طرز تهیه شیرینی هویج موزاییکی

شیرینی هویج موزاییکی , طرز تهیه شیرینی هویج موزاییکی , دستور پخت شیرینی هویج موزاییکی

شیرینی هویج موزاییکی یکی از انواع شیرینی های ساده و بسیار خوشمزه بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی هویج موزاییکی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
هویج۱ کیلوگرم
شکر۱٫۵ کیلوگرم
گردوی خرد شده۱ فنجان
پسته نگینی½ فنجان
وانیلنوک قاشق چایخوری
بیسکوئیت پتی بور۵۰۰ گرم
کره۱۲۵ گرم
پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی هویج موزاییکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی هویج خوشمزه با طرح موزاییکی ابتدا هویج را پوست می گیریم و می شوییم، سپس با رنده ریز رنده می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه شکر را نیز به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم شکر به طور کامل درون هویج حل شود. در ادامه حرارت را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم آب هویج به خوبی کشیده شود و هویج به طور کامل بپزد.

مرحله سوم

پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد و هویج به طور کامل پخت، کره را به همراه وانیل، گردو و پسته خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم و کمی مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله بیسکوئیت ها را با دست خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مواد را ترکیب می کنیم تا با بیسکوئیت ها یکدست شوند. در ادامه داخل یک سینی مناسب به صورت پخش پودر نارگیل می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مایه شیرینی را روی پودر دارچین به صورت یکدست پهن می کنیم. در ادامه از یک سمت به آرامی شیرینی را رول می کنیم. در ادامه شیرینی رول شده را به مدت یک ساعت در فضای آشپزخانه استراحت می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان شیرینی را به صورت لایه ای مانند رولت برش می زنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت مقداری پودر پسته روی شیرینی ها می پاشیم و آنها را به همراه چای سرو می کنیم.