وضعیت کرونا در این کشور در آستانه بحران اعلام شد

53

1400/7/23

16:40


دنیس پروتسنکو رئیس بیمارستان کومونارکا ویژه بیماران کرونایی در مسکو، وضع همه گیری کرونا در روسیه را در آستانه بحران اعلام کرد.

وضعیت کرونا در این کشور در آستانه بحران اعلام شد

به گزارش بهداشت نیوز، پروتسنکو روز جمعه در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: وضعیت (همه گیری کرونا در روسیه) اگر بحرانی نباشد، بسیار نزدیک به چنین وضعیتی است.  

وی افزود: سویه دلتا در روسیه برتری یافته است و شیوه معالجه و شیوه نامه های بهداشتی کرونا در مورد این سویه ویروس کرونا چندان موثر نیست.  

رئیس بیمارستان کومونارکای مسکو تصریح کرد: بسیاری از بیماران کرونایی که به مراکز پزشکی مراجعه و بستری می شوند، حال وخیم دارند.  

پزشک روس از مردم روسیه دعوت کرد تا حتما واکسن کرونا به خود تزریق کنند.

 بر اساس سایت رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه امروز در آخرین اطلاعات رسمی اعلام کرد که تا کنون ۵۰ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر در روسیه که ۳۴.۴ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، یک جزء واکسن کرونا را به خود تزریق کرده اند.

بر اساس اطلاعات این سایت اینترنتی، ۴۵ میلیون و ۷۱۷ هزار نفر یا ۳۱.۳ درصد مردم روسیه دو جزء واکسن کرونا را زده اند.

در همین حال باتوجه به اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه،  همه گیری کرونا در این کشور رکورد جدیدی برجای گذاشت و این بار شمار افرادی که بر اثر کووید-۱۹ جان خود را ازدست داده اند به ۹۹۹ نفر رسید.

بالاترین آمار مرگ کرونا در مسکو گزارش شده و پس از پایتخت، سن پترزبورگ و استان سوردلوفسک در منطقه اورال در مکان های دوم و سوم مرگ بر اثر کرونا در بین مناطق روسیه قرار گرفتند.

در مجموع از آغاز همه گیری کرونا در روسیه در ماه مارس سال ۲۰۲۰ (فروردین۱۳۹۹)، در مجموع ۲۲۱ هزار و ۳۱۳ نفر بر اثر ابتلای به این بیماری جان سپرده اند.  

ستاد مقابله با کرونا در روسیه در ادامه گزارش خود همچنین به شمار افرادی که در شبانه روز اخیر  ویروس کرونا در آنها شناسایی شده است اشاره کرد که ۳۲ هزار و ۹۱۶ نفر بود.  

از آغاز همه گیری کرونا در روسیه در این کشور ۷ میلیون و ۹۲۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند که هفت میلیون بهبود یافته اند.   

تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه به تازگی اعلام کرد دوره سخت و دشوارتر کرونا در این کشور در راه است.

گولیکووا در جلسه ستاد مقابله با کرونا تحت نظارت دولت روسیه گفت: بار دیگر دوره دشوار بیماری کرونا در روسیه فرا می‌رسد، ما شاهد افزایش همه‌گیری کرونا در کشور هستیم.

گولیکووا که سخنان وی از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه پخش می‌شد، خطاب به روس‌ها اظهار کرد: از شما می‌خواهم دقت بیشتری داشته باشید و همه تدابیر محدودکننده را رعایت کنید و به این وسیله سلامتی خود و نزدیکانتان را حفظ کنید.

 پیشتر آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (دست اندرکار پیشگیری از بیماریهای واگیر) به تشدید همه گیری کرونا در روسیه در سه هفته اخیر اشاره کرده و گفته بود که همزمان با این بیماری، شیوع بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی نیز گسترش یافته است.  

در مسکو و بسیاری شهرهای دیگر تدابیر برای پیشگیری از همه گیری کرونا همچنان رعایت می شود به عنوان مثال در پایتخت روسیه در اماکن عمومی ماموران پلیس بخاطر خودداری از استفاده از ماسک طبی، افراد را جریمه می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو