی دارای شخصیت‌های متنوعی خواهد بود که در طول بازی با آن‌ها مواجه خواهید شد. قابلیت‌ها و ویژگی‌های بازی ایجاب می‌کنند که دو بازیکن بصورت پیوسته با یکدیگر در ارتباط باشند و برای پیدا کردن راه مناسب یا انتخاب و طرح ریزی نقشه‌ای کاربردی با یکدیگر مشورت کنند. این دو بازیکن می‌توانند بصورت آنلاین و در بخش مولتی‌پلیر یا بصورت آفلاین و از طریق بخش Co-Op به بازی بپردازند. علاقه مندان به عناوین دو نفره و اشتراکی منتظر A Way Out باشند که می‌تواند ساعت‌ها آنان را سرگرم کند.

 

Dragon Quest XI: Echoes Of An Elusive Age

  • سازنده: Square Enix
  • ناشر: Square Enix
  • پلتفورم‌ها: Nintendo Switch, Nintendo 3DS, PS4
  • سبک: نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

برخلاف سری بازی‌های Final Fantasy، سری بازی‌های Dragon Quest هیچوقت نتوانستند به موفقیت مشابه در کشورهای غربی دست پیدا کنند و بتوانند هیجانی مشابه را درمیان کاربران ایجاد کنند. این مسئله بدان معناست که بسیاری از کاربران همچنان یکی از برترین عناوین نقش آفرینی را نشناخته‌اند و زمان خود را صرف تجربه آن نکرده‌اند. جدیدترین قسمت از این سری بازی‌ها با نام Dragon Quest XI همچون قسمت‌های پیشین خود با داستانی جذاب و حماسی، سیستم مبارزات نوبنی برعلیه دشمنانی متنوع و رنگارنگ و همچنین موسیقی متنی بسیار زیبا بازگشته تا خاطرات خوشی را نصیب دوست داران سبک نقش آفرینی کند. Dragon Quest XI: Echoes Of An Elusive Age در ماه جولای سال ۲۰۱۷ برای دو کنسول PS4 و ۳DS در ژاپن منتشر شد اما تاریخ عرضه جدید بازی همراه با یک سورپرایز برای کاربران است و آن نیز عرضه بازی برروی یک پلتفورم جدید یعنی نینتندو سوییچ می‌باشد. اگر شما نیز یکی از طرفداران سفت و سخت عناوین نقش آفرینی هستید، تجربه Dragon Quest XI: Echoes Of An Elusive Age را به شدت توصیه می‌کنیم!

 

Monster Hunter World

  • سازنده: Capcom
  • ناشر: Capcom
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: نیمه دوم سال ۲۰۱۸

آخرین قسمت‌ها از سری بازی‌های Monster Hunter که برروی نینتندو ۳DS منتشر شده بودند را می‌توان شاهکار خطاب کرد و محبوبیت بالایی که این سری بازی‌ها پیدا کردند موجب شد تا گروه بزرگ‌تری از گیمرها به سمت عناوین ساخت ژاپن جلب شوند. موفقیت قسمت‌های اخیر این سری بازی‌ها موجب شد تا سازندگان آن به فکر ارتقاء و بهبود وضعیت بازی به مقدار قابل توجهی باشند، اینجا بود که Monster Hunter World معرفی شد و شاهد انتشار آن برروی پلتفورم‌های PS4، XOne و کامپیوترهای شخصی خواهیم بود و همین مسئله نشان می‌دهد که بازی از نظر جلوه‌های ویژه و جزئیات بصری پیشرفت قابل توجهی خواهد کرد. اما بهتر شدن گرافیک بازی نکته کلیدی در موفقیت آن نیست، بلکه حفظ مکانیزم‌ها و گیم‌پلی شناخته شده بازی به همراه اضافه شدن بخش چند نفره آنلاین از جمله عواملی است که می‌توانند Monster Hunter World را تبدیل به یکی از برترین عناوین سال ۲۰۱۸ کنند. برای اولین بار در این سری بازی‌ها می‌توانید ناگهانی وارد بازی یکی دیگر از دوستانتان شوید و او را در شکار هیولای مورد نظرش همراهی کنید، یا اینکه درهنگام نیاز به کمک از یکی از دوستانتان تقاضای کمک کنید تا او وارد بازی شما شود و شما را نجات دهد! این کار بدون هیچ جزئیات و نیازمندی‌های پیچیده و تنها با یک کلیک انجام می‌شود، همانند وضعیتی که در Borderlands 2 شاهد آن بودیم. بخش تمرینی یا فضای تمرینی بازی ارتقاء پیدا کرده است و در حال حاضر شما می‌توانید بصورت کارآمدتر اقدام به بررسی و آزمایش سلاح‌های مختلف کنید تا در هنگام شکار با مشکلی روبه‌رو نشوید و از پیش از شروع ماموریت‌ها به درستی تجهیزات خود را انتخاب کنید و برای آسان‌تر کردن روند پیشروی در امر کشتن هیولاها طرح ریزی کنید و استراتژی مورد نظر خود را تمرین کنید. دنیای بازی بصورت جهان باز است و این جهان بصورت آزادانه در بخش چند نفره آنلاین قابل دسترسی است و به شما اجازه می‌دهد تا به همراه دوستانتان ماجراجویی‌های جدیدی را آغاز و تجربه کنید. با این وجود باز هم بنظر می‌رسد که Monster Hunter World بازیی پیچیده و دشوار خواهد بود، اما نه در حد عناوینی مانند Dark Souls یا BloodBorne. تجربه Monster Hunter World بیشتر به کاربرانی توصیه می‌شود که به دنبال یک ماجراجویی سخت و حرفه‌ای هستند و به همین خاطر شاید تعداد افرادی که از تجربه آن لذت می‌برند محدود باشد.

 

 

Red Dead Redemption 2

  • سازنده: Rockstar Studios
  • ناشر: Rockstar Studios
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

نام راک‌استار در دنیای بازی‌های ویدیویی نیاز به معرفی ندارد و اگر بخواهیم یک استودیو را به عنوان برترین استودیو بازی‌سازی تاریخ معرفی کنیم، شاد نام راک‌استار جزو اولین نامزدهایی باشد که برای این عنوان مطرح خواهد شد. در بین تمام عناوینی که قرار است در سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار آنان باشیم، به جرئت می‌توان گفت Red Dead Redemption 2 مورد انتظارترین بازی این سال محسوب می‌شود. درکنار عرضه Red Dead Redemption 2 راک‌استار همچنان پنجمین قسمت از سری بازی‌های GTA را با بروز رسانی‌های متعدد و اضافه کردن بخش‌های مختلف به بخش آنلاین آن زنده نگه داشته است بطوریکه پس از گذشت چهار سال شاهد آن هستیم که Grand Theft Auto V هر ماه به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ماه آمریکا معرفی می‌شود!  اولین قسمت از Red Dead Redemption را می‌توان یک موفقیت بزرگ درصنعت بازی‌های ویدیویی دانست. یک داستان قوی، دنیایی جهان باز یا Open World سرشار از محتویات متنوع و خصوصیات بی‌نظیر، گیم‌پلیی بی‌نقص که شما را محو دنیای خشن و بی‌رحم غرب وحشی میکرد و… همه از جمله دلایلی بودند که موجب موفقیت Red Dead Redemption شدند. هنوز اطلاعات تکمیلی درخصوص جزئیات داستانی و حتی گیم‌پلی بازی منتشر نشده است و مشخص نیست که ایا مانند Grand Theft Auto V شاهد یک بخش آنلاین جذاب و ماندگار در Red Dead Redemption 2 خواهیم بود یا نه. اما برای هیچ یک از این مسائل درخصوص بازی‌های ساخت راک‌استار اهمیتی ندارد، تنها کافیست عنوانی از سری بازی‌های این استودیو معرفی شود و زمان عرضه آن اعلام شود تا حتی بدون هیچ اطلاعات و پیش فرضی تبدیل به یکی از مورد انتظارترین عناوین موجود شود، دقیقا همان اتفاقی که درمورد Red Dead Redemption 2 درحال وقوع است!

 

The Crew 2

  • سازنده: Ivory Tower
  • ناشر: Ubisoft
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne
  • سبک: مسابقه‌ای
  • تاریخ عرضه: نامه دوم ۲۰۱۸

تابحال شده است تا به این فکر کنید که بجز ماشین‌های مسابقه‌ای بسیاری سریع دیگر مسابقه دادن با کدام وسایل نقلیه بسیار مفرح و هیجان انگیز است؟ قایق‌های مسابقه‌ای و هواپیماهای مخصوص را می‌توان برای پاسخ به این سوال نام برد و دومین قسمت از سری بازی‌های The Crew این دو نوع مسابقات جدید را به خود اضافه کرده است و به شما اجازه می‌دهد که درمیان آنان سوییچ کنید و از یکی به سراغ دیگری بروید. دنیای باز یا به عبارتی Open World در اولین قسمت از سری بازی‌های The Crew آنقدر جذاب و پر محتوا بود که بتواند کاربران زیادی را به خود جلب کند اما به نظر می‌رسد که The Crew 2 به خصوصیات و فرمول موفقیت قسمت اول خود بسنده نکرده است و با گسترش دادن آن در تلاش است تا بتواند موفقیت بیشتری را از آن خود کند. از جمله تغییرات مهم در The Crew 2 می‌توان به بازتر شدن دست بازیکن برای نحوه انتخاب و وارد شدن به مسابقات و همچنین متنوع‌تر شدن مسیرهای مسابقات در بازی اشاره کرد. تنها نکته منفی در خصوص The Crew 2 این است که این بازی اخیرا توسط یوبیساف تاخیر خورده در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد یوبیسافت مدت زمان بیشتری برای تکمیل کردن آن داشته باشد.

 

Jurassic World Evolution

  • سازنده: Frontier Developments
  • ناشر: Frontier Developments
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: مدیریتی
  • تاریخ عرضه: نامه دوم ۲۰۱۸

عنوان Planet Coaster که توسط Frontier Development ساخته و عرضه شده بود را می‌توان به عنوان یکی از برترین و استانداردترین عناوین مدیریتی و ساخت و سازی در میان بازی‌های کامپیوتری دانست که با طراحی هنری مناسب، ابزار و روش‌های ایده آل جهت ساخت و ساز و مدیریت، توجه فراوان بر اهمیت پیشبرد یک جامعه و نحوه همانگ سازی آن و… توانست به خوبی رضایت کاربران را جلب کند. در مراسم گیمزکام ۲۰۱۷ مشخص شد که استودیو Frontier Development مشغول ساخت عنوان مدیریتی و ساخت و سازی دیگر است که تمی مشابه با فیلم سینمایی محبوب Jurassic World دارد و درواقع نام آن نیز Jurassic World Evolution است. اصولا فیلم سینمایی پارک ژوراسیک نتوانسته است تا به موفقیت بالایی در زمینه بازی‌های ویدیویی دست پیدا کند بطوریکه می‌توان Lego Jurassic World را برترین بازی عرضه شده براساس این فیلم طی سال‌های گذشته دانست! اما اگر به سال‌های قبل‌تر برگردیم قطعا urassic Park: Operation Genesis که در سال ۲۰۰۳ عرضه شده بود موفق‌ترین بازی این سری محسوب می‌شود که آن نیز سبکی مدیریتی – ساخت و سازی داشت. درواقع دلیل هیجان انگیز بودن عرضه Jurassic World Evolution نیز همین است و بازگشت این سری به المان‌هایی که زمان عوامل موفقیت آن بودند موجب می‌شود تا طرفداران سری فیلم‌های پارک ژوراسیک امید فراوانی به آن داشته باشند. چیزی که از بازی انتظار می‌رود این است که شما شروع به افتتاح پارک ژوراسیک خود به همراه تعداد زیادی دایناسورهای متنوع می‌کنید و در این میان باید توجه زیادی به مراقبت و نگهداری از آنان کنید و همچنین به انجام آزمایشات و تحقیقات درخصوص شناخت و بررسی آنان مشغول شوید.

 

Darksiders III

  • سازنده: Gunfire Games
  • ناشر: THQ Nordic
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

زمانیکه خبر منحل شدن استودیو THQ در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، آینده بسیاری از عناوین و بازی‌های ساخته شده توسط این کمپانی مانند سری بازی‌های Dark Siders زیر سوال رفت و برای بسیاری از طرفداران این سری بازی‌ها این سوال بوجود آمد که آیا باز هم شاهد معرفی و عرضه قسمتی دیگر از بازی مورد علاقه خود خواهند بود یا نه! پس از مدتی ناشر سوئدی یعنی THQ Nordic حق ساخت ادامه بازی را خریداری کرد، با وجود اینکه این قضیه خبری خوب برای ادامه‌دار شدن سری محسوب می‌شد اما سوالی دیگر به وجود آمد و آن هم این مسئله که با وجود آشنا نبودن THQ Nordic با گذشته و نحوه ساخت سری بازی‌های Dark Siders آیا ادامه دادن این بازی کار درستی است؟ طی چند سال اخیر THQ Nordic اقدام به انتشار نسخه بازسازی شده از دو قسمت Dark Siders کرد و کمی بعد نیز مشخص شد که ساخت قسمت جدید این سری بازی کلید خورده است و به زودی شاهد عرضه آن خواهیم بود. سرانجام پس از مدت‌ها انتظار تایید شد که Dark Siders III در دست ساخت است و داستان آن پس از اتفاقات و مواقع قسمت‌های پیشین رخ می‌دهد. بر اساس اطلاعات ارائه‌ شده، در Darksiders 3 قرار است نقش جادوگری به نام Fury را ایفا کنید. جادوگری که قادر است به اشکال مختلفی دربیاید و در هریک از این فُرم‌ها، سلاح‌ها و قابلیت‌های مخصوصی خواهد داشت. همچنین اعلام شده که در بازی قادر خواهید بود آزادانه در جهانی وسیع و پویا گردش کنید. هدف شما هم در بازی از بین بردن هفت گناه اصلی و خدمتکاران آن‌ها است؛ خدمتکارانی که ممکن است اشکال و انواع مختلفی داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو