اثربخشی 70 درصدی این واکسن تک دز روسی در مقابل کرونا دلتا آن را به واکسن اصلی تبدیل کرد

36

1400/7/22

14:35


بنابر اعلام صندوق ملی روسیه، واکسن اسپونتیک لایت اثربخشی 70 درصدی را در مقابل سویه دلتا کوید-19 نشان می‌دهد و از این به بعد این محصول «تک‌دز»، واکسن اصلی کشور روسیه خواهد شد.

اثربخشی 70 درصدی این واکسن تک دز روسی در مقابل کرونا دلتا آن را به واکسن اصلی تبدیل کرد

به گزارش بهداشت نیوز، صندوق ثروت ملی روسیه در روز چهارشنبه اعلام کرد واکسن اسپنتیک لایت این کشور سه ماه پس از تزریق،  اثربخشی 70 درصدی  را در مقابل سویه دلتا کوید-19 نشان می‌دهد و از این به بعد این محصول «تک-دز»، واکسن اصلی کشور روسیه خواهد شد.

کریل دیمیتریو رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه نیز که اکنون مسئول ارسال واکسن‌ اسپونتیک لایت به خارج از کشور است می‌گوید پیش بینی می‌شود در سال جاری تعداد کافی از  واکسن‌های اسپونتیک وی و اسپونتیک لایت  برای 700 میلیون نفر در سراسر دنیا تهیه شود و تا کنون 50% از محصولات به خارج از کشور ارسال شده است.

او در ادامه اذعان نموده  روسیه بیشتر از 20-25% از بازار جهانی را نمی‌خواهد و قصد ندارد جایگاه تک تازانه را در بازار جهانی کسب کند.

دیمیتریو همچنین گفته است: «ما معتقدیم واکسن اسپونتیک لایت می‌تواند واکسن اصلی روسیه در سال پیش رو باشد و برای واکسیناسیون دوباره نیازی به واکسن اسپونتیک وی نخواهد بود.»

واکسن اسپونتیک وی که در دو نوبت تزریق می‌شود اکنون در 70 کشور دنیا توزیع شده است. واکسن اسپونتیک لایت نیز تا کنون در 15 کشور توزیع شده است و طبق  گفته رئیس صندوق ملی روسیه، تا ماه آینده به 30 کشور دیگر نیز ارسال خواهد شد. 

کشور روسیه در حال مبارزه با ابتلای سرسام‌آور مردم این کشور به ویروس کرونا و همچنین تردید‌ها برای واکسن است، در حالی که مجبور است در برخی بازارهای جهانی با واکسن‌های شرکت‌های دیگر  از جمله فایزر، مدرنا و آسترازنکا رقابت کند. 

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو