مرکل: اروپا با اتحاد می‌تواند مقابل چین بایستد

منبع: برترین ها

43

1400/7/22

21:11


آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت : اروپا تنها زمانی قدرت دارد و می تواند مقابل افزایش قدرت چین ایستادگی کند که یک صدا و متحد باشد.

ایرنا: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت: اروپا تنها زمانی قدرت دارد و می تواند مقابل افزایش قدرت چین ایستادگی کند که یک صدا و متحد باشد.

به نقل از خبرگزاری رویترز حاکی است که مرکل روز پنجشنبه در مراسم اعطای جایزه درباره نیروهای تفرقه افکن در اتحادیه اروپا هشدار داد و خواهان وحدت کشورهای اروپایی شد.

مرکل: اروپا فقط با اتحاد می‌تواند مقابل چین بایستاد

صدر اعظم آلمان بعد از دریافت جایزه کارولس گفت: این که ما چگونه با افزایش قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی چین مقابله کنیم بستگی زیادی به این موضوع دارد که چگونه اروپا یک صدا سخن می گوید.

اتحادیه اروپا فروردین ماه گذشته با صدور بیانیه‌ای چند مقام چینی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد. این برای اولین بار طی ۳۰ سال گذشته است که اتحادیه اروپا به ابزار تحریم علیه چین متوسل شد.

کشورهای غربی، چین را به استفاده از خشونت و سختگیری علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ متهم می‌کنند اما دولت چین این اتهامات را رد کرده و می‌گوید تنها کسانی را مجازات می‌کند که علیه امنیت کشور اقدام کرده باشند.

در همین حال وزارت امور خارجه چین در اقدامی تلافی جویانه ۱۰ مقام و نهاد اروپایی از جمله سیاستمداران، دانشمندان و همچنین چهار نهاد را تحریم کرد. وزارت امور خارجه چین ۲ فروردین ۱۴۰۰ در بیانیه‌ای با بیان اینکه رفتار اروپا دخالت فاحش در امور داخلی چین است، اعلام کرد که این اقدام مبتنی بر چیزی جز دروغ و اطلاعات غلط، نادیده گرفتن و تحریف واقعیت‌ها نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو