مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS4 در سال ۲۰۱۸ را بشناسید (قسمت اول)

مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS4 در سال ۲۰۱۸ را بشناسید (قسمت اول)


منبع: فوت و فن

134

1400/7/25

07:41


مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS4 در سال ۲۰۱۸ را بشناسید (قسمت اول)

سال‌ها از شروع نسل هشتم کنسول‌های خانگی و ورود Xbox One و Playstation 4 به خانه علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی می‌گذرد و چندان غیرمنصفانه و دو از انتظار نیست که بخواهیم پیروز این میدان رقابت سخت و نفس‌گیر را حداقل تا اینجای کار کمپانی سونی و به عبارتی کنسول PS4 بنامیم! درمیان کاربران ایرانی نیز این کنسول PS4 است که توانسته سهم بیشتر فروش را از آن خود کند و با عرضه و معرفی عناوین انحصاری یا جذب بازی‌های مولتی‌ پلتفورم محبوب و مشهور موفق شده تا رضایت کاربران و طرفداران خود را کسب کند، کاری که مایکروساف نتوانست به خوبی نسل هفتم خود یعنی در رقابت Xbox 360 و PS3 انجام دهد و نتیجه‌اش رضایت بسیار کم کاربران در نسل هشتم از این کمپانی و کنسول XOne شد.

بدلیل محبوبیت بالا و وسیع‌تر بودن کاربران کنسول PS4 در ایران تصمیم گرفتیم تا لیستی از برترین یا مورد انتظارترین عناوینی که در سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه آنان برای این کنسول خواهیم بود به علاوه معرفی کوتاه آنان بپردازیم. همچون سال‌های گذشته امسال نیز شرکت سونی با دستی پر سال جدید را آغاز کرده است و حتی برخی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین عناوین انحصاری تاریخ این کمپانی مانند God Of War نیز در سال جاری عرضه خواهند شد که خبری بسیار هیجان انگیز برای طرفداران آن محسوب می‌شود. از دیگر عناوین مهمی که طی سال پیش رو شاهد عرضه آنان خواهیم بود می‌توان به Red Dead Redemption 2، Persona 5: Dancing Star Night، Days Gone، Detroit: Become Human، Shadow of the Colossus، Spider-Man و… اشاره کرد.

اگر شما نیز یکی از دارندگان کنسول PS4 هستید و می‌خواهید از عناوینی که طی یک سال آینده شاهد انتشار آن‌ها برروی کنسول خود هستید مطلع شوید با ما در قسمت اول از معرفی مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS4 در سال ۲۰۱۸ همراه باشید.

Dragon Ball FighterZ

  • سازنده: Arc System Works
  • ناشر: Bandai Namco Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4, Pc
  • سبک: مبارزه‌ای
  • تاریخ عرضه: هم‌اکنون در بازار

بازسازی استایل طراحی خاص و اکشن فوق العاده مجموعه انیمه Dragon Ball Z یکی از مشکل‌ترین قسمت‌ها در ساخت بازی‌های پیشین این سریال محبوب ژاپنی بوده است. عنوان جدید در سری بازی‌های Dragon Ball Z که با نام Dragon Ball FighterZ شناخته می‌شود گویا از پس این کار برآمده است و درصدد آن است تا بتواند تجربه‌ای با دیدن این انیمه برای طرفداران آن به ارمغان بیاورد. Dragon Ball FighterZ توسط Arc Systems Works، سازنده عناوینی مانند Guilty Gear Xrd، BlazBlue و Persona 4 Arena ساخته می‌شود و نه تنها قرار است تا عنوانی مستقل و موفق در این سری لقب بگیرد، بلکه هدف خود را تبدیل شدن به یکی از برترین بازی‌های مبارزه‌ای سال ۲۰۱۸ قرار داده است. شخصیت‌هایی که در بازی با آن‌ها مواجه می‌شوید از سرتاسر انیمه انتخاب شده‌اند و حتی برخی از آنان نیز از Dragon Ball Super به میدان نبرد گذاشته‌اند. FighterZ بازیکنان را در یک مبارزه نفس گیر ۳v3 در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا از نهایت نیرو و پتانسیل‌های موجود در محیط برای شکست یکدیگر استفاده کنند. با فاصله گرفتن از تجربه اکشنی سه بعدی مانند Xenoverse، FighterZ باز هم به دنیای کلاسیک دو بعدی بازگشته است و بنظر می‌رسد این انتخاب در این مورد بسیار مناسب بوده است. انیمیشن‌های متنوع و مختلفی که در حین مبارزات به چشم می‌خورند با فضاسازی و طراحی بازی فوق از آب درآمده‌اند و جلوه ویژه‌ای به بازی داده‌اند و در هیاهوی این شلوغی و مبارزات هیچ فریمی را مشاهده نمیکنید که بی‌جهت مورد استفاده قرار گیرد یا بیکار باشد! جزئیات در FighterZ بقدری زیاد است که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را با عناوین قبلی مقایسه کرد. درنهایت می‌توان FighterZ را برای علاقه‌مندان به انیمه Dragon Ball Z یک بازایی رویایی دانست که می‌تواند تمامی انتظارات آنان را برآورده کند.

The Inpatient

  • سازنده: Supermassive Games
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: ترسناک – سروایول
  • تاریخ عرضه: ۲۳م ژانویه ۲۰۱۸

The Inpatient را از دو جهت می‌توان اثری موفق و هیجان انگیز محسوب کرد. یک به این خاطر که قرار است نسخه‌ای برای واقعیت مجازی یا هدست‌های Vr از بازی منتشر شود و تجربه‌ای متفاوت از ترس را برای تمام علاقه‌مندان به بازی‌های ترسناک ایجاد کند. برای اینکار نیز The Inpatient مجهز به داستانی روان‌ شناسانه و صدا گذاری binaural شده است تا هرچه بهتر مسیر خود را به اعماق شخصیت شما پیدا کند و بتواند ترس‌های نهفته شما را به چالش بکشاند. دوم اینکه The Inpatient درحقیقت ادامه بازی ترسناک Until Dawn است که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده بود و به همین خاطر کارگردان و نویسنده مشابه برروی این پروژه کار می‌کنند که خود یکی از دلایل ضمانت موفقیت The Inpatient محسوب می‌شود. داستان The Inpatient شصت سال قبل از Until Dawn رخ می‌دهد و شما کنترل یک بیمار را به دست میگیرید که تلاش می‌کند حافظه از دست داده خود را بازیابی کند. دستورات صوتی و اثر گذاری انتخاب‌های کاربران در روند پیشروی داستان بازی از دیگر ویژگی‌های مثبت The Inpatient محسوب می‌شوند.

God Of War

  • سازنده: SIE Santa Monica Studio
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویانه
  • تاریخ عرضه: نیمه اول سال ۲۰۱۸

در تعریف و تمجید از سری بازی‌های God Of War یا خدای جنگ و بیان میزان محبوبیت و شهرت آن در میان طرفداران بازی‌های کامپیوتری زبان قاصر است! به همین خاطر است که نام جدید ترین قسمت معرفی شده از این سری بازی را در لیست مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ قرار داده‌ایم و غیر از این نیز انتظاری نمی‌توان داشت. اما این قسمت هیچ شباهتی به قسمت‌های پیشین ندارد و نه تنها شاهد یک کریتوس متفاوت هستیم، بلکه مکانیزم‌های گیم‌پلی و سبک بازی نیز تغییرات فراوانی را به خود دیده است. این بار شاهد روایت داستانی عمیق‌تر در خصوص روابط کریتوس هستیم و پسر او یکی از شخصیت‌های جدید و هیجان انگیزی است که به عنوان شخصیت کمکل بازی شاهد حضور او خواهیم بود. پس از نابود شدن خدایان الیمپیوس و پس از سال‌ها از آرام گرفتن خشم و نفرت دیرینه کریتوس، این بار شاهد زندگی ساده و آرام او به همراه پسرش Atreus در دنیای جدید هستیم که توسط خدایان Norse اداره می‌شود. کریتوس اساس زندگی خود را بر صلح و آرامش قرار داده است، اما بنظر می‌رسد این آرامش چندان به طول نمی‌انجامد و خدایان Norse متوجه نقش کریتوس در کشته شدن خدایان الیمپیوس می‌شوند و از هراس به وقوع پیوستن اتفاقی مشابه تصمیم میگیرند تا کریتوس را از سر راه خود بردارند و این آغاز ماجراجویی جدیدی برای کریتوس و پسرش Atreus است که نه برای گرفتن انتقام بلکه این بار برای بقا صورت شروع می‌شود. درحالیکه تنها چند ویدیو کوتاه برای معرفی God Of War منتشر شده است، میزان انتظارات و هیجان کاربران برای تجربه یا دیدن اطلاعات و ویدیوهای بیشتر فوق العاده بالاست! همچنین حضور کارگردان God Of War II به نام Cory Barlog موجب می‌شود تا احتمال موفقیت بازی و تبدیل شدن به بهترین نسخه در سری بسیار بالا برود.

Kingdom Hearts III

  • سازنده: Square Enix Business Division 3
  • ناشر: Square Enix
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: نامشخص

شمارش تعداد دلایلی که ایجاب می‌کنند نام Kingdom Hearts III را در این لیست قرار دهیم خارج از حد توان ماست! شاید فاصله زمانی ۱۳ ساله میان انتشار Kingdom Hearts II و Kingdom Hearts III یکی از دلایل انتظارات فراوان برای عرضه این بازی باشد، شاید برای اولین بار تلفیق فیلم سینمایی Toy Story با بازی باشد یا حتی این دلیل که برای اولین بار شاهد عرضه سری بازی‌های Kingdom Hearts برروی XOne هستیم! همه و همه می‌توانند از دلایل قرار گیری Kingdom Hearts III در این لیست محسوب شوند. اما این دلایل اهمیتی ندارند، مهم این است که باز هم این فرصت را داریم تا وارد دنیای جادویی دیزنی و Squar Enix شویم و شاهد روایت داستانی با حضور شخصیت‌های محبوب این دو کمپانی و استودیو بازی سازی بزرگ جهان باشیم. Kingdom Hearts III قرار است کاربران را در داستانی عمیق‌تر با حضور شخصیت‌های متنوعی از قسمت‌های مختلف بازی قرار دهد و در این ماجراجویی شما پا به دنیاهای مختلف زیادی خواهید گذاشت و مکانیزم‌های جدید گیم پلی آن را تجربه خواهید کرد. درنهایت می‌توان Kingdom Hearts III را عنوانی معرفی کرد که برای درک بهتر آن نیاز به شناخت و تجربه قسمت‌های پیشین آن الزامی است و بدون آن، شاید افرادی که شانس تجربه Kingdom Hearts را پیدا نکرده‌اند چندان به اهمیت و محبوبیت Kingdom Hearts III پی نبرند.

Metal Gear Survive

  • سازنده: Konami
  • ناشر: Konami
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: اکشن – سروایول – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: ۲۰م فوریه ۲۰۱۸

از زمانیکه کارگردان سری بازی‌های Metal Gear Solid یعنی هیدئو کوجیما از کمپانی کونامی جدا شد، آینده مبهم این سری بازی‌های مشهور و موفق در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. کونامی به طرفداران بازی این قول را داد تا بازی را سر و سامان دهد و دوباره شاهد بازگشت Metal Gear Solid به دوران اوج خود خواهیم بود، اما بدون مغز متفکر حاضر در پشت صحنه تمام اتفاقات داستان Metal Gear Solid آیا باز هم قسمت‌های بعدی این بازی می‌توانند موفقیت‌های پیشین این سری را تکرار کنند و آیا داستان بازی مطابق آنچه در ذهن کوجیما نقش بسته بود و طبق آن طی این سال‌ها قسمت‌های مختلف بازی عرضه شده بود هست یا نه. اولین قدم کونامی در ساخت ادامه‌ای برای سری یک Spin-off است با نام Metal Gear Survive که در جهانی یکسان رخ می‌دهد اما بیانگر داستانی کاملا متفاوت است. پس از خارج شدن Big Boss و Kazuhira Miller از Mother Base که تحت محاصره دشمنان در آمده بود در پایان Metal Gear Solid V: Ground Zeroes، سربازان و نیروهای تحت پوشش Big Boss به یک جهان دیگر پر از موجوداتی زامبی مانند منتقل می‌شوند. با توجه به تجهیزات کم و محدودی که این سربازان به همراه دارند، برای زنده ماندن در این دنیا و پیدا کردن راهی برای بازگشت به خانه مجبورند تا با یکدیگر همکاری کنند و در برابر حملات این موجودات مقاومت کنند. اولین بازخورد‌ها نسبت به Metal Gear Survive بسیار مثبت بوده است و طرفداران سری بازی‌ها با آن رابطه خوبی برقرار کرده و از آن راضی هستند. درمجموع می‌توان Metal Gear Survive را یک بازی مولتی پلیر بر پایه کار گروهی نامید که برخی مکانیزم‌های آن از Metal Gear Solid V: The Phantom Pain برگرفته شده است. در تیم خود می‌توانید ماکسیمم از چهار نفر استفاده کنید و این اجازه را دارید تا با یکدیگر بصورت دسته جمعی در محیط بازی ماجراجویی کنید و ماموریت‌های آن را انجام دهید. با وجود اینکه Metal Gear Survive می‌تواند یک عنوان موفق و سرگرم کننده باشد، اما سوال اصلی که مطرح می‌شود و همچنان بی‌جواب مانده این است که آیا کونامی قادر است بجز ساخت Spin-Off به خط داستانی اصلی سری بازی‌های Metal Gear Solid و آن را به پایان برساند؟

 

Owlboy

  • سازنده: D-Pad Studio
  • ناشر: D-Pad Studio
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC, macOS, Linux, Nintendo Switch
  • سبک: پلتفورم – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: ۱۳ فوریه ۲۰۱۸

Owlboy ابتدا بصورت انحصاری برای کامپیوترهای شخصی عرضه شده بود اما بنظر می‌رسد در نهایت شاهد عرضه آن برای کنسول‌های نسل هشتم نیز خواهیم بود. نسخه پورت شده برای کنسول‌ها تغییرات زیادی نسبت به نسخه کامپیوتری بازی نخواهد داشت اما نسخه نینتندو سوییچ بازی با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های منحصر بفرد این کنسول دارای برخی تغییرات می‌باشد. بازی بصورت ۲D یا دو بعدی دنبال می‌شود و برای علاقه‌مندان به این سبک یکی از برترین بازی‌های موجود محسوب می‌شود. Owlboy در زمان عرضه برای کامپیوترهای شخصی بشدت از طرف منتقدین تحسین شد و برای مثال وبسایت گیم‌اسپات به آن نمره ۹/۱۰ را داد که فوق العاده محسوب می‌شود و از این رو می‌توان عرضه دوباره Owlboy اما این بار برای کنسول‌ها و بخصوص PS4 را یکی از بهترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ در صنعت بازی‌های ویدیویی ب بخصوص بخش مستقل یا Indie دانست. Owlboy یک بازی اکشن – ماجراجویی است که در آسمان‌ها رخ می‌دهد، یعنی جایی که زمین زیر آن سال‌ها پیش از بین رفته و چیزی از آن باقی نمانده است. شما در نقش Otus بازی می‌کنید، یک موجود که تلفیقی از جغد و انسان است و به دنبال این است تا دهکده خود را از شر حملات دزدان نجات دهد. Owlboy عنوانی مفرح و سرگرم کننده است که آن را به تمام افرادی که در حین عرضه آن برای کامیپوترهای شخصی در سال ۲۰۱۶ از دست داده بودند توصیه می‌کنیم.

 

System Shock Remastered

  • سازنده: Night Dive Studios
  • ناشر: Night Dive Studios
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC, macOS, Linux, Nintendo Switch
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: نیمه دوم ۲۰۱۸

می‌توان System Shock را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عناوین ساخته شده در صنعت بازی سازی دانست که بعدها عناوینی مانند Bioshock یا Dishonored با بهره گیری از ایده‌ها و محیط سازی آن ساخته و وارد بازار شدند. نسخه اصلی System Shock که توسط استودیو Looking Glass ساخته شده بود تجربه‌ای متفاوت از بازی‌های شوتر اول شخص یا FPS را برای کاربران به ارمغان آورد و بازیکنان را در نقش یک هکر که وارد نبردی با یک هوش مصنوعی شیطان صفت بنام Shodan می‌شد قرار می‌داد. شما با جستجو در یک فضاپیما و پیشروی در بازی سلاح‌ها و روش‌های جدیدی برای مقابله با موجودات ناشناخته‌ای که به شما حمله‌ور می‌شدند پیدا می‌کردید و راه خود را از میان آنان باز می‌کردید. نسخه بهبود یافته پورت System Shock در سال ۲۰۱۵ توسط استودیو Night Dive عرضه شد اما کمی بعد این تیم توسعه دهنده تصمیم گرفتند تا کمپینی را در وبسایت Kickstarter آغاز کنند تا سرانجام منتهی به جمع شدن هزینه کافی جهت بازسازی کامل بازی شود. اگر بخواهیم به نسخه عرضه شده از بازی در سال ۱۹۹۴ که درواقع نسخه اصلی آن نیز هست برگردیم متوجه برخی مکانیزم‌ها و سیستم‌های منحصر بفرد آن می‌شویم که به همراه طراحی فوق العاده مراحل و الهام گرفتن از عناوین نقش آفرینی زمان خود توانست تبدیل به یکی از برترین بازی‌های تاریخ شود، گرچه تمام این ویژگی‌های مثبت منتهی به همان زمان است و امروزه قدیمی محسوب می‌شود. نسخه بازسازی شده از بازی که با نام System Shock Remastered شناخته می‌شود همان بازی سابق است، با گیم‌پلیی بروز رسانی شده و مدرن که بتواند گیمرهای زمان حاضر را به خود جلب کند. همچنین برخی از اعضای تیم سازنده System Shock 2 برروی این پروژه نظارت می‌کنند و قرار است بخشی از داستان بازی تغییر پیدا کند و به آن اضافه شود. با وجود اینکه این سبک بازی‌ها طی سالیان گذشته تغییرات زیادی به خود دیده‌اند، همچنان می‌توان System Shock را یکی از برترین عناوین این سبک دانست و قطعا عرضه System Shock Remastered برای علاقه مندان به این سبک خبری خوش است و برای افرادی که سال‌ها پیش این بازی را تجربه کرده بودند یک نوستالژی جذاب محسوب می‌شود.

 

Vampyr

  • سازنده: Dontnod Entertainment
  • ناشر: Focus Home Interactive
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: ۵ ژوئن ۲۰۱۸

Vampyr را می‌توان تلفیقی از دو تجربه قدیمی استودیو Dontnod Entertainment دانست، سیستم مبارزات Remember Me و سیستم انتخاب دیالوگ‌های Life Is Strange با یکدیگر ترکیب شده‌اند و به همراه یک فضاسازی جدید Vampyr را خلق کرده‌اند. Vampyr در یک دنیای سایبر پانک یا مدرن رخ نمی‌دهد، بلکه به گذشته برمی‌گردد و روایت گر داستانی در عصر پست – ویکتوریا در لندن خواهد بود و شما را وارد شهری می‌کند که مملو از موجوداتی خون آشام است. بازی در سبک اکشن نقش‌آفرینی سوم شخص ساخته شده و داستان آن از این قرار است که یک بیماری کشنده‌ که کمی پس از جنگ جهانی اول به نام آنفولانزای اسپانیایی معروف شد، تمام شهر را در بر گرفته و هوای لندن را بیش از پیش ابری کرده است. خون‌آشامی که ما کنترلش را بر عهده داریم جاناتان رِید نام دارد، او پیش از همه‌ی این قضایا یک پزشک متخصص بوده که در جنگ به سربازان خدمت می‌کرده است اما طی اتفاقاتی، به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود. جاناتان تمام تلاشش را می‌کند که یک زندگی عادی داشته باشد اما برای زنده ماندن چاره‌ای ندارد جز این که از خون انسان تغذیه کند. جاناتان طبق تصمیم ما می‌تواند قربانی‌هایش را خیلی راحت بکشد یا فقط تا جایی که نیاز دارد از خون آن‌ها استفاده کند و خودش هم مداوایشان کند. شکار طعمه‌های انسانی به این راحتی‌ها هم نیست، جاناتان باید در تعامل‌هایش با انسان‌ها، رفتار و واکنش‌های آن‌ها را بررسی کند و در موقع مناسب نقشه‌اش را عملی کند. تصمیم‌های ما نه تنها روی هر شخص به تنهایی اثر می‌گذارد، بلکه باعث ایجاد تغییراتی در جو و وضع کلی یک منطقه نیز می‌شود. کشتارهای بی‌مهابا در یک منطقه باعث می‌شود مردم آنجا با ترس بیشتری زندگی کنند و درگیری‌ها بیشتر شود. مردم یک منطقه‌ی آرام و بدون خشونت، زندگی روتین‌تری دارند و فرصت شناسایی و بررسی آن منطقه بیشتر است. همه‌ی این تعاملات با انسان‌ها به شما کمک می‌کند از پیش‌زمینه‌ی داستانی آن‌ها مطلع شوید، در مورد محله‌های شهر بیشتر بدانید و شاید مهم‌تر از همه، منابع غذایی مورد نیاز خود را شناسایی کنید. درمجموع می‌توان Vampyr را جاه‌طلبانه‌ترین پروژه استودیو Dontnod دانست که پتانسیل‌های بالایی برای موفقیت دارد و می‌توان آن را یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ میلادی دانست.

 

Far Cry 5

  • سازنده: Ubisoft Montreal
  • ناشر: Ubisoft
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: اکشن – ماجراجویانه
  • تاریخ عرضه: ۲۷م مارچ ۲۰۱۸

با توجه به تمام محیط‌ها و زمان‌های انتخاب شده برای شکل گیری بستر داستانی سری بازی‌های Far Cry، بنظر می‌رسد آمریکای غیرمدرن یک انتخاب مناسب و شروعی جدید برای شکل گیری یک ماجراجویی تازه باشد. درمیان مزارع سرسبز و جنگل‌های ایالت Hope Country در Montana شاهد بروز حوادث پنجمی قسمت از سری بازی‌های Far Cry خواهیم بود. یوبیسافت قول داده است تا همچون قسمت‌های پیشین سری بازی‌های Far Cry این بار هم شاهد حضور یک شخصیت منفی خاطره‌انگیز و جذاب مانند Vaas در Far Cry 3 یا Pegan Min در Far Cry 4 باشیم، که در قسمت پنجم نام این شخصیت Eden Gate خواهد بود. اما چه چیزی موجب می‌شود تا Far Cry 5 در این لیست به عنوان مورد انتظارترین عنوان سال ۲۰۱۸ نام گیرد؟ یوبیسافت بیان کرده است که در ساخت Far Cry 5 از تمامی المان‌ها و ویژگی‌های مثبت و محبوب قسمت‌های پیشین مانند نیاز به همکاری و کار مشترک در Far Cry 4 یا تماس مستقیم و استفاده‌های متنوع از حیوانات مانند Far Cry Primal و… در ساخت Far Cry 5 استفاده خواهد کرد و این مسئله موجب می‌شود تا طرفداران سری بازی‌های Far Cry امید فراوانی به موفقیت قسمت پنجم و جلب رضایت آنان داشته باشند.

 

Code Vein

  • سازنده: Bandai Namco Studios
  • ناشر: Bandai Namco Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

درحالیکه آینده عناوین موفقی مانند Dark Souls III و Bloodborne که توسط استودیو From Sofware ساخته شده بودند همچنان نامشخص است، سازنده Dark Souls یعنی استودیو Bandai Namco قرار است تا عنوان جدیدی با نام Code Vein را در سال ۲۰۱۸ عرضه کند. Code Vein یک بازی اکشن – نقش آفرینی است و بشدت از عناوین ساخته شده توسط From Software الهام گرفته است که مدت‌هاست بخاطر سبک خود شناخته و تحسین می‌شود. Code Vein توسط استودیو نام آشنای Bandai Namco ساخته می‌شود که ساخت سری موفق God Eater را در کارنامه خود دارد. همچون Dark Sould، God Eater نیز یک بازی سوم شخص با سبک اکشن – نقش آفرینی است که بازیکنان را به مبارزاتی سنگین با تجهیزات و سلاح‌های دستی وادار می‌کند، به همین خاطر بسیار هیجان انگیز است تا مشخص شود ساخته جدید این استودیو یعنی Code Vein چگونه از آب درخواهد آمد. Code Vein داستان افرادی با نام Revenant  را در دنیایی آخرالزمانی روایت می کند. Revenantها افرادی هستند که برای به دست آوردن نیروهای فرا بشری، بخشی از وجود انسانی‌شان را از دست داده‌اند و در این راه حافظه خود را قربانی کرده‌اند. اما خون چیزی است که می تواند بخشی از انسانیت از دست رفته‌شان را بازگرداند. بدلیل سابقه درخشان Bandai Namco می‌توان Code Vein را یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ دانست که انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان به سری بازی‌های Dark Souls و Bloodborne محسوب می‌شود.

 

Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom

  • سازنده: Level-5
  • ناشر: Bandai Namco Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4, PC
  • سبک: نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: ۲۳ مارچ ۲۰۱۸

پس از بازخوردهای مثبت نسبت به Ni no Kuni: Wrath of the White Witch، چندان دور از انتظار نبود که شاهد معرفی و عرضه ادامه آن با نام Ni no Kuni II: Revenant Kingdom باشیم. Ni no Kuni II: Revenant Kingdom در مراسم Playstation Expeience 2016 معرفی شد و شاهد روایت داستانی پس از رخدادهای قسمت پیشین خواهیم بود. در Ni no Kuni II: Revenant Kingdom شاهد مبارزات بیشتر و انیمیشن‌های سینماتیک خواهیم بود که موجب می‌شوند تجربه بازی بیش از پیش جذاب باشد. بنظر می‌رسد Level-5 درنظر دارد تا با حفظ محیط جذاب و شاد قسمت اول و انتقال آن به Ni no Kuni II: Revenant Kingdom به همراه برخی تغییرات در سیستم مبارزات بازی جهت فعال‌تر کردن بازیکنان کاری کند تا تجربه جدیدی برای طرفداران این بازی ایجاد شود. همچنین سیستم ارتقاء شخصیت‌ها نیز تغییر کرده است و شاهد روش جدیدی برای اینکار خواهید بود. تیم سازنده بازی متشکل از تمام افرادی است که رهبری بخش‌های مختلف قسمت اول را به عهده داشتند و از این نظر چندان دور از انتظار نیست که شاهد تکرار موفقیت Ni no Kuni II: Revenant Kingdom نیز باشیم.

 

Yakuza 6: The Song Of Life

  • سازنده: Sega
  • ناشر: Sega
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: ۱۷ اپریل ۲۰۱۸

طی سال‌های گذشته، سری بازی‌های یاکوزا با فراز و نشیب‌های مختلفی روبه‌رو بوده‌اند، مخصوصا در قسمت عرضه برای کشورهای غربی! بطوریکه بسیاری از نسخه‌های این بازی سال‌ها بعد از عرضه آن در ژاپن به دست طرفدارانشان در کشورهای غربی رسیده‌اند. اما بالاخره شاهد کمی پیشرفت در عناوین منتشر شده طی سال‌های گذشته بوده‌ایم و سرانجام در تمام جهان کاربران می‌توانند به موقع Yakuza 6: The Song of Life را خریداری کنند. این بار شاهد روایت داستان Kazuma Kiryu هستیم، اون وارد نبردی با دیگر گروه‌های گانگستری ژاپن می‌شود و در این بین تلاش می‌کند تا از دختر و پسرش محافظت کند تا جلوی گروه‌هایی که به دنبال قتل آنان هستند را بگیرد. اولین نکته‌ای که در خصوص Yakuza 6: The Song of Life توجه کاربران را به خود جلب می‌کند پیشرفت چشمگیر جلوه‌های بصری آن است که برای اولین بار در سری شاهد چنین گرافیک خارق العاده‌ای هستیم. این پیشرفت به لطف تعویض موتور گرافیکی بازی است که موجب شده است تا صفحات لودینگ اسکرین خسته کننده نیز در بازی وجود نداشته باشد و تمام دنیای ساخته شده در آن بصورت یک جا لود شود. همچنین دنیای بازی خشک و بی‌روح نیست، بلکه کاملا داینامیک طراحی شده و بسته به رفتارها و اقدامات شما واکنش نشان می‌دهد. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که تجربه سری بازی‌های یاکوزا را از Yakuza 0 شروع کرده‌اید، شاید کمی زمان‌بر باشد تا آماده تجربه Yakuza 6: The Song of Life شوید. درنهایت می‌توان Yakuza 6: The Song of Life را یکی از مهم‌ترین عناوین انحصاری کنسول PS4 دانست که برای طرفداران قدیمی کمپانی سونی و کنسول‌های پلی‌استیشن یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو