«لامیلی»: یک عروسک باربی عادی با جوش و لک

«لامیلی»: یک عروسک باربی عادی با جوش و لک


منبع: فوت و فن

128

1400/7/24

11:04


«لامیلی»: یک عروسک باربی عادی با جوش و لک

 
طراحی که از بدن نامتناسب، نامتعارف و حتی ترسناک باربی ناامید شده بود، تصمیم گرفت تا یک عروسک واقع بینانه جدید برای کودکان و نوجوانان طراحی کند. این عروسک با بسته کامل برچسب‌ها با علائم آکنه، سلولیت و علائم ترک پوست به فروش می‌رسد. در اوایل سال جاری، هنرمند و پژوهشگر به نام "نیکولای لام" (Nickolay Lamm) برای خلق چنین عروسکی به سراغ دختران ۱۹ ساله در ایالات متحده رفت و سعی کرد تا بر اساس میانگین ظاهری و بدن آنان طراحی جدیدی انجام دهد.

نتیجه این طراحی "لامیلی" (Lammily) شد؛ که در اندازه ۱۰٫۷۲ اینچ می‌ایستد و لباس‌های نسبتا باب روز می‌پوشد و در مقایسه با همتای ماتل او (کمپانی سازنده باربی)، آرایش زیبا وملایمی دارد. او طیف وسیعی از کت‌های زمستانی گرم و نرم، شلوار جین و پیراهن‌های مختلف دارد. بر خلاف باربی، که پاها و مفاصل عجیبی دارد و اگر واقعی بود به سختی می‌توانست راه برود (شاید حتی بر روی چهار دست و پا)، راه رفتن، دویدن و بازی برای لامیلی آسان‌تر است. عکس‌های تبلیغاتی در وب‌سایت رسمی از این عروسک، آن را حتی در موقعیت پیچیده‌ای مثل یوگا نیز نشان می‌دهد.

از ماه ژانویه، بچه‌ها می‌توانند علائم معمولی در بدن عروسک خود را از اشکال و اندازه‌های مختلف، از جمله کک و مک، علائم کشش پوست، آکنه، سلولیت، و سرخ شدن گونه‌ها برای زمانی که لامیلی "خجالتی یا مضطرب" است، به قیمت ۶ دلار (۴ پوند) سفارش دهند. طبق آمار حدود ۵۰ تا ۹۰ درصد از زنان علائم کشش پوست، و بیش از ۹۰ درصد از زنان سلولیت در بدن خود دارند. به گزارش هافینگتون پست، آکنه نیز بسیار معمول است، حدود ۸۰ درصد از مردم بین سنین ۱۱ تا ۳۰ سالگی شیوع آن را تجربه می‌کنند.

کودکان نیز می‌توانند از بازی کردن با لامیلی لذت ببرند و آن را با توجه به آخرین ماجراجویی‌های خود، با بخیه، خراش، کبودی، زخم، نیش پشه، لکه خاک بازی تزیین کنند. تتو موقت و عینک آبی شیک، نیز برای آن در پک گنجانده شده است.




یاسمن فراهانی فرد
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو