طرز تهیه چیپس خرمالو

چیپس خرمالو , طرز تهیه چیپس خرمالو , دستور پخت چیپس خرمالو

چیپس خرمالو یکی از انواع چیپس های خوشمزه و ساده میوه ای است. از این روش می توانیم برای نگهداری طولانی مدت خرمالو استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس خرمالو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیپس خرمالو
خرمالوبه مقدار لازم

طرز تهیه چیپس خرمالو

مرحله اول

برای تهیه چیپس خرمالوی خانگی ابتدا خرمالوها را می شوییم و گلبرگ روی آنها را به آرامی جدا می کنیم. در ادامه به وسیله یک کارد سنگین و تیز یا چاقوی اره ای خرمالوها را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که بافت میوه خرمالو خیلی نرم و لطیف است و اگر از چاقوی غیر مناسب برای ورقه کردن آن استفاده کنیم، خرمالوها له می شوند. پس از حتما یا از چاقوی کاملا تیز یا چاقو اره ای استفاده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله جلوی نور مستقیم خورشید یک پارچه تمیز پهن می کنیم و خرمالوها را به ترتیب روی پارچه می چینیم تا خشک شوند. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از کپک زدن خرمالوها نباید اسلایس ها روی هم قرار بگیرند.

مرحله چهارم

حالا بسته به قدرت نور خورشید خرمالوها بین ۲ تا ۵ روز به طور کامل خشک می شوند. در این میان باید هر روز خرمالوها را زیر و رو کنیم تا به صورت یکدست خشک شوند. اگر می خواهید خرمالوها را سریعتر خشک کنید راه های دیگری هم وجود دارد.

مرحله پنجم

می توانیم خرمالوها را درون یک سینی فلزی قرار دهیم و آنها را روی بخاری یا شوفاژ قرار دهیم تا خشک شوند. سریعترین راه هم استفاده از فر است. برای این منظور فر را با کمترین دما روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله ورقه های خرمالو را درون سینی فر می چینیم و در طبقه وسط فر قرار می دهیم. فر را خاموش می کنیم و درب آنرا کمی باز می گذاریم تا خرمالوها بیش از حد خشک نشوند. با این روش در عرض چند ساعت خرمالوها آماده می شوند.