نقد یک اصولگرا درباره آفت جناح‌های سیاسی

منبع: برترین ها

61

1400/7/22

14:25


یک چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: دولت باید تلاش کند احزاب در کشور آزاد باشند و هزینه کار حزبی کم شود و هر حزبی خواست انتقاد کند و درگیر دادگاه نشود.

برنا نوشت: یک چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: دولت باید تلاش کند احزاب در کشور آزاد باشند و هزینه کار حزبی کم شود و هر حزبی خواست انتقاد کند و درگیر دادگاه نشود.

«حسین کنعانی مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با برنا در رابطه با شخص محوری در احزاب گفت: یکی از آفت های جناح های سیاسی در کشور ما این است که وقتی به قدرت می رسند برای حفظ قدرت نوعی انحصار طلبی و خود محوری دارند، به همین خاطر این نوع قدرت طلبی و انحصار طلبی عملا بخشی از نیروهای فعال و سیاسی کشور را از گردونه خارج می کند. اصولگرایان که امروز نوعی، تمرکز قدرت پیدا کرده اند نباید به سمت قدرت طلبی بروند این باعث دلسردی مردم برای مشارکت، می شود.

او افزود: تفکری در مجموعه های سیاسی کشور وجود دارد که منشا آن تفکر لیبرال دموکراسی در غرب است. یا با من هستی یا دشمن من هستی و اصلا نمی توانیم رغیب را تحمل کنیم یا او را به دشمن تبدیل می کنیم که راحت‌تر او را از بین ببریم و یا او را مجبور می کنیم، تابع ما شود. در مورد شخصیت های اثرگذار هم عقیده داریم که یا هر چه ما می گوییم گوش کنید یا با ما هستید یا بر علیه ما هستید، این نگاه باعث می شود بیشتر السابقون السابقون که باید اولئک المقربون باشند حذف شوند و گزینش سیاسی در ساختار اجرایی کشور شکل می گیرد.

کنعانی مقدم با تاکید بر نقش دولت بر تقویت احزاب گفت: دولت باید تلاش کند احزاب در کشور آزاد باشند و هزینه کار حزبی کم شود و هر حزبی خواست انتقاد کند و درگیر دادگاه نشود. دوم اینکه احزاب را در شکل گیری اراده سیاسی شریک و از احزاب استفاده کنند و احزاب زینت المجالس زمان انتخابات نباشند تا مشارکت سیاسی را بالا ببرند. در الگوی قانون اساسی احزاب به عنوان یکی از محورهای شکل گیری اراده سیاسی تشخیص داده شده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو