چطور می توانم در آمریکا کار یا تحصیل کنم؟ برای ورود به آمریکا به چه ویزایی نیاز دارم؟ برای مهاجرت به آمریکا به چه ویزایی نیاز دارم؟ انواع ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی امریکا کدامند؟ تفاوت ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی آمریکا چیست؟ آسانترین راه گرفتن ویزای آمریکا چیست؟ اگر شما هم از جمله متقاضیان علاقه مند برای گرفتن ویزای آمریکا هستید در این مقاله با ما همراه باشید که علاوه بر آشنایی با انواع ویزاهای امریکا و کسب اطلاعات لازم در زمینه مهاجرت به امریکا و سفر به این کشور، با هم بررسی کنیم چطور می توانیم سه سوته ویزای امریکا را بگیریم.

چطور میتونم برم آمریکا؟

برای رفتن به آمریکا، شما به ویزای این کشور نیاز دارید. اما چطور می توان ویزای آمریکا را گرفت؟ آیا گرفتن ویزای امریکا راحت است؟ برای گرفتن ویزای امریکا اول از همه باید بدانید به چه چیزهایی نیاز دارید. توصیه ما این است که حتما از یه موسسه مهاجرتی کاربلد و باسابقه در زمینه مهاجرت به امریکا کمک بگیرید که کارت سبز بهترین انتخاب است. زیرا کارت سبز با بیش از ده سال سابقه و با کادری مجرب و دلسوز می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به هدفتان برساند. 

همانطور که ممکن است بدانید امریکا ویزاهای مختلفی دارد. به طور کلی این ویزاها به دو گروه تقسیم می شوند: ویزاهای مهاجرتی و ویزای های غیر مهاجرتی. با گرفتن ویزای مهاجرتی، فرد گرین کارت امریکا را کسب می کند و می تواند آزادانه در این کشور زندگی، کار و تحصیل کند. همچنین این شانس را دارد که بعد معمولا پنج سال برای شهروندی امریکا اقدام کند. اما ویزاهای غیر مهاجرتی محدودیت هایی دارند و فرد پس از اتمام مدت زمان مجاز، ملزم به ترک آمریکا است.

انواع ویزای غیرمهاجرتی امریکا

ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا که از طریق آن می توانید به امریکا سفر کنید و برای مدت معینی در آنجا اقامت داشته باشید زیاد است اما مهمترین ویزاهای غیر مهاجرتی امریکا در ادامه معرفی می شوند:

ویزای کاری آمریکا: بسیاری از افراد با پیشنهادات شغلی که از امریکا دریافت میکنند می توانند ویزای غیر مهاجرتی کاری امریکا را به دست بیاورند. آنان از این طریق فرصت دارند در صورت تمایل بعد مدت زمان مجاز شانس خود را برای تمدید همان ویزای غیر مهاجرتی و یا تبدیل آن به ویزای مهاجرتی امریکا امتحان نمایند. 

ویزای توریستی آمریکا: برای مسافرت کوتاه مدت به امریکا باید ویزای توریستی این کشور را بگیرید.

ویزای تحصیلی آمریکا: برخلاف تصور خیلی از افراد، ویزای تحصیلی آمریکا، یک نوع ویزای غیر مهاجرتیست و فرد پس از فارغ التحصیلی ملزم به ترک آمریکاست. اما از آنجاییکه دانشگاه های امریکا از بهترین دانشگاه های دنیا هستند، بازار کاری برای فارغ التحصیلان دانشگاه های امریکا بسیار مناسب است و آنان می توانند در بهترین شرکت ها و دیگر مراکز شغلی و تجاری امریکا و دنیا استخدام شده و مشغول به کار شوند.

ویزا

انواع ویزاهای مهاجرتی کشور امریکا

تنوع ویزاهای مهاجرتی امریکا هم زیاد است اما مهمترین ویزاهای مهاجرتی امریکا عبارتند از: ویزای خانوادگی، ازدواج، کاری، تنوع نژادی یا همان لاتاری و ...

ویزای خانوادگی آمریکا: افراد مقیم امریکا که گرین کارت دارند می توانند برای همسر و فرزندان مجرد خود درخواست ویزای خانوادگی دهند در صورتیکه مهاجرینی که درخواست شهروندیشان تایید شده است و اکنون شهروند امریکا به حساب می آیند می توانند برای همسر، والدین، فرزندان، برادر و خواهر خود درخواست ویزا بدهند. در این صورت نزدیکان آنان می توانند ویزای خانوادگی بگیرند.

ویزای ازدواج آمریکا: زیر مجموعه همان ویزای خانوادگیست که با ازدواج با یک شهروند یا مقیم قانونی ایالات متحده می توان ویزای امریکا را گرفت.

ویزای کاری آمریکا: هر چند خیلی از افراد تصور می کنند که ویزای کاری امریکا، ویزای موقت و غیر مهاجرتی است اما واقعیت این است که در صورت کسب سایر شرایط لازم می‌توانید بعدا برای اخذ گرین کارت امریکا از طریق کار اقدام نمایید.

ویزای سرمایه گذاری آمریکا: با سرمایه گذاری در امریکا می توان اقامت این کشور را به دست آورد و به امریکا مهاجرت کرد.

ویزای لاتاری آمریکا: این نوع ویزا برای حفظ تنوع نژادی به اتباع کشورهایی که هر ساله از طرق دیگر مهاجر کمتری به امریکا دارند بعد از برنده شدن در یک قرعه کشی و انجام صحیح مراحل بعد اعطا می شود. جالب است بدانید این نوع ویزا، راحت ترین راه مهاجرت به امریکاست و اگر از طریق کارت سبز این کار را انجام دهید، نه تنها شانس خود را برای گرفتن این نوع ویزا افزایش می دهید بلکه اگر در قرعه کشی برنده شوید می توانید با انجام صحیح امور برندگان لاتاری از طریق موسسه مهاجرتی مجرب و با سابقه کارت سبز به راحتی ویزا و گرین کارت امریکا را دریافت کنید. برای ثبت تام لاتاری می توانید اینجا را کلیک کنید. 

ویزای آمریکا

برای گرفتن ویزای امریکا چکار کنم؟

اکنون که با انواع ویزاهای مهم امریکا آشنا شدید شاید این سوال به ذهنتان خطور کرده باشید که برای گرفتن ویزای امریکا چه کارهایی باید انجام دهید. این را بدانید اولین قدم این است که با استفاده از کارشناسی متخصص و مجرب در زمینه انواع ویزاهای امریکا، شرایطتان ارزیابی شود تا اطمینان حاصل کنید شانس لازم برای گرفتن ویزای مربوطه را دارید.

این کار بسیار حساس است زیرا از این طریق می توانید در وقت و هزینه اتان صرفه جویی کنید. پیشنهاد ما به شما موسسه با سابقه و مجرب کارت سبز است. پس از اطلاع از نوع ویزای مناسب حتما یک مشاوره در آن زمینه بگیرید و ببینید چه مدارکی باید فراهم کنید و از چه راه هایی می توانید شانس خود را برای گرفتن آن ویزا افزایش دهید و در انتها پس از کسب اطلاعات لازم برای آن نوع ویزا اقدام کنید که باز توصیه میشود برای جلوگیری از بروز خطا و اشتباهات هر چند سهوی، از تجارب و تخصص کارت سبز کمک بگیرید. بنابراین بی جهت نیست که می گوییم با کارت سبز می توانید سه سوته ویزای امریکا را بگیرید.