«محمود محمدی» سخنگوی اسبق وزارت خارجه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "اهمیت سفر احمدی نژاد به دبی" گفت: اگر چه سفر غیر رسمی دکتر احمدی نژاد به منظور شرکت در اکسپو دبی است اما با رمز گشایی از این سفر ، این گونه استنباط می‌شود که سفر ایشان بدون دستاورد نخواهد بود.

وی اضافه کرد  با توجه به پیام صلح، دوستی و همکاری که احمدی نژاد با حضور خود در اکسپو‌ دبی مطرح کرد، این سفر یک همسویی قوی را در  سیاست خارجی ایران در منطقه و بین همسایگان با مبنای مودت و همکاری همراه خواهد داشت.

محمدی به وجهه خوب احمدی نژاد در بین مردم  کشورهای مسلمان و نفوذ و شناخت او از منطقه اشاره کرد و گفت: در این سفر دیدارهایی هرچند غیر رسمی  با مقامات صورت می‌گیرد، که دستاوردهای خوبی برای کشور به ارمغان خواهد آورد. 

او ادامه داد: یکی از دستاوردهای سیاسی سفر احمدی نژاد  فراخوانی در جهت صلح و دوستی و همکاری و هم افزایی در منطقه است، و جنبه دیگر به موضوعات اقتصادی می‌توان اشاره کرد. به این معنا که حافظهٔ سیاسی و تسلّط ذهنی محمود احمدی نژاد بر موضوعات خلیج فارس می‌تواند به کمک شرایط کشور بیاید و منافع ملّی ما را در موارد متعدّدی از جمله موضوع صادرات گاز بیش از تصوّر محقّق کند.

محمدی با اشاره به  نقش و جایگاه ایران در منطقه  افزود: احمدی نژاد طی دوره ریاست جمهوری خود شخصیت کاریزماتیکی در منطقه داشته است و این باور را ایجاد کرده که پیام هایش  برای منطقه  ثبات بخش است.

نماینده اسبق مجلس بیان کرد: سفرهای خارجه  برخی از شخصیت‌های شناخته شده که شرایط کشور را می‌دانند و از ظرفیت‌ها و توانمندی  منطقه آگاه هستند و با مقامات منطقه مراوداتی دارند طبعا می‌تواند در جهت صلح و دوستی و هم‌افزایی نقش مفیدی داشته باشد و سفر احمدی نژاد دستاورد  خوبی  به ارمغان خواهد آورد. 

سفیر اسبق ایران در الجزایر در پاسخ به این سوال که ممکن است سفر احمدی نژاد سفری بی بازگشت باشد؟ افزود: این یک ارزیابی غلط از شخصیت احمدی نژاد و تحلیلی بد بینانه است. درست است که سالها احمدی نژاد  با انتقاد به پاره‌ای از سیاست دولت‌ها و حکومت در جهت مطالبات مردم نقش موثر ایفا کرده است، اما این دلیل نمی‌شود که چنین قضاوتی در خصوص او صورت گیرد.

وی افزود: نه تنها احمدی نژاد بلکه روزنامه نگاران و سایر سیاستمداران نیز نقدهایی بر سیاست‌ها در جمهوری اسلامی دارند، اگر این نقدها درست باشد می‌تواند به بهبود وضعیت و اعتماد عمومی کمک کند و اگر درست نباشد فرد باید پاسخگو باشد زیرا ماهیت و خاصیت یک نظام جمهوری این است که به مشارکت مردم و دیدگاه و مطالبات آنها اهمیت دهد.

بررسی دستاوردهای سفر احمدی‌نژاد به امارات/ آیا احمدی نژاد به ایران برمی‌گردد؟