وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پاسارگاد نمادی از مدنیت است، بنابراین پاسارگاد متعلق به شخصیت جهانی کوروش است، صرف‌نظر از اینکه در اینجا دفن شده یا نشده آنچه مهم است احترام به شخصیتی است که متعلق به ایرانیان است.

سید عزت‌ الله ضرغامی عصر روز ۲۲ مهر ماه در حاشیه بازدید از میراث جهانی پاسارگاد گفت: منطقه گردشگری پاسارگاد از جمله موضوعاتی است که در سفر ریاست‌جمهوری به فارس مورد توجه بوده است و برای آن اعتبار در نظر گرفته‌ شده است.

به عقیده وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پاسارگاد نمادی از مدنیت است، بنابراین پاسارگاد متعلق به شخصیت جهانی کوروش است صرف‌نظر از اینکه در اینجا دفن شده یا نشده آنچه مهم است احترام به شخصیتی است که متعلق به ایرانیان است.

وی ادامه داد: عمده اعتبارات را به زیرساخت‌ها، مرمت و تسهیلاتی که به مردم باید داده شود، اختصاص می‌دهیم و با توجه بر اینکه پاسارگاد یک موقعیت بین‌المللی منحصربه‌فرد است، اگر نگوییم جایگاه ویژه‌ای دارد یک نشان از تمدن مدنی و بشری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: در تحقیقاتی که انجام دادم شخصیت اسکندر در هالیوود نمی‌تواند ذی‌القرنین باشد، کوروش شاید اولین کسی است که تلاش کرد ازنظر قدمت تاریخی اقوام و قبیله‌ها را به وحدت برساند.

ضرغامی با بیان اینکه تاریخ ایرانیان قدمت ۷هزار ساله و بیشتر دارد، گفت: یک نقطه برجسته تاریخ اقدامات کوروش است، مدنیت پاسارگاد که هویت پدران ماست ارزشمند است و آثار باقی‌مانده نشانه‌های رفتار و عبرت مردم است البته دشمنان با بهانه‌هایی می‌خواهند دوقطبی راه بیندازند باید وحدت را مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۰میلیارد تومان اعتبار قطعی تخصیص داده‌شده و در جاهای دیگر اعتبارات دیگری را نیز تخصیص خواهیم داد.