۱۵ فرد مشهور و ثروتمند که قبلا بی‌خانمان بودند

۱۵ فرد مشهور و ثروتمند که قبلا بی‌خانمان بودند


منبع: فوت و فن

100

1400/7/24

09:26


۱۵ فرد مشهور و ثروتمند که قبلا بی‌خانمان بودند


در این مقاله قصد داریم به ۱۵ داستان غیرقابل باور درباره افراد مشهوری بپردازیم که زمانی در شرایط بسیار بدی زندگی می کرده‌اند و حتی جایی برای خواب نداشته و به گوشه خیابان پناه می‌آوردند.
 
و البته همه اینها سرانجام روال زندگی‌شان را تغییر داده‌اند و تبدیل به منبع الهامی برای دیگر افرادی شده‌اند که آرزوی کار و کسب حرفه‌ای را در سر می‌پرورانند. حتی اگر قرار باشد از هیچ شروع کنند.
 

جیم کری  مدتها در یک ون فولکس‌واگن یا چادری جلو خانه خواهرش زندگی می‌کرد

گفته می‌شود این کمدین مشهور پس از اخراج از دبیرستان مدتی با خانواده‌اش در یک ون کوچک فولکس واگن زندگی می‌کرد. آنها با این ون به نقاط مختلف کانادا سفر کرده و با پیدا کردن جای پارک مناسب مدتی آنجا می‌ماندند. آنها سرانجام به چادری در حیاط خانه خواهر بزرگترش نقل مکان کرده و ون را در خیابان پارک کردند.
 
کری می‌گوید این مشکلات و رکود اقتصادی باعث شد که وی وقت کافی برای توسعه و رشد حس شوخ‌طبعی خود داشته باشد!
 

 

هال بری، برنده اسکار در دهه دوم زندگیش مدتی را در پناهگاه بی‌خانمانها زندگی کرده

هنگامی وی به شیکاگو آمد تا بازیگر شود، پس از مدتی پولش ته کشید و مادرش هم تصمیم گرفت که دیگر پولی برای وی نفرستد. زیرا فکر می‌کرد این به نفعش هست. طی این زمان سخت و طاقت‌فرسا بازیگر شناخته‌شده هالیوودی در پناهگاه دولتی بی‌خانمانها زندگی می کرد.
 
وی در مصاحبه ای گفته: «این دوران به من آموخت تا چگونه مراقب خودم باشم و اکنون تحت هر شرایطی قادر به زندگی هستم. حتی اگر برای قناعت در هزینه و محدودیتهای مالی مجبور باشم در پناهگاه‌های دولتی زندگی کنم و از گرسنگی لاغر و نحیف شوم. و این مرا به شخصی تبدیل کرد که مطمئن است تحت هر شرایطی راه خودش را پیدا خواهد کرد.»
 

 

مشهورترین روانشناس آمریکا زمانی با پدرش در ماشین زندگی می کرده

هنگامی دکتر فیل مک‌گراو تنها ۱۲ سال داشت، بی‌خانمان شد و مجبور بود با پدرش درون ماشین زندگی کرده و در شهر کانزاس سیتی بچرخند. این زمانی بود که پدرش دوره انترنتی روانشناسی را می‌گذراند.

مدتی بعد مک‌گراور هم دوره‌های لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری روانشناسی را گذرانده و به کلینیک پدرش در تگزاس پیوست. در دهه ۱۹۹۰ اپرا وینفری او را به شو تلویزیونیش دعوت کرد. او پس از مدتی به یکی از میهمانان دائمی برنامه اپرا تبدیل شد و سرانجام برنامه مشاوره زنده خودش را راه‌اندازی کرد.
 
اکنون سرمایه وی از راه نویسندگی و برنامه‌های تلویزیونی به بیش از ۲۸۰ میلیون دلار می‌رسد.
 

 مربی سرمایه گذاری شخصی، سوز اورمن طی سال ۱۹۷۳ بیش از ۴ ماه در یک ون زندگی کرد 

مشاور مالی مشهور برنده جایزه امی، نویسنده برخی از پرفروشترین کتب منتخب نیویورک تایمز است. هنگامی وی در دهه ۱۹۷۰ به برکلی کالیفرنیا رسید، آنقدر پول نداشت که بتواند جایی به جز اتومبیل ونش زندگی کند.
 
امروز وی بیش از ۳۵ میلیون دلار سرمایه در اختیار دارد.
 

دنیل کریگ (همان جیمز باند خودمان) زمانی در لندن روی نیمکت‌های پارک می‌خوابید

کریگ اکنون ده‌ها فیلم مشهور تحسین‌شده در کارنامه کاریش دارد. اما به گزارش یکی از نشریات سینمایی، بازیگر ۰۰۷ زمانی به عنوان یک بازیگر فقیر و بی‌چیز روی نیمکت‌های پارک می‌خوابیده است.
 
و امروز در سن ۴۶ سالگی کریگ صاحب سرمایه‌ای ۶۵ میلیون دلاری است.
 

الا فیتزجرالد خواننده قبل از تبدیل شدن به «ملکه جاز»، مورد سو‌استفاده قرار گرفته و مشکلاتی هم با مافیا داشت

به گفته سایت پویم‌هانتر، او در سال ۱۹۸۱ به دیدار رئیس‌جمهور ریگان رفته و برایش آواز خواند. اما قبل از اینکه به «بهترین خواننده زن جاز تمام دورانها» تبدیل شود، پس از مرگ مادر جوانش توسط ناپدری مورد سواستفاده قرار گرفت. وی مدتی هم با مافیا همکاری داشت تا اینکه پلیس او را به یک مدرسه دخترانه شبانه‌روزی فرستاد. 
 
فیتزجرالد از آنجا فرار کرده و مدتی بی‌خانمان بود. تا اینکه در سال ۱۹۳۴ در تئاتر آپولو مشغول به کار شد. صدای او به سرعت محبوبیت فراوانی را برایش به ارمغان آورد و وی توانست برنده ۱۳ جایزه گرمی شود. و البته مدالهایی را از روسای جمهور ریگان و جرج بوش پدر دریافت کند.
 
او در سال ۱۹۹۶ فوت کرد، و تصویرش هم در سال ۲۰۰۷ روی تمبرهای شرکت پست آمریکا چاپ گردید.
 

 

کریس گاردنر میلیونر، منبع الهام فیلم «به سوی خوشبختی» هنگامی که دوره آموزشی بورس را می‌گذراند، با پسر کوچکش بی‌خانمان شد

علاوه بر فیلمی که بر اساس زندگی وی و با نقش‌آفرینی ویل اسمیت ساخته شده، گاردنر صاحب دو عنوان کتاب فوق‌العاده پرفروش منتخب نیویورک‌تایمز هم هست. یکی اتوبیوگرافیش (خود-زندگی‌نامه) با نام «به سوی خوشبختی» است و دیگری هم «از جایی که هستی شروع کن: کسب درسهای زندگی، از جایی که هستی تا جایی که می‌خواهی بروی» نام دارد.
 
اما قبل از اینکه زندگی وی چنین مورد توجه جهانیان قرار گیرد، گارتنر با پسر کوچکش در خیابان زندگی می‌کرد. در آن زمان وی سعی می کرد شغلی در یک مرکز بورس دست و پا کند. البته در این زمینه هیچ تجربه‌ای و تحصیلات دانشگاهی نداشت. اما با تلاش فراوان توانست در دوره آموزشی Dean Witter Reynolds پذیرفته شود. اما با درآمد ماهیانه بسیار کمی که داشت، همسرش طاقت نیاورده و آنها را ترک کرد. 
 
او سرانجام به سخنگوی انگیزشی و مدیرعامل Gardner Rich LLC تبدیل شد و شعبات آن را در نیویورک، شیکاگو و سان‌فرانسیسکو تاسیس کرد.
 
بنابر گفته وبسایت گارتنر، کودکی وی «با تنگدستی، خشونتهای خانوادگی، الکلیسم، سواستفاده‌های جنسی و بیسوادی خانواده» همراه بوده است.
 

 

جیول پس از اخراج، یک ماه بی‌خانمان بود و در یک پارکینگ به مرگ نزدیک شد.

جیول پس از اینکه کارش را از دست داد، مجبور شد در خیابان بخوابد. این خواننده فوق‌مشهور در مصاحبه‌ای می‌گوید: «من بالاخره بی‌خانمان شدم، زیرا رئیسم از من تقاضای رابطه جنسی داشت و هنگامی حاضر نشدم به خواسته او جواب دهم، نه تنها حقوقم را نداد، بلکه اخراجم کرد.»
 
مرا از محل زندگیم بیرون انداختند، زیرا پولی برای پرداخت اجاره‌ نداشتم.
 
خب، با خودم فکر کردم مدتی را در ماشینم زندگی می‌کنم، تا اینکه دوباره روی پای خودم بایستم. اما کلیه‌هایم مشکل داشتند و نتوانستم شغل دیگری پیدا کنم، زیرا اغلب اوقات بیمار بودم. من هیچ بیمه‌ای نداشتم و نزدیک بود در پارکینگ یک اورژانس بمیرم. زیرا به دلیل نداشتن بیمه مرا پذیرش نمی‌کردند.
 
اما پس از یک ماه سرگردانی، بالاخره توانستم دوباره سراغ آوازخوانی رفته و از بی‌خانمانی نجات یابم.
 

 

داستان بی‌خانمانی و فقر مایکل اوهر در فیلم «The Blind Side» الهام بخش مردم دنیاست

در سالهای کودکی و نوجوانی مادر اوهر یک معتاد کراکی بود که در پناهگاه‌های دولتی می‌خوابید و او در خیابانها پرسه می‌زد. اما سرانجام توسط یک خانواده پولدار به فرزندی پذیرفته شد، در کالج دانشگاه می‌سی‌سی‌پی سرگرم فوتبال شد و سرانجام در سال ۲۰۰۹به لیگ NFL و تیم بالتیمور ریونس راه یافت.
 
زندگی الهام بخش وی در سال ۲۰۰۶ توسط مایکل لویس به کتاب "The Blind Side: Evolution of a Game" و پس از آن فیلم The Blind Side تبدیل شد.
 

پس از آنکه جنیفر لوپز نوجوان با مادرش سرشاخ شد، ماه‌ها کف سالن رقص می‌خوابید.

جنیفر لوپز در ۱۸ سالگی خانه‌ را ترک کرد. زیرا وی  می‌خواست رقصنده شود، اما مادرش اصرار داشت که وی به دانشگاه برود. هنگامی که دیگر نتوانستند یکدیگر را تحمل کنند، جنیفر خانه را ترک کرده و تا ماه‌ها کف سالن رقص می خوابید.
 
او پس از چندماه موفق شد یک شغل رقصندگی در اروپا دست و پا کند و پس از برگشت توانست به سریال کمدی In Living Color پیوسته و نقش رقصنده کمکی را بر عهده بگیرد.
 
امروز در ۴۵ سالگی، این خواننده، بازیگر، تهیه کننده و طراح مشهور بیش از ۳۰۰ میلیون دلار دارایی دارد.
 

هری هودینی، شعبده باز مشهور، در سن ۱۲ سالگی از خانه فرار کرده و در خیابان گدایی می‌کرد

هودینی از سنین جوانی دریافت که می‌خواهد یک شعبده باز شود، لذا در ۱۲ سالگی با یک ماشین کرایه از خانه فرار کرد و سرانجام به میسوری رسید.
 
چند سال بعد وی به نیویورک رفت تا با پدرش زندگی کند. اما آنها بسیار فقیر بودند و لذا هودینی مجبور بود در خیابان گدایی کند.
 
او کار حرفه‌ای خود را از ۱۷ سالگی آغاز کرد.
 

استیو هاروی، مجری تلویزیونی، قبل از جهش بزرگش، برای سه سال در فورد تمپو مدل ۱۹۷۶ زندگی می‌کرد.

این بازیگر ۵۷ ساله و شخصیت شناخته شده تلویزیونی به مجله پیپل می‌گوید اواخر دهه ۱۹۸۰ کارش به عنوان یک کمدیت آغاز کرد و با یک اتفاق، ناگهان بی‌خانمان شد.
 
این مجله می‌نویسد هاروی سه سال تمام در اتومبیل فورد تمپو ۱۹۷۶ زندگی می‌کرد. کار وی شستن دستشویی هتلها، پمپ‌بنزینها یا استخرهای شنا بود. اما سرانجام موفق شد به برنامه تلویزیونی Showtime at the Apollo راه یابد.
 
شاید آن اتفاق، بزرگترین شانس زندگی هاوری بود.
 

هیلاری سوانک بازیگر برنده اسکار مدتی با مادرش در یک ماشین زندگی می‌کرد

گفته می‌شود سوانک کودکیش را در یک تریلر یدک گذراند. سپس با مادرش به کالیفرنیا آمد تا از سنین نوجوانی مشغول بازیگری شود. قبل از آنکه نقشی را به دست آورد، ماه‌ها با مادرش در اتومبیل و یک خانه خالی زندگی می‌کرد.
 
وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «ما دوستی داشتیم که قصد داشت خانه‌اش را بفروشد. و پس از اسباب کشی به ما گفت. ببینید این خانه هیچ اسباب و اثاثیه‌ای ندارد، اما شما می‌توانید شبها را اینجا بمانید. در طول روز هم اینجا را ترک می کنید تا خریداران خانه را ببینند. لذا ما تشکهای بادی خریدیم. آنها را باد کرده و شبها می‌خوابیدیم. صبح‌ها هم همه‌چیز را جمع کرده و می‌رفتیم.»
 
او تا سن ۳۰ سالگی دو جایزه اسکار برد و اکنون سرمایه‌ای ۴۰ میلیون دلاری دارد.
 

تا ۱۰ سالگی چارلی چاپلین آموخت که چگونه در خیابانهای لندن زندگی کرده و زنده بماند.

پس از مرگ زودهنگام پدر چارلی، مادرش به بیمارستان روانی منتقل شد . لذا چارلی و برادر کوچکترش مجبور بودند به شکلی زندگی ‌شان در خیابان را ادامه دهند. پدرو مادر چارلی در برنامه‌های نمایشی کار می‌کردند، لذا وی و برادرش هم تصمیم گرفتند این راه را دنبال کنند. و امروزه وی را به عنوان یکی از مشهورترین و بزرگترین بازیگران عصر فیلمهای صامت می‌شناسیم.
 

درو کاری هنگام بی‌خانمانی در لس‌آنجلس تلویزیون پلاسمایی را به ۴۰ دلار فروخت

کاری در کلیولند اوهایو بزرگ شد و در ۸ سالگی پدرش را از دست داد. وی در سال ۲۰۱۰ هنگام صحبت برای اعضای سازمان Friends of Youth می‌گوید وقتی وی راه خودش را پیدا کرد، از اوهایو برای دیدنش به کالیفرنیا رفت و سرانجام در لاس‌وگاس بی‌خانمانی پایان یافت.
 
او راضی بود که یک تلویزیون پلاسما را به ۴۰ دلار بفروشد یا آن را با جعبه‌ای ماکارونی و پنیر عوض کند.
 
این بازیگر، کمدین، مجری تلویزیونی و خیٌر نوع‌دوست اکنون سرمایه ۱۶۵ میلیون دلاری در اختیار دارد.

عباس واحدی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو