دادگاه نگهبان ۱۰۰ ساله اردوگاه کار اجباری نازی در آلمان برگزار شد

منبع: روزیاتو

55

1400/7/23

10:44


دادگاه نگهبان ۱۰۰ ساله اردوگاه کار اجباری نازی در آلمان برگزار شد

دادگاه نگهبان ۱۰۰ ساله اردوگاه کار اجباری نازی در آلمان برگزار شد

یک نگهبان سابق اس اس آلمان که به معاونت در قتل در زمان حکومت نازی در دوران جنگ جهانی دوم متهم شده، با گذشت نزدیک به ۸۰ سال در دادگاه حاضر شده است.

ژورف اس. که حالا ۱۰۰ سال دارد به دست داشتن در مرگ بیش از ۳ هزار نفر در اردوگاه کار اجباری زاخسنهاوزن در فاصله ی سال های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ متهم شده است.

متهم که به دلیل قوانین حفظ حریم شخصی در آلمان تنها نام کوچک و حرف ابتدایی نام خانوادگی او منتشر شده، در زمان عضویتش در سازمان شبه نظامی اس اس حزب نازی، به طور مرتب در برج مراقبت اردوگاه نگهبانی می داد. ژورف اس. متهم به کمک آگاهانه و خودخواسته و معاونت در قتل از طریق نگهبانی در اردوگاه شده است.

ژوزف اس. که به ۳،۵۱۸ مورد معاونت در قتل متهم شده، در دادگاهی در نزدیکی برلین حضور یافت.

ژوزف اس. در دادگاه

وکیل متهم به دادگاه گفت ژوزف صحبت نمی کند اما تنها اطلاعاتی درباره ی وضعیت خود ارائه خواهد داد، امری که باعث ناراحتی شاکیان حاضر در دادگاه شد.

آنتون گرامباخ ۷۹ ساله که پدرش در اردوگاه زاخسنهاوزن جان خود را از دست داد، به رسانه ها گفت که او می خواست متهم به احتمال ارتکابش به گناه اعتراف کند.

گرامباخ که پدرش یک جنگوی مقاومت فرانسوی بود، گفت: «خیلی احساساتی شدم… واقعاً نمی توانم صحبت کنم.»

در فاصله ی سال های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۵، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این اردوگاه حضور داشتند و ده ها هزار نفر از مردم بر اثر گرسنگی، بیماری، کار اجباری و اعدام به اشکال مختلف از جمله تیرباران، به دار آویختن و استفاده از اتاق گاز، جان خود را از دست دادند. این اردوگاه در ابتدا محل نگهداری زندانیان سیاسی ای از کشورهای مختلف اروپا و همینطور اسرای جنگی اهل شوروی و یهودیان.

لیون شوارتزبام

لیون شوارتزبام که او هم ۱۰۰ سال دارد، از این اردوگاه و همینطور اردوگاه های آشویتس و بوخن والد جان به در برده بود.

شوارتزبام به رسانه ها گفت: «امیدوارم این آخرین دادگاه برای دوستان، آشنایان و عزیزان من که به قتل رسیدند باشد و این آخرین فرد گناهکار را هنوز بتوان محکوم کرد.»

بر اساس حکمی که در سال ۲۰۱۱ توسط دادگاهی در آلمان صادر شد، حتی افراد که به صورت غیر مستقیم در کشتارهای دوران جنگ جهانی دوم دست داشتند هم می توانند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. صدور این حکم اعضای سابق حزب نازی را با سیلی از اتهامات مواجه ساخت.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو