ماجرای جنجالی بازداشت آذری جهرمی و آزادی موقت وی با قرار تامین کیفری

منبع: ناز وب

96

1400/7/22

20:19


ماجرای جنجالی بازداشت آذری جهرمی و آزادی موقت وی با قرار تامین کیفری

ماجرای بازداشت آذری جهرمی و آزادی موقت وی با قرار تامین کیفری

 

وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی آقای آذری جهرمی به دادگاه احضار شد. سخنگوی قوه قضائیه گفت: آذری جهرمی احضار و تفهیم اتهام شده و با قرار تأمین کیفری آزاد شده است، چون آخرین دفاعیات از او اخذ نشده، شکایت دیگری به دادسرا واصل شد و پرونده در جریان رسیدگی است. 

 

به گزارش نازوب به نقل از مهر، ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر آخرین وضعیت پرونده شکایت ۲ هزار اهوازی و مدعی العموم از محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات اظهار کرد:

در خصوص این فرد، با شکایت جمعی از مردم و چند دستگاه اجرایی به اتهام نشر اکاذیب با قصد تشویش اذهان عمومی، استنکاف از دستور قضائی و استنکاف از اجرای اوامر حکومتی مقامات قانونی، پرونده‌ای در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شده است.

 

سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد:

این فرد احضار و تفهیم اتهام شده و با قرار تأمین کیفری آزاد شده است. در آن مرحله، آخرین دفاع از این فرد اخذ نشده بود. بعد از آن، مجدداً شکایت دیگری به دادسرا واصل شد و پرونده در جریان رسیدگی است.

 

بیوگرافی آذری جهرمی

 

محمدجواد آذری جهرمی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۶۰) سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم حسن روحانی بود.

آذری جهرمی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب برق است و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۸۴ به عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات آغاز کرد. او از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات بود.

او در سال آخر فعالیت دولت یازدهم، برای مدت کمتر از یک سال، از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت می‌کرد.

وی نخستین وزیر جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ متولد شده‌است. به عبارتی جوانترین وزیر دولت دوازدهم می‌باشد.

در روز جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ وزارت خزانه‌داری آمریکا محمدجواد آذری جهرمی را به دلیل اعمال قطع گسترده اینترنت در ایران، به فهرست تحریم‌ها افزود.
محتویات

زندگی‌نامه

 

محمدجواد آذری جهرمی در ۲۵ شهریور ۱۳۶۰ در جهرم، استان فارس به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق گرایش قدرت از دانشگاه صنعت آب و برق است.

آذری جهرمی در سال ۸۷ پدر خود را از دست داده‌است و هچنین در سال ۱۳۸۳ با همسرش ازدواج می‌کند که نتیجه آن ۳ فرزند به نام‌های سینا، محمد و علی است.

در رابطه با شغل همسر آذری جهرمی صحبت‌های متفاوتی در جریان است اما اطلاعات دقیق و درستی از جزئیات شغل همسر محمد جواد آذری جهرمی در دسترس نیست.

آذری جهرمی طرفدار پروپاقرص تیم فوتبال پرسپولیس است.

 

 

 

مطالب مرتبط :

داغ ترین اخبار ایران و جهان؛ از تجاوز تا زنده شدن زن اصفهانی

حل معضل زنان فاحشه و روسپی کشور

مهناز افشار محاکمه می شود؟ ارتباط مهناز افشار با قتل روحانی


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو