فوت و فن تشخیص ادکلن های اصل با راهنمای عطر الیسا

منبع: فوت و فن

85

1400/7/24

11:17


فوت و فن تشخیص ادکلن های اصل با راهنمای عطر الیسا

تا کنون الیسا پرفیوم سوالات زیادی از مشتریان خود ،در مورد نحوه تشخیص عطرهای اصلی از عطرهای تقلبی وراهنمایی در خرید ادکلن اصل دریافت کرده است ، از این رو توضیحاتی در این باره خدمتتان عرض میکنیم .همانطور که قبلاً می دانید، عطرهای تقلبی زیادی در بازار به فروش می‌رسند. البته، ما به راحتی می توانیم عطر ارزان R10-R20 را با توجه به قیمت آن به عنوان یک عطر تقلبی تشخیص دهیم. بنابراین در مرحله بعدی ، با مغازه یا فروشگاهی روبه رو می شوید که عطر تقلبی زیر R50 می فروشد ، لطفاً از فروشنده سوالات “هوشمندانه ای” مانند “آیا این عطر اصلی است؟” نپرسید !آنها فقط به شما لبخند می زنند یا شاید مستقیماً به شما نگاه کنند و دروغ بگویند “بله اصلی است”.

بنابراین این سوال مطرح می شود اگر عطر ظاهر ، احساس و رایحه ی یکسانی با عطر اورجینال داشته باشد ، چطور؟

این روزها سطح جدیدی از عطرهای تقلبی وارد بازار شده است که معمولاً عطر “GRed A یا GRed AA” نامیده می شود. این عطرهای GRed AA تقریباً همه مشخصات را دارند تا بتوان آنها را “عطر اصلی” نامید. بسته بندی ، شیشه و رایحه تقریباً مشابه عطر اورجینال  است. اما مطمئناً اگر در دسته “تقلبی” قرار بگیرد ، هرگز نمی تواند از ماندگاری طولانی که عطر اصلی و اورجینال دارد ، برخوردار باشد. اکثر دوستداران عطر می توانند از روی ماندگاری عطرشان تشخیص دهند که عطری که خریداری کرده اند اصلی است یا تقلبی. بنابراین اطلاعاتی که الیسا پرفیوم قصد دارد در اینجا به اشتراک بگذارد شامل بررسی ۹ نکته مهم زیر است .

چگونه ما به عنوان مصرف کننده می توانیم تشخیص دهیم که عطری که در اختیار داریم اصل یا تقلبی است:

۷ روش ساده برای تشخیص عطر اصل از تقلبی

خرید عطر تقلبی نه تنها می تواند باعث فریب و ناراحتی شما شود ، بلکه می تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. با این حال ، چندین نشانه وجود دارد که به شما کمک می کند حتی با کیفیت ترین عطر تقلبی را تشخیص دهید.

الیسا پرفیوم  تعدادی از بهترین نکات را جمع آوری کرده است که به شما در انتخاب عطرهای ۱۰۰٪ اصیل کمک کند.

۱- بررسی سلفون دورجعبه عطر

حتما توجه کنید برخی عطرهای اصل و از برند بسیار معروف فاقد سلفون هستند ولی عطر تقلبی آنها دارای سلفون است .پس اول باید توجه کنید آیا عطر اصل دارای سلفون است یا خیر .اگر عطراصل دارای سلفون باشد اولین کار چک کردن سلفون پیچیده شده دور عطر است . باید سلفون به زیبایی و دقت دور جعبه پیچیده شده باشد. عطرهای معتبر معمولاً دارای سلفون بسیار ضخیم هستند و بدون عیب تا می شوند تا محکم به جعبه بچسبد. از طرف دیگر ، سلفون نامناسب ، علامت گویای عطرهای تقلبی است. . اگر کیفیت سلفون دور جعبه پایین ، شل ویا دارای چین و چروک باشد مطمعنا آن عطر تقلبی یا بی کیفیت می باشد.

اگر بسته بندی پلاستیکی (سلفون) جعبه عطر به شکلی غیر جذاب مهر و موم شده باشد (عرض درز بیش از ۵ میلی متر ، ناهمواری یا چسب اضافی روی آن وجود داشته باشد) ، پس عطر اورجینال نیست. بسته بندی عطر اصل مانند عکس زیرهمیشه دارای درزهای بی عیب و نقص است.

 

۲- بررسی بسته بندی و جعبه عطر

ابتدا باید بسته بندی را با دقت بررسی کنید.بسته بندی واقعی از مقوا با کیفیت بالا ساخته شده است و جنس جعبه باید مقاوم و با کیفیت باشد و شل وبی کیفیت بودن جعبه حکایت از تقلبی بودن آن می کند .جعبه عطر اورجینال طوری طراحی می شود که به بهترین نحو از بطری در برابر آسیب محافظت کند. به همین دلیل است که داخل جعبه یک ساختار خاص وجود دارد که بطری عطر را در جای خود ثابت نگه می دارد.معمولا داخل جعبه عطراورجینال دیواره های مکعبی کوچکی طراحی شده است که از تکان خوردن اضافی شیشه عطر جلوگیری شود با تکان دادن جعبه عطر نباید شیشه عطر به دیواره جعیه برخورد کند و صدایی از این برخورد حاصل شود.

باید دقت کنید غلط املایی و گرامری در توضیحات روی جعبه نباشد .

متقلبان  معمولا نام عطر را روی جعبه اشتباه می نویسند. چگونه یک عطر اورجینال منحصر به فرد می تواند به طور تصادفی نام تجاری یا محصول خود را اشتباه بنویسد؟ شانس و احتمالی وجود ندارد! به یاد داشته باشید ، عطرهای اورجینال جزء اقلام لوکس هستند ، این نوع اشتباه هرگز اتفاق نمی افتد.

هنگام خرید عطر حتما وب سایت سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات منتشر شده در آنجا با آنچه روی بسته بندی ارائه شده است مطابقت دارد یا خیر. حتی کوچکترین ناسازگاری نشانه تقلبی است.

بسته بندی عطر تستر چگونه است؟

عطرهای تستر در بسته بندی مقرون به صرفه عرضه می شوند (جعبه های سفید یا قهوه ای ساده). با این کار معمولا مقدار زیادی در عوارض واردات صرفه جویی می شود. بنابراین اگر در هزینه ها  صرفه جویی شود ، این عطر ها با قیمت ارزان تری وارد بازار می شوند و حدود ۴۰% زیر قیمت خرده فروشی برای همان محصول با بسته بندی اصلی ارائه می شوند . شرط می بندم که اکنون به خریدعطر تستر علاقه پیدا کردید!

فروشنده باید به خریدار حتما اطلاع دهد که محصولی که می خرد تستر است و به عنوان تستر فروخته می شود و باید دقت کنید که فروشنده عطر تقلبی را تحت عنوان تستر به شما نفروشد !

۳- بررسی بطری عطر

عطر اصلی دارای بطری های باکیفیت است ، شما می توانید این را از سطح صاف و ظریف آن بشناسید در حالی که عطر تقلبی کمی خشن و در برخی جاها دارای برامدگی است.با دست کشیدن برروی شیشه عطر به راحتی متوجه اصل یا تقلبی بودن آن خواهید شد . نام تجاری چاپ شده روی بطری معمولاً نقش برجسته و یا با رنگ کوره ا ی حک شده و این رنگ ها با الکل، بنزین و یا اتانول و تینر پاک نمی شوند اما در نمونه تقلبی به راحتی باحلال پاک و یا با جسم تیز خراشیده می شوند.

شیشه یک عطر اصل کاملا صاف و بدون هیچ‌گونه حباب می باشد. ظاهر عطر از هر نظر ظریف و بی نقص و تمام زوایای شیشه ظریف و صاف است .

شما همیشه باید به کشور مبدا در پایین برچسب های پلاستیکی یا زیر بطری ها نگاه کنید (به عنوان مثال: ساخت فرانسه ، ساخت ایالات متحده آمریکا). توجه داشته باشید که اکثر عطرهای تقلبی کشور مبدا را قرار نمی دهند. اما ، شما هنوز هم باید بسیار محتاط باشید ، این افراد روز به روز هوشمندتر عمل می کنند! من برخی از عطرهای GRed AA را دیدم که کشور مبدا را در زیر بطری ها چاپ می کنند. اما نگران نباشید ، هنوز چند راه برای بررسی اصل بودن عطر وجود دارد. ادامه خواندن …

۴- درپوش عطر

درپوش عطر اصلی باید محکم جا بیفتد و اگر بطری را وارونه می کنید سر جای خود بماند. بیشتر درپوش های عطر تقلبی به خوبی روی بطری آن قرار نمی گیرند و یا چفت نمی شوند که با باز و بسته کردن درب بطری متوجه این موضوع خواهید شد.

درپوش عطراورجینال  باید کاملاً متقارن باشد (البته مگر اینکه در خلاقیت اصلی طراحی دیگری شده باشد).

باید به تصاویر حک شده برروی درب عطر به دقت توجه کنید .اگر تصویری روی درب نمونه اصلی حک شده باشد بسیار با دقت و با قالب گیری بسیار تمیز و ظریف انجام شده است .

۵- بررسی والف ادکلن

والف‌ها یکی از راه‌های شناخت عطرهای اصلی یا اورجینال هستند. والفها غیراز تفاوت در شکل ظاهری ، در تعداد خروجی و نوع خروجی نیز با یکدیگر فرق دارند. بعضی از آن‌ها دارای فنر داخلی و بعضی دیگر به صورت دو تکه ساخته می‌شوند. زیر والف (بخش پایینی والف )از جنس پلاستیک یا فلز ساخته شده و بر اساس کیفیت عطر، جنس فلز و مدل آن نیز فرق می‌کند. مدل فلزی نیز بر اساس نوع ساخت و شکل آن، به دو دسته فرو رفته و برآمده تقسیم می‌شود. عطرهای اصل که دارای والف معمولی هستند، اکثراً در این قسمت از عطرهای تقلبی یا کپی متمایزند و شما با شناخت قسمت پایین والف (زیر والف)می‌توانید تا حدودی اصل بودن عطر مورد نظر یا مورد استفاده خود را تشخیص دهید.

۶- بررسی محتوا (مایع) عطر

برخی از افراد به شما می گویند که بطری را تکان دهید تا ببینید عطر اصلی است یا خیر. در واقع چه چیزی را باید ببینیم؟ خوب ، در مورد عطر اصلی ، حباب هایی که هنگام تکان دادن بطری ظاهر می شوند باید در عرض تقریباً ۱۰-۱۵ ثانیه ناپدید شوند. با این حال ، حباب های عطر تقلبی بلافاصله پس از تکان دادن آن ناپدید می شوند.

رنگ مایع عطر باید ثابت باشد. اگر از طرفداران سرسخت عطر خاصی هستید ، باید رنگ اصلی آن را بدانید.

مارک های معروف از رنگ زیادی در محصولات خود استفاده نمی کنند ، به همین دلیل رنگ عطرهای اصیل معمولاً کم رنگ است. رنگ چشمگیر “شیمیایی” یک مایع نشانه عطر تقلبی است.

۷- بررسی شماره سریال

شماره سریال باید در پایین بطری مشخص شود (و روی آن چسبانده نشده باشد!).شماره سریال روی بطری باید با شماره کف جعبه عطرمطابقت داشته باشد. باید روی جعبه حک و یا با جوهر چاپ شده باشد.

می توانید همین شماره ها را در وب سایت شرکت اصلی چک کنید تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو