بهترین کشورها برای سفر در سال ۲۰۲۱

بهترین کشورها برای سفر در سال ۲۰۲۱


منبع: فوت و فن

47

1400/7/24

09:26


اگر به سفر علاقه‌مند هستید و به دنبال بهترین مقاصد و کشورها برای سفر در طی سال ۲۰۲۱ هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. گسترش ویروس کرونا در سرتاسر جهان منجر به لغو پروازها، بسته شدن مرزها و قرنطینه‌های الزامی گردید و سبب شد تا در طی سال گذشته، بسیاری از افراد قید سفر را بزنند و در خانه بمانند. اما با باز شدن مرزها و شروع کار خطوط هوایی، به نظر می‌رسد که علاقه‌مندان به سفر سرانجام قادر خواهند بود تا سفرهای خود را در سرتاسر جهان آغاز نمایند.

این لیست بهترین کشورها برای سفر در سال ۲۰۲۱، لیستی کاملا واقع‌گرایانه و الهام‌بخش است که می‌تواند مقاصد گردشگری بسیار خوبی برای شما در طی سفرهایتان در سال ۲۰۲۱ باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین کشورهای دنیا برای سفر در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم.

بهترین کشورها برای سفر شامل:

  • ایتالیا
  • شهر نیویورک
  • آنگولا
  • هند
  • مراکش
  • پرو
  • ژاپن
  • مصر
  • یونان
  • ویتنام

۱. کشور ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهایی بود که به شدت درگیر ویروس کرونا بود و انتظار می‌رود که بیش از صد میلیارد یورو نیز از عدم پذیرش گردشگر و مسافر در سال ۲۰۲۰ ضرر کند. با این حال، به نظر می‌رسد که کشور ایتالیا در حال آماده شدن برای پذیرش گردشگران و مسافران در سال ۲۰۲۱ است. با این حال، با وجود محبوبیت کشور ایتالیا در میان گردشگران، شما می‌توانید مکان‌های آرام و خلوت‌تری را برای سفر و اقامت در این کشور انتخاب کنید.

ناحیه مرکزی ایتالیا به نام اومبریا می‌تواند مقصد بسیار خوبی باشد. این منطقه شامل شهرهای زیبایی همچون اسیسی و پروگیا است. برای اقامت در اینجا نیز می‌توانید به قلعه ریشیو سری بزنید. این قلعه که بیش از هزار سال قدمت دارد، مرکز توجه بسیاری از گردشگران است و در داخل آن، اقامتگاهی برای مسافران تعبیه شده است.

۲. شهر نیویورک

گرچه ما در این لیست قرار است به معرفی بهترین کشورهای دنیا برای سفر در سال ۲۰۲۱ بپردازیم اما نباید از شهر نیویورک غافل شد. شهر نیویورک در سال ۲۰۱۹، بیش از شصت و هفت میلیون گردشگر را به خود جذب کرده بود اما به دلیل گسترش ویروس کرونا در این شهر، تنها بخش کمی از این تعداد در سال ۲۰۲۰ از این شهر دیدن کردند. بدون درآمد گردشگری، مطئمنا صنعت گردشگری و توابع آن همچون هتل‌ها و رستوران‌ها نیز با مشکل روبه‌رو خواهند شد. شهر نیویورک دارای مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری فرهنگی، طبیعی و جذابی است که مطمئنا هر گردشگر و مسافری را به خود مشغول خواهد کرد.

۳. کشور آنگولا

صنعت گردشگری کشور آنگولا به خوبی از تمام امکانات و گنجینه‌های پنهانش بهره نمی‌گیرد. این کشور دارای پارکی بیش از پانصد هزار هکتار است که محل زندگی یکی از بزرگترین گردهمایی‌های فیل‌ها در سرتاسر جهان است. بنابر تحقیقات نیز، تالاب‌های ساب-ساهاران محل زندگی چندین گونه حیوانی است. مسافران و گردشگران می‌توانند به همراه دانشمندان به بررسی باتلاق‌ها بپردازند یا با رفتن به منطقه حفاظت شده کوبانگو، از آهوها و گوزن‌ها دیدن کند. مسافران همچنین می‌توانند در دریاچه‌های تر و تازه این منطقه شنا کنند که سرچشمه رودهایی همچون اکاوانگو، زامبزی و کواندو است.

۴. هند

کشور هند، کشوری غیرمعمول، بی‌نظم و خیره‌کننده است و هیج جا مثل این کشور وجود ندارد. این کشور سرزمین هزاران زبان، فرهنگ و بیش از یک میلیارد انسان است. این کشور سرشار از تاریخ و تنوع بیشمار در همه چیز است. این کشور پهناور، محل تاثیرگذارترین و خیره‌کننده‌ترین سازه‌های جهان است. تاج محل، چشم‌اندازی خارق‌العاده است و قلعه امبر نیز با معماری پیچیده خود، هر گردشگر و مسافری را متحیر می‌کند. در شمال هندوستان و پارک رانتامبور، دوستداران طبیعت می‌توانند به دیدن ببرها، پلنگ‌ها و ببرها بنشینند. البته، نباید از غذاهای متنوع و پر ادویه کشور هندوستان نیز غافل شد.

۵. مراکش

کشور مراکش گرچه در آنسوی دریای مدیترانه قرار دارد اما به قاره اروپا بسیار نزدیک است. با این وجود، از لحاظ فرهنگی، مناظر و غذا، کشور مراکش با کشورهای اروپایی بسیار متفاوت است و یک دنیای کاملا جدا است. شما می‌توانید در بازارهای کشور مراکش گردش کنید و سوغاتی‌های متنوعی برای خود خرید کنید. همچنین می‌توانید در میان روستاهای آمازیغی زبان، زمین‌های کشاورزی و مراتع کوهستانی تماشایی پیاده‌روی کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های کشور مراکش، سفر به بیابان صحرا و سپری کردن شبی در این بیابان و تماشای آسمان پر از ستاره است.

۶. پرو

کشور پرو یکی از کشورهای قاره آمریکایی جنوبی است و دارای جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز و فراوانی است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور پرو، مکان ماچو پیچو است. این مکان، یک ارگ باستانی از قوم اینکان است که در بالای کوهستان قرار دارد و دیدن آن ارزش صعود از کوه را دارد. شما می‌توانید از جنگل‌های آمازون دست‌نخورده در این کشور دیدن کنید و همچنین در ساحل بی حد و حصر دریاچه تیتیکاکا به استراحت مشغول شوید. خوراک و غذاهای پر از لیموترش و ادویه کشور پرو نیز شما را بیشتر با فرهنگ این کشور آشنا خواهد کرد.

۷. ژاپن

کشور خورشید تابان، یکی از اصلی‌ترین کشورهایی است که باید در لیست شما برای سفر در سال ۲۰۲۱ قرار داشته باشد. در ماه آوریل شما می‌توانید به تماشای شکوفه‌های زیبای گیلاس بنشینید و در ماه‌های زمستان نیز می‌توانید به دنبال پیدا کردن میمون‌های برفی باشید. کشور ژاپن، کشوری است که شما را مبهوت خود خواهد کرد. سنت‌گرایی در مقابل مدرنیته، قدیمی در مقابل آینده‌نگر، کشور ژاپن را می‌توان سرزمین تناقضات و تضادها دانست. شهر توکیو، پایتخت ژاپن و قلب تپنده آن است. اما این چشم‌اندازهای روستایی، جنگل‌های اسرارآمیز و شهرهای کمتر شناخته شده است که گردشگران را محصور خود می‌کنند.

۸. مصر

کشور مصر، صحرایی بسیار بزرگ و شلوغ از شهرهای بزرگ و بناهای تاریخی است که در مسیر رودخانه نیل سر بلند کرده‌اند. تنها بازمانده از عجایب هفتگانه دنیای باستان یعنی اهرام مصر همچنان در این کشور پابرجا است و سالانه هزاران نفر گردشگر و مسافر برای دیدن این اهرام به کشور مصر سفر می‌کنند. این سازه و بناهای تاریخی و عظیم، یادآور فراعنه‌ای هستند که روزگاری بر این سرزمین حکمرانی می‌کردند. خیابان‌های شلوغ شهر قاهره گرچه ممکن است باب دل هر گردشگری نباشد اما قاهره، شهری نشاط‌آور و جذاب است. شهر اقصر نیز یکی از جذاب‌ترین شهرهای مصر است که دارای موزه‌ای پر از مقبره، معابد و بناهای تاریخی است که شما را مبهوت خود خواهد کرد.

۹. یونان

کشور یونان، کشوری بسیار زیبا و دلنشین است. این کشور دارای پایتختی باستانی و جذاب و همچنین جزایر طبیعی پر از ساختمان‌های سفید رنگ است. در سرزمین اصلی کشور یونان، شما می‌توانید با بازدید از آکروپولیس آتن، شاهد تاریخی هزاران ساله باشید. علاوه بر این، می‌توانید با صعود از کوه، از صومعه‌های سر به فلک کشیده متئورا دیدن کنید. همچنین شما می‌توانید بر روی یکی از شش هزار جزیره کشور یونان استراحت کنید و در روستاهای کم جمعیت آن اقامت گزینید. همچنین می‌توانید به بررسی آتشفشان‌ها و جنگل‌ها بپردازید و از زیتون‌های خوشمزه بخورید. علاوه بر این، می‌توانید در  آب‌های فیروزه‌ای رنگ کشور یونان در سواحل آن شنا کنید و لذت ببرید.

۱۰. ویتنام

کشور ویتنام دارای مردمانی مهمان‌نوار، سواحلی زیبا، معابد باستانی و غذاهای تازه و وسوسه‌انگیزی است که باعث شده تا در این لیست از بهترین کشورهای دنیا برای سفر در سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد. شما می‌توانید در خیابان‌های شهری شلوغ و پر از موتور و فروشندگان خیابانی غذا سیر کنید یا در روستاهای آرامش‌بخش و خلیج‌های زیبا استراحت کنید. شما می‌توانید در میان خرابه‌های باقی مانده از شهر امپراطوری در هیو قدم بزنید و با رفتن به تونل‌های سوچی به دنیایی زیرزمینی قدم بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو