واکنش مادر غزاله به تعویق اعدام آرمان عبدالعالی

واکنش مادر غزاله به تعویق اعدام آرمان عبدالعالی


منبع: روزیاتو

57

1400/7/24

11:09


واکنش مادر غزاله به تعویق اعدام آرمان عبدالعالی

واکنش مادر غزاله به تعویق اعدام آرمان عبدالعالی

در حالی که قرار بود چهارشنبه آرمان عبدالعالی در زندان رجایی شهر کرج پای چوبه دار برود، اجرای حکمش یک بار دیگر به تعویق افتاد. تنها ۲۴ ساعت به اعدام آرمان مانده بود که به دلیل دستور توقف اجرای حکم، به طور موقت از مجازاتی که انتظارش را می کشید نجات یافت و به بند بازگشت.

اگرچه گفته می شد امروز حکم اجرا خواهد شد اما از قرار معلوم باز هم اجرای حکم به تعویق افتاده و هنوز دلیلی برای این تعویق اعلام نشده است. مادر غزاله نیز ساعاتی پیش در همین راستا مطلبی را منتشر کرد:

اعدام آرمان

پدر غزاله می گوید: «تغییری در تصمیم‌مان ایجاد نشده و ما همچنان اصرار به اجرای حکم قصاص قاتل دخترمان داریم و رضایت نمی‌دهیم. داغی که روی دل من و همسرم نشسته بسیار سنگین است. هیچ‌کس نمی‌داند ما چه می‌کشیم و حتی بعد از جلسه صلح و سازش هم تغییری در تصمیم من و همسرم ایجاد نشده است. ما همچنان اصرار به قصاص و اجرای حکم قصاص آرمان داریم.»

اعدام آرمان

ماجرای قصاص آرمان به خاطر قتل دختری به نام غزاله در سال های اخیر افت و خیز زیادی داشته و جنجال زیادی به پا کرده است. این اولین باری نیست که حکم قصاص آرمان به تعویق می افتاد. پیش از این نیز در حالی که طناب دار بر گردن وی قرار گرفته بود، با پیگیری گروه صلح و سازش دادسرای امور جنایی شهر تهران موفق به گرفتن مهلت شده بود.

آرمان عبدالعالی کیست؟

اعدام آرمان

آرمان متولد ۱۳۷۵ است و از ۸ سال قبل به اتهام قتل دختر مورد علاقه اش به نام غزاله ـ که در آن زمان ۱۹ ساله بوده ـ در زندان به سر می برد. در بهمن ماه ۱۳۹۲ غزاله پس از رفتن به خانه آرمان، به طرز عجیبی ناپدید شد و این پرونده پرجنجال از اسفند ماه همان سال به جریان افتاد.

آرمان در اعترافاتش گفت: «من و غزاله می خواستیم ازدواج کنیم. روز حادثه وقتی پدر و مادرم نبودند، او را به خانه دعوت کردم، گفت می خواهد برای زندگی به خارج از کشور برود و بهتر است رابطه مان را با هم تمام کنیم. از دستش عصبانی شدم. من او را هل دادم که سرش به کنار تخت برخورد کرد. سپس چند ضربه با میله بارفیکس به سرش زدم. من که ترسیده بودم جنازه را داخل یک چمدان گذاشتم و در خیابان رها کردم.»

با این وجود جسد غزاله هرگز پیدا نشد و به همین خاطر در ابتدا گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال زنده بودن غزاله مطرح می شد که با گذر زمان کم کم رنگ باخت.

البته بعدتر آرمان به انکار قتل پرداخت و گفت که پای غزاله سُر خورده و خودش روی زمین افتاده و او از روی ترس جسد وی را درون سطل زباله انداخته است. در نهایت قضات حکم به قصاص او دادند و قرار بود چهارشنبه ۲۱ مهرماه حکم قصاص اجرا شود که چنین نشد.

بیشتر بخوانید:

حکم قصاص آرمان به اتهام قتل غزاله تأیید شد

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو