دانشگاه شریف عاری از خودرو می‌شود

منبع: برترین ها

111

1400/7/22

17:18


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه بخش های مختلف دانشگاه در حال برنامه ریزی هستند تا با مساعد شدن شرایط ، کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کنیم، خطاب به نودانشجویان این دانشگاه گفت: این نوید را می‌دهم که برای اولین بار در ۵۵ سال گذشته، شما در "پارک شریف" یا به عبارتی دانشگاه عاری از خودرو حضور پیدا خواهید کرد و از دو هفته آینده با هدف کمک به حفظ محیط زیست حتی یک خودرو هم در دانشگاه وجود نخواهد داشت.

ایسنا: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه بخش های مختلف دانشگاه در حال برنامه ریزی هستند تا با مساعد شدن شرایط ، کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کنیم، خطاب به نودانشجویان این دانشگاه گفت: این نوید را می‌دهم که برای اولین بار در ۵۵ سال گذشته، شما در "پارک شریف" یا به عبارتی دانشگاه عاری از خودرو حضور پیدا خواهید کرد و از دو هفته آینده با هدف کمک به حفظ محیط زیست حتی یک خودرو هم در دانشگاه وجود نخواهد داشت.

دکتر داود رشتچیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در مراسم خوش آمدگویی مجازی به دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ با عنوان برنامه "سلام شریف که امروز در این دانشگاه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف طی سال های اخیر توانسته در اکثریت شاخص ها در منطقه و جهان مقام بسیار خوبی را به خود ارائه دهد. از جمله این شاخص ها می توان به جذب اساتید برجسته، جذب دانشجویان ممتاز و مستعد، انجام پروژه های فناورانه و در مرزهای دانش و بکار گیری علوم و فناوری های نوین به منظور پاسخ گویی به نیازهای مختلف کشور در بخش های مختلف اشاره کرد.

دانشگاه شریف عاری از خودرو می‌شود

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف امسال نیز مانند سال های گذشته از میان ۱۰۰ رتبه برتر کنکور سراسری، بیش از ۹۰ نفر از دانشجویان را پذیرفته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه از اینکه امسال نمیتوانیم به دلیل شیوع کرونا حضوری پذیرای دانشجویان باشیم، متاسفیم، عنوان کرد: برنامه ریزی شده که اگر شرایط اجازه دهد، برای آشنا شدن با بخش های مختلف دانشگاه و امکانات آن در طول نیمسال جاری، حداقل چند روز پذیرای حضور دانشجویان باشیم.

دکتر رشتچیان با اشاره به دیر اعلام شدن اسامی پذیرفته شدگان کنکور سراسری و کارشناسی ارشد، گفت: امسال دانشگاه شریف مجبور به تدوین ۳ تقویم آموزشی شد. برنامه ریزی شده که نیمسال اول تحصیلی برای همه دانشجویان در تمامی مقاطع برای ورودی های قبل و بعد از ۱۴۰۰ در ۷ بهمن ماه به پایان برسد.
به دلیل فشردگی نیمسال، تعداد واحدهای در نظر گرفته شده، بسته به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت در نظر گرفته و تمامی کلاس ها مجازی برگزار خواهد شد.

تاکنون ۶۵ هزار فارغ التحصیل در دانشگاه شریف تربیت کرده ایم

در ادامه برنامه دکتر فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف ضمن تبریک به ورودی های جدید گفت: به شما دانش آموزان دیروز و دانشجویان امروز می گویم: قدر زحمات پدر و مادر خود را بدانید و اگر الان در کنار شما هستند دستان آنها را به نشان تشکر ببوسید.

دکتر فتوحی گفت: دانشگاه صنعتی شریف از سال ۱۳۴۵ از حیث علمی یک دانشگاه سرآمد و پر آوازه بوده است و از اعتبار بالایی در خارج و داخل کشور برخوردار است وامروز بیش از همیشه نگاه مردم برای حل مسایل و مشکلات جامعه به این دانشگاه است.

وی افزود: شما از امروز به عنوان یک شریفی باید تلاش کنید که برای سایرین از نظر علمی و اجتماعی و اخلاقی و... الگو باشید.

دکتر فتوحی خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۵ هزار فارغ التحصیل در دانشگاه شریف تربیت کرده ایم که این عزیزان منشأ اثر در دنیا و منشا تحولات در کشور هستند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف خطاب به اولیای دانشجویان نیز افزود: با همان حساسیت قبل نظارت و حمایت خود را از فرزندانتان داشته باشید و مراقب تلاش و تمرکز فرزندانتان باشید.

تلاش میکنیم دانشگاه به صورت پلکانی بازگشایی شود

دکتر محمد فخار زاده معان فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف نیز در این مراسم اظهار کرد: ما از هفته آینده، "هفته شریف" را آغاز میکنیم و برنامه‌های متنوعی در این هفته اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: این برنامه‌ها از شنبه ۲۴ مهر ماه آغاز می‌شود . دانشگاه شریف تنها دانشگاهی است که روزنامه دارد و روزنامه شریف ۲۰ سال است که سابقه دارد.

وی با بیان اینکه ۹۴ نشریه دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف فعال است، ادامه داد: روز یکشنبه هفته آتی برنامه "کتاب در شریف" زرا برگزار خواهیم کرد.

دکتر فخار زاده افزود: تمام تلاش دانشگاه شریف این است که از ترم بعد آموزش حضوری از سرگرفته شود. البته این ترم به صورت محدود حضوری است و تلاش میکنیم دانشگاه به صورت پلکانی بازگشایی شود.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف به نودانشجویان این دانشگاه توصیه کرد: وارد تشکل‌های سیاسی شوید و از سیاست نترسید، چراکه بُعدی از زندگی ما سیاست است.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید با کمک دانشجویان اداره شود، خاطرنشان کرد: بیشتر وقت ما برای دانشجویان است. پس دانشجویان حرف‌هایشان را با ما بیان کنند.

غیر از درس به دنبال علائق خود باشید

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از برنامه "سلام شریف" از عادل فردوسی پور استاد دانشگاه صنعتی شریف نیز تجلیل شد. فردوسی پور در سخنانی اظهار کرد: یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من این است که نزدیک به سه دهه از عمرم را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده‌ام و از سال ۷۱ در این دانشگاه حضور دارم.

وی ادامه داد: اینکه می گویند دانشجویان شریف تک ُبعدی هستند، اینطور نیست، یک دانشجوی شریف میتواند هم درسش را بخواند و هم به علاقئش بپردازد. من در زمان دانشجویی علاوه بر اینکه درسم را میخواندم، تمام بازی های فوتبال را تماشا میکردم و همزمان به عنوان مترجم روزنامه نیز فعالیت میکردم و از ترم ۶ دانشگاه به بعد وارد تلویزیون شدم.

فردوسی پور خطاب به دانشجویان جدیدالوود دانشگاه شریف گفت: همه شما باید حوزه‌ای را که به آن علاقه مند هستید و شایستگی دارید را پیدا کنید. دانشجویی که وارد شریف می شود، اگر فقط درس بخواند، چیزی به جامعه ارائه نمی دهد. دانشجو در کنار درس خواندن باید لذت ببرد و زندگی کند.

در ادامه این مراسم، مجتبی شکوری فارغ التحصیل مکانیک دانشگاه صنعتی شریف به مرور داستان زندگی خود و شرح تغییراتی که از ابتدای سال ورود خود به دانشگاه تا به امروز داشت، پرداخت و با تاکید بر روحیه خستگی ناپذیری و ریسک پذیری گفت: از تغییرات نترسیم.

وی گفت: باید دوره ای از اکتشاف را تجربه کنیم چون زندگی شبیه یک بداهه نوازی است که فقط یک تصویر کلی از آن دارید و ورود افراد به زندگی مان یا حوادث مختلف بر آن اثر گذار است و باید گوش های تیز داشته باشیم تا این نت های مختلف زندگی را از دست ندهیم.

وی خطاب به ورودی های جدید گفت: روی کارت دانشجویی شما نام یک رشته تحصیلی حک شده است اما این تقدیر شما نیست و می توانید خویشتن های ممکن دیگری را برای خود متصور باشید و خود را محدود به این رشته تحصیلی نکنید.

این فارغ التحصیلی دانشگاه صنعتی شریف خطاب به نودانشجویان با تاکید بر اینکه شجاعت تغییر داشته باشید و هرگز تسلیم نشوید،گفت: ثبات قدم الزاما چیز خوبی است اما با تنبلی فرق دارد و هرگز نباید رها کردن به دلیل دشواری و سختی کار باشد .

در ادامه برنامه حجت السلام طباطبایی مسول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شریف نیز با پخش ویدیوئی ورود دانشجویان جدید را به دانشگاه شریف تبریک گفت و افزود: دانشگاه شریف این افتخار را دارد که ۱۹۰ شهید برای این کشور و انقلاب تقدیم نموده است.

وی افزود: شهید شریف واقفی از جمله شهدایی است که جان خودر را برای این کشور فدا نمود و امروز نام دانشگاه شما با نام ایشان مزین شده است.

در حاشیه این برنامه از ۴ نفر از اعضای خانواده دانشگاه شریف به عنوان اعضای اثرگذار تقدیر شد. از مهندس بهاری به عنوان حامی دانشگاه، خانم شامخی و آقای آزرمند به عنوان موسس خانه خیریه عماد و عادل فردوسی پور به عنوان استاد دانشگاه و چهره شاخص تقدیر و با اهدای لوحی از آنها قدردانی شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو