حس سرعت و هیجان در ورزش زمستانی اسکلتون

حس سرعت و هیجان در ورزش زمستانی اسکلتون


منبع: بیتوته

86

1400/7/25

09:00


حس سرعت و هیجان در ورزش زمستانی اسکلتون



تاریخچه ورزش اسکلتون, پیست های سورتمه سواری, سورتمه های اسکلتی

اسکلتون یک ورزش اسلایدی زمستانی 

 

همه چیز درباره ورزش زمستانی اسکلتون 

نمایش پیکر انسان در یک مسیر یخی که با سری رو به جلو 90 مایل بر ساعت حرکت می کند ، به تنهایی می تواند شما را وادار به تماشای محض کند. برای ورزشکاران ، این حتی شدیدتر است. هر یک از سه مرحله یک اجرا خواسته های مجازات خاص خود را دارد.

ورزش اسکلتون

 

پیست های سورتمه سواری, سورتمه های اسکلتی, محبوبیت اسکلتون

سورتمه اسکلتون سنگین تر از سورتمه ی لژ است

 

اسکلتون یک ورزش اسلایدی زمستانی است که در آن فرد با یک سورتمه کوچک ، معروف بابسلی اسکلتون یا سورتمه، روی یک پیست یخ زده در حالی که روی زمین دراز کشیده و سرش رو به جلو است حرکت می کند. علت نام گذاری این ورزش به اسکلت (اسکلتون) احتمالا به خاطر شکل ظاهری سورتمه می باشد که شبیه به اسکلت است.

 

برخلاف دیگر ورزشهای کشویی بابسلی و لژ ، مسابقه همیشه شامل سواران تکی می شود. مانند بابسلی ، اما بر خلاف لوژ ، مسابقه با دویدن از دروازه باز در بالای مسیر آغاز می شود.

سورتمه اسکلت نازک تر و سنگین تر از سورتمه لژ است و برای حرکت دادن آن باید سوار کار از دقت بیشتری استفاده کند.

 

اسکلت آهسته ترین ورزش از بین سه ورزش اسلایدی است ، زیرا در این ورزش صورت ورزش کار رو به پایین است و سر او در موقعیتی است که اول از همه به سمت جلو حرکت می کند.

پیش از این ، اسکلت در برنامه المپیک در سنت موریتس ، سوئیس ، در سال 1928 و دوباره در 1948 ظاهر شد.این بازی برای المپیک زمستانی 2002 به طور دائم به برنامه المپیک اضافه شد ، در آن مرحله یک مسابقه زنان اضافه شد.

در طول مسابقات نخبه سوار تا 5g  شتاب را تجربه می کند و به سرعت بیش از 130 کیلومتر در ساعت (81 مایل در ساعت) می رسد.

 

تاریخچه ورزش اسکلتون

 

تاریخچه ورزش اسکلتون, پیست های سورتمه سواری, سورتمه های اسکلتی

منشاء ورزش اسکلتون از سوئیس است

 

این ورزش در سنت موریتس ، سوئیس منشاء گرفته است ، به عنوان یک شاخه ای از ورزش محبوب انگلیسی به نام Cresta sledding. اگرچه "اسلایدرهای اسکلتی" از تجهیزات مشابه "سواران" Cresta استفاده می کنند ، اما دو ورزش متفاوت هستند: در حالی که اسکلت در همان پیست که توسط bobsleds و luge استفاده می شود اجرا می شود ، Cresta فقط در پیست های سورتمه سواری مخصوص Cresta اجرا می شود. سورتمه های اسکلتی با استفاده از گشتاور سر و شانه هدایت می شوند. کشنده کرستا مکانیسم فرمان یا ترمز ندارد ، هرچند که سواران کرستا علاوه بر تغییر وزن بدن برای کمک به هدایت و ترمز ، از شیار های روی چکمه و چرخش بدن خود استفاده می کنند.

 

سابقه ورزش اسکلت به سال 1882 بر می گردد ، زمانی که سربازان انگلیسی یک پیست لوژسواری بین شهرهای داووس و کلوستر در سوئیس ساختند. در حالی که پیست های لوژسواری در آن زمان غیر معمول نبودند ، چالش های بیشتر پیچ و خم در پیست سوئیس آن را از کانادا و ایالات متحده متمایز کرد. 

 

ریشه کلمه مورد بحث است، برخی سورتمه های اصلی شبیه به اسکلت را حدس می زنند ، و برخی دیگر نسخه ای اشتباه از کلمه نروژی به معنای سنجاق ، "Kjelke".

علت افزایش محبوبیت این ورزش ممکن است دسترسی راحت تازه کار ها به آن باشد. برای مثال مهمترین نمونه ، نینو بیبیا ، تاجر میوه و سبزیجات از سنت موریتس سوئیس می باشد که در رویداد 1948 طلای المپیک را گرفت. با ظهور اولین پیست یخچال مصنوعی در سال 1969 در Königssee/Berchtesgaden ، آلمان ، ورزشکاران در حال حاضر می توانند بدون توجه به شرایط آب و هوایی این ورزش را انجام دهند.

 

این ورزش همچنین توسط مقامات اسکلتی به عنوان ورزش دروازه ای برای "آموزش ورزشکاران جوان و مشتاق ... برای حرفه آینده خود در بوبسلی" ترویج می شود.

 

اسکلتون در چه کشور هایی محبوب است؟

اسکلت عمدتا در سوئیس انجام می شد. با این حال ، در سال 1905 ، Styria اولین مسابقه اسکلت خود را در Mürzzuschlag ، اتریش برگزار کرد. این راه را برای سایر مسابقات اسکلت ملی از جمله قهرمانی اتریش در سال بعد باز کرد. در سالهای 1908 و 1910 ، مسابقات اسکلت در گذرگاه سمرمینگ برگزار شد.

 

با افزایش محبوبیت این ورزش ، اسکلت به ورزش امروزه تبدیل شد. در سال 1892 ، سورتمه توسط L. P. Child ، انگلیسی تغییر شکل داد. سورتمه استخوانهای برهنه که تازه طراحی شده بود شبیه اسکلت انسان بود و این ورزش نام مدرن اسکلت خود را پذیرفت ، اگرچه هنوز در بسیاری از کشورها به عنوان کشنده شناخته می شود.

 

سورتمه ورزش اسکلتون 

 

ورزش اسکلتون, ورزش اسلایدی زمستانی, سورتمه اسکلتون

سورتمه یکی از تجهیزات لازم برای ورزش اسکلتون است

 

"کشنده ها" که در کشورهای واقع در ارتفاعات آلپ در پایان قرن 19 مورد استفاده قرار گرفتند از سورتمه های کانادایی/هندی استفاده می کردند که برای حمل و نقل استفاده می شد.

افزودنیهای مختلف و تلاشهای مجدد ورزشکاران باعث شده است که امروزه از سورتمه های اسکلتی استفاده شود.

 

در سال 1892 ، L. P. Child "America" را معرفی کرد ، سورتمه فلزی جدیدی که اسکلتون را به عنوان یک ورزش متحول کرد. طراحی محو شده یک سورتمه جمع و جور با پایه های فلزی را ارائه می دهد و طراحی به سرعت جا می گیرد. در سال 1902 ، Arden Bott یک صندلی کشویی اضافه کرد تا به ورزشکاران کمک کند وزن خود را به جلو و عقب ببرند ، این ویژگی دیگر در سورتمه های مدرن وجود ندارد.

 

در سال 2010 ، FIBT موادی را که برای ساختن سورتمه های اسکلتی مجاز است ، محدود کرد. قاب های سورتمه باید از فولاد ساخته شوند و ممکن است شامل مکانیزم های فرمان یا ترمز نباشند. با این حال ، صفحه پایه ممکن است از پلاستیک ساخته شده باشد. دسته ها و ضربه گیرهای موجود در کناره های سورتمه به ورزشکار در حین دویدن کمک می کند.

 

تجهیزات لازم ورزش اسکلتون

• کلاه ایمنی مسابقه آلپ با محافظ چانه یا کلاه ایمنی مخصوص اسکلتون

• لباس تنگ مسابقه ای ساخته شده از مواد نساجی بدون روکش

• کفش های خوشه ای ، شبیه به سنبله های پیست

• عینک یا محافظ صورت

• پدهای آرنج و شانه اختیاری زیر کت و شلوار خود

• سورتمه

 

احتیاط های لازم در ورزش اسکلتون

هر دو ورزش اسکلتون و ورزش های مشابه آن ، با آسیب مغزی همراه است ، پدیده ای که به عنوان "سر سورتمه" شناخته می شود. خودکشی های متعدد ورزشکاران سابق با این ورزش ها مرتبط بوده است. 

 

گردآوری:بخش ورزش بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو