نمایش آثار هنرمند ایرانی در میان برترین هنرمندان تورنتو

83

1400/7/23

00:20


آثاری از غزاله آورزمانی در نمایشگاه GTA21 کانادا به نمایش درآمد.

نمایش آثار هنرمند ایرانی در میان برترین هنرمندان تورنتو

گروه تجسمی هنرآنلاین: رویداد Greater Toronto Art 2021 در شهر تورنتو کانادا میزبان آثار بیست و یک نفر از برترین هنرمندان و مجموعه‌های هنری است که به شدت با شهر ارتباط دارند. هدف از این رویداد آن است که بررسی شود شهری مانند تورنتو چه چیزی می‌تواند باشد، تا کجا گسترش می‌یابد و چه نگرش‌هایی در آن وجود دارد.

این نمایشگاه که توسط موزه هنرهای معاصر تورنتو برگزار می‌شود یک سه سالانه جدید است که با تعهد به هنرمندان تورنتو و راه‌اندازی پروژه‌هایی که باعث افزایش گفتمان محلی و جهانی می‌شود، تعریف شده است. 

از مشارکت کنندگان در این پروژه خواسته شده است این مسئله را در نظر بگیرند که «امروز چه چیزی برای شما ضروری است؟» و پاسخ‌های آنها تصورات متفاوتی از شهر، جامعه و جهان ارائه می‌دهد. با این حال نکته مشترک میان همه شرکت‌کنندگان یک باور عمیق به یادآوری گذشته، قصه گویی، پرسشگری، ساختن و... است.

غزاله آورزمانی یکی از هنرمندانی است که با دو اثر در این رویداد شرکت کرده است. «مشربیه» نام یکی از آثار اوست که با الهام از پنجره‌های معماری اسلامی ساخته شده است که اجازه می‌دهد از داخل به بیرون نگریست، اما از بیرون کسی نمی‌تواند به داخل نگاه کند. به این ترتیب برخی از بازدیدکنندگان ناظر هستند و عده‌ای دیگر مشاهده می‌شوند، اما نمی‌توانند هر دو نقش را به طور هم‌زمان بر عهده بگیرند.

این نمایشگاه با کیوریتوری دیزی دسروزیر، روئی متئوس آمارال و نوامبر پانتر برگزار شده و از ۲۹ سپتامبر تا ۹ ژانویه ۲۰۲۲ برپاست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو