عون: نمی‌گذاریم لبنان را گروگان بگیرند

منبع: برترین ها

37

1400/7/23

10:01


میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت: بازگشت سلاح به زبان ارتباط بین طرف‌های لبنانی غیرقابل قبول است و هیچکس مجاز نخواهد بود این کشور را به خاطر منافع خود گروگان بگیرد. همزمان نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان امروز جمعه را به یاد قربانیان درگیری‌ها در بیروت عزای عمومی اعلام کرد.

ایسنا: میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت: بازگشت سلاح به زبان ارتباط بین طرف‌های لبنانی غیرقابل قبول است و هیچکس مجاز نخواهد بود این کشور را به خاطر منافع خود گروگان بگیرد. همزمان نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان امروز جمعه را به یاد قربانیان درگیری‌ها در بیروت عزای عمومی اعلام کرد.

 به نقل از الجزیره، اوایل روز پنجشنبه درگیری‌های مسلحانه‌ای که در آن از مسلسل‌های سبک و آر پی جی استفاده شد، در منطقه "الطیونة" رخ داد.

این درگیری در جریان تجمع طرفداران جنبش "حزب الله لبنان" و "جنبش أمل" علیه قاضی بیطار، بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت و در اطراف مقر دادگستریوبه ویژه منطقه طیونه صورت گرفت و به دنبال آن ارتش لبنان وارد عمل شده و از دستگیری ۹ نفر در ارتباط با درگیری‌هایی که در بیروت پایتخت رخ داد و منجر به کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن ۳۳ نفر شد ، خبر داد.

در همین راستا میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با نجیب میقاتی، نخست وزیر و وزیران دفاع و کشور تماس گرفت.

عون در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که برای رسیدگی به آنچه اتفاق افتاده است با طرف‌های مربوطه تماس گرفته است و اجازه نمی دهد کسی به خاطر منافع و حساب‌های شخصی این کشور را گروگان بگیرد.

وی افزود: تحقیقات آغاز شده و مسئولان این وقایع مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر دفتر رسانه‌ای نجیب میقاتی امروز جمعه 15 اکتبر را عزای عمومی اعلام کرد.

طبق اعلام دفتر نخست وزیری همه ادارات، نهادهای دولتی ، شهرداری‌ها و مدارس دولتی و خصوصی تعطیل خواهند بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو