این انگشترهای زیبا را بسازید

این انگشترهای زیبا را بسازید


منبع: فوت و فن

118

1400/7/24

11:04


این انگشترهای زیبا را بسازید

وقتی یکی از این‌ها را بسازید ناخودآگاه دومی را هم می‌سازید و بعد هم سومی و …، چرا که بسیار زیبا و آسان هستند. می‌توانید چند عدد از آنها را به رنگ‌های مختلف بسازید و با لباس‌هاتان ست کنید!

زمانی که خودم داشتم این حلقه‌ها را برای اولین بار می‌ساختم، آنقدر از آنها ساختم تا موادم تمام شد! هر کس که اندکی ذوق و هنر داشته باشد می‌داند بازی با رنگ‌ها و ترکیب آنها چه کار لذت بخشی است و نمی‌توان به این راحتی‌ها از آن سیر شد. ترکیب این مهره‌های چوبی رنگارنگ هم کاری است که از آن سیر نمی‌شوید و می‌خواهید ده‌ها انگشتر درست کنید!

این حلقه‌های رنگارنگ تنها ۵ دقیقه از زمان‌تان، و مقدار کمی از بودجه‌تان را مصرف می‌کنند. پس برای ساخت آنها تعلل نکنید! البته باز هم انتخاب با خودتان است!

به چه وسایلی نیاز داریم؟

– سیم مسی به قطر ۱٫۵ میلی متر

– سیم مسی به قطر نیم میلی متر

– مهره‌های کوچک چوبی (یا هر جنس دیگری، تنها باید به این نکته توجه کنید که مهره‌ها به اندازه کافی کوچک باشند تا روی انگشتر سوار شوند و آن را از ریخت نیاندازند)

– دم باریک جواهر سازی (یا یک دم باریک ظریف معمولی)

دست به کار شویم!

۱- اولین کاری که باید انجام دهید اندازه گرفتن انگشت‌تان و تعیین اندازه انگشتر است. می‌توانید این کار را با یک اندازه گیر حلقه انجام دهید و یا به راحتی سیم مسی ضخیم تر (۱٫۵ میلی متری) را دور انگشت‌تان بپیچانید و اندازه انگشت‌تان را با ماژیک روی سیم علامت بزنید. روش سوم استفاده از یکی از انگشتر‌هایتان که کاملا اندازه دست‌تان باشد، است. اگر سیم مسی سفت و سخت است آن را دور انگشت‌تان بپیچانید و کمی گرمش کنید. سپس سیم را به اندازه‌ای که مشخص کرده بودید (اندازه انگشت‌تان) چند دور بپیچانید و بعد با استفاه از دم باریک آن را ببرید. به این ترتیب با یک بار اندازه گیری تعداد زیادی حلقه انگشتر دارید.

۲- حالا با دقت زیاد سیم باریک تر (نیم میلی متری) را دور حلقه انگشترتان سفت بپیچانید و مارپیچی دور آن درست کنید. این مرحله را باید با دقت بیشتری انجام دهید تا انگشترتان تمیز از کار دربیاید.

۳- چند عدد از مهره‌های چوبی به رنگ‌هایی که می‌خواهید را بردارید و ازدرون سیم نیم میلی متری که دور حلقه انگشتر است، بگذرانید. حداقل ۳ مهره و حداکثر هر چند عدد که دلتان می‌خواهد مهره به انگشترتان اضافه کنید. سعی کنید برای هر انگشتر از مهره‌هایی با رنگ‌های مختلف استفاده کنید. حالا انتهای دیگر سیم مسی نیم میلی مترا را هم مانند سر دیگر آن دور انگشتر بپیچانید. به این ترتیب محل اتصال حلقه را هم پوشانده اید.

۴- اضافه سیم نازکی که دور حلقه انگشتر پیچانده بودید را ببرید و جدا کنید و تا جایی که می‌توانید انتهای آن را در زیر حلقه صاف کنید. همچنین می‌توانید مقداری از یک لاک ناخن بی‌رنگ را روی انتهای سیم بزنید تا تیزی آن از بین رفته و باعث خراش دست‌تان نشود.

خب تمام شد! آسان بود نه؟

شما چه ترکیب رنگی را دوست دارید؟ کدام را درست کردید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو