۵ دلیل برای اینکه با خانواده سفر کنیم

منبع: فوت و فن

137

1400/7/25

07:41


۵ دلیل برای اینکه با خانواده سفر کنیم

زندگی شهری استرس زیادی را به ما وارد می‌کند و زندگی‌مان را گاهی تحت الشعاع قرار می‌دهد، بنابراین باید راهی را برای بهبود روابط خانوادگی‌مان از اینهمه استرس و مشکل پیدا کنیم. به عبارت دیگر همانطور که به سلامت جسمی‌مان فکر می‌کنیم باید مراقب سالم ماندن روابط‌مان هم باشیم.

نزدیک شدن به یکدیگر

 سفر به عقیده بسیاری از روانشناسان می‌تواند راه حل خوبی برای فاصله گرفتن از فشارها باشد و جدا از اینها فرصت بیشتری را برای حرف زدن و باهم بودن در اختیارمان می‌گذارد. وقتی سفر می‌رویم باهم مشارکت می‌کنیم و همین به روابطمان کمک می‌کند و باعث نزدیک شدن بیشتر ما به هم می‌شود.

پاییز و زمستان فصل رفتن به جنوب کشور و شهرهایی مثل قشم و کیش است. یک سفر خانوادگی به قشم می‌تواند برای تک تک اعضای خانواده تجربه‌های جدیدی داشته باشد، برای همین هم رزرو هتل در قشم با تخفیف می‌تواند در کم کردن هزینه‌های سفر موثر واقع شود.

برای سفر به کیش می توانید به صفحه رزرو هتل در کیش بروید.

دوری از نگرانی‌ها

محققان دانشگاه واشنگتن که در مورد ویژگی‌های ازدواج‌های سالم تحقیق کرده‌اند، می‌گویند: زوج‌ها در روابط سالم روابط مثبتی باهم دارند و نسبت اختلاف‌های آنها ۵ به ۱ است، در صورتی که عده‌ زیادی به دلیل فشار کاری یا مسئولیت‌های خانوادگی بزرگ به اندازه کافی از زمان و حریم خصوصی برخوردار نیستند.

سفر به شما این فرصت را می‌دهد که وقفه‌ای هرچند کوتاه در زندگی به وجود آورید و فرصت داشتن ارتباط صمیمی‌تری را داشته باشید. این محققان معتقدند در سفر مردم آرام‌ترند، کمتر نگران زندگی روزمره‌شان هستند و خلق و خوی بهتری دارند. سفر و دوری از نگرانی‌های روزمره باعث آزاد شدن اکسیتوسین یا هورمون پیوند می‌شود و این به زندگی زناشویی کمک می‌کند.

می توانید به پست سفر کجا بریم؟ بروید و همین امروز برای سفر برنامه بریزید.

کمک به اعتماد به نفس

تحقیقات نشان می‌دهد تعطیلات باعث بالا رفتن روحیه ما می‌شود و سفر به نقاط مختلف و تجربه‌های جدید خلاقیت و اعتماد به نفس ما را بالاتر می‌برد، مغز شارژ می‌شود و به ما توانایی بیشتری برای مقابله با استرس‌ها می‌دهد.

وقتی سفر می‌رویم دیگر از لایه‌های فردی خود بیرون می‌آییم و به صورت یک تیم فکر می‌کنیم. در سفر ممکن است اتفاقاتی پیش بیاید که شما درکی از آنها نداشته‌اید و برایشان برنامه‌ریزی نکرده‌اید. بیشتر بچه‌ها در یک “حباب” زندگی می کنند، اما وقتی خارج از حباب روزانه قرار می‌گیرند، تجربه‌های جدیدی به دست می‌آورند. در سفر بچه‌ها به مدل حل مسائل زندگی واقعی و سازگاری با موقعیت‌شان می‌رسند، با آدم‌های جدید آشنا می‌شنوند و همه اینها به استقلال و اعتماد به نفس‌شان کمک می‌کند.

اصفهان از جمله شهرهای ایران است که می‌تواند برای همه اعضای خانواده سفر به آن حس و حال خوبی داشته باشد، برای سفر ارزان به اصفهان می‌توانید به صفحه هتل های تخفیف دار اصفهان بروید.

کمک به زندگی روزمره

درست است که تعطیلات نمی‌تواند مشکلات جدی را حل کند ولی قرار گرفتن در محیط جدید، فرصت‌های جدیدی را در زندگی‌مان به وجود می‌آورد. تجربه‌های جدید می‌تواند تغییرات مثبتی را در مغز ایجاد کند و آنهایی که تجربه‌هایی متفاوت دارند، احساسات مثبت بیشتری را نسبت به بقیه زوج‌ها تجربه می‌کنند، ضمن اینکه سفر فرصتی‌ست برای تغییر نگرش‌ها.

خوشحالی از خاطرات سفر

ما در سفرها خاطرات مشترکی را با هم می‌سازیم که حتی به یادآوردنشان هم می‎‌تواند حالمان را خوب کند و خنده را به لبمان آورد و این یکی دیگر از تاثیرات مثبت سفر روی زندگیمان است. می‌توانیم بعد از سفر آلبوم عکس‌ها یا فیلم‌هایی را که گرفته‌ایم نگاه کنیم و یکبار دیگر به آن روزهای خوب برگردیم.

این مطلب توسط اسنپ تریپ نوشته شده است. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما است و می‌توان رزرو هتل در ایران با قیمت مناسب را از طریق آن پیدا و رزرو کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو