طرز تهیه کباب تابه ای اناری

کباب تابه ای اناری , طرز تهیه کباب تابه ای اناری , دستور پخت کباب تابه ای اناری

کباب تابه ای اناری یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که معمولا برای شب یلدا تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای اناری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده ۱قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس کباب
رب انار۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب انار½ لیوان
انار دون شده۲ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم
رب آلبالو (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب تابه ای اناری

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای اناری ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی آنرا می گیریم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده، زعفران دم کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخلی یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا مایه کباب کاملا منسجم و چسبناک شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و حداقل به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب را با کمی روغن به خوبی چرب می کنیم. در ادامه مایه کباب را به صورت یکدست در کف تابه پهن می کنیم و به صورت دلخواه برش می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کباب به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با حرارت زیاد سرخ شود، سپس حرارت را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم یک سمت کباب به طور کامل سرخ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه یک سمت کباب سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در همین حین یک تابه دیگر روی حرارت قرار می دهیم و کره را به آن اضافه می کنیم. حالا کمی صبر می کنیم تا کره به طور کامل ذوب شود.

مرحله ششم

پس از اینکه کره داغ شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس رب انار (آموزش درست کردن رب انار) و رب آلبالو را اضافه می کنیم و به همراه دیگر مواد کمی تفت می دهیم تا خوشرنگ شوند.

مرحله هفتم

در نهایت آب انار و زعفران دم کرده را به همراه دانه های انار و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب انار با حرارت ملایم شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه سس شروع به حباب زدن کرد، آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از اینکه دو سمت کباب تابه ای به طور کامل سرخ شد، سس را به تابه حاوی کباب اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا سس به طور کامل به خورد کباب ها برود و به طور کامل غلیظ شود.

مرحله نهم

پس از اینکه آب درون تابه تقریبا به طور کامل کشیده شد و سس به روغن افتاد کباب ما آماده است. در پایان کباب تابه ای را در ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس باقیمانده سس را روی کباب ها می ریزیم و به همراه برنج سرو می کنیم.